{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chihuahua at hoppe ned fra sofa & seng
  • #1   4. jan 2010 Når de selv kan hoppe derop!

• #2   4. jan 2010 Vores Anton er ikke særlig stor, så han kan ikke selv komme op, men da han viste han havde lyst til at hoppe ned fra sofaen og sengen selv opfordrede vi ham til det. smiley

• #3   4. jan 2010 christian J: hvor gammel var han da i lod ham gøre det ?

• #4   4. jan 2010 Nu har jeg et stort skrummel, så er måske ikke berettiget til at skrive her...

Men anbfales det overhovedet af de små chier selv hopper op og ned af møbler?

Tænker på deres små tændstikkeben... =/

• #5   4. jan 2010 Jeg har også en HUND... Men han må da ikke hoppe ned fra superhø'je ting (som det jo hurtigt kan blive for en chi størelsen taget i betragtning)..

Det er såmen ikke fordi jeg mener små hunde ikke skal have lov at være hund, men man behøver jo ikke skade hunden i forløbet.

Jeg ved ikke meget om de små¨tændstikhunde (ment kærligt), men synes bare deres ben ser frygtelig skrøbelige ud..

• #6   4. jan 2010 Jeg husker ikke hans alder præcist. Han har i hvert fald gjort det fra han var 5 måneder.
    Hvor gammel er din hund?

• #7   4. jan 2010 Nu vil jeg ikke komme videre ind på tyngdekraften.. Tænkte bare, at deres tynde ben nok ikke havde godt af den belastning det giver af at hoppe ned fra høje steder som sofa og seng altså er for en chi..

Men fred være med det, jeg har som sagt en noget større hund og tænkte nok mine undringsspørgsmål var helt uden for nummer her..

sorry

• #8   4. jan 2010 jeg har en chi hvalp på 11 uger hun kan ikke selv hoppe op i feks sofa så løfter hende op men hun hopper selv ned sofaen er lav men vil ikke have hun selv hopper ned, men nogle gange sker det hvis man ikke lige ser det det går så stærkt

• #10   5. jan 2010 Nej for det er det samme som at en fjer og et blylod falder lige hurtigt den kommer bare an på modstanden mod overfladen

• #11   5. jan 2010 ALDRIG..... En chihuahua bør ikke hoppe op og ned af noget. Vi har en trappe til vores chier. Den går de gladeligt op af, og det er ikke lige så skadeligt for deres ben.

• #12   5. jan 2010 Og det er nøjagtigt lige så skadeligt for små hunde, at overbelaste led og knogler, som det er for store.
    Især bør man være meget varsom med hvalpe og unghunde, som selvfølgelig stadig har sårbare bløde vækstområder i ledene.

og jeg har den simple regel, at har jeg løftet mine hunde, små som store, op et sted, løfter jeg dem også ned igen.

• #13   5. jan 2010 Min Paya springer både og og ned selv - Hun er ikke rigtig til at kontrollere med dét (desværre).. Smil..
    Men Shika som jo er meget lille har vi lavet en trappe op til sengen, som hun bruger 90% når hun skal ned (hun kan KUN komme op i sengen ved at bruge denne trappe).
    Det samme har vi gjort ved sofaen hvor vi har lagt en pude til Shika så hun kan komme op/ned den vej - Puden tager dermed en stor del af slaget når hun hopper ned.
    - Man skal passe meget på men de små ben de har - Og huske på at Chihuahua desværre har anlæg for Patella, som ofte kommer gennem slidtage som op/ned af sofa og trapper.

KH Ann-Sophie smiley

• #14   5. jan 2010 okay ja der er mange forskellige meninger jeg tror simpel hen at vi bare bær dem op og ned når vi er hjemme og når vi ikke er hjemme kan vi ikke rigtig gøre noget smiley

mange tak for jeres svar alle sammen.,.

• #15   5. jan 2010 Lilly er heller ikke en chi - men en mindre hund og hun hopper med glæde ned fra både seng og sofa, samt borde og andre høje ting. Hendes ben er endnu ikke knækket.

• #16   5. jan 2010 ''Problemet'' ved chihuahuas er jo deres anlæg til Patella - Og ved slidtage som op/ned af sofa/seng/trapper slidder man deres ben.
    (Da Lilly fx ikke er en chihuahua har hun ikke anlæg for dette, måske derfor hendes ben stadig fungere fint? :') )
    Uanset hvad er en chihuahua en hund, og ikke en pyntedukke, så den skal selvfølgelig have lov til sammee ting som andre hunde - MEEN derfor skal man altså passe på deres ben alligevel!
    KH Ann-Sophie : )

• #17   5. jan 2010 Næsten alle små hunde har anlæg for Patella, desværre. Også Lilly.

Det er helt ok at passe på deres ben osv - men at hoppe ned fra sofa og seng kan jeg ikke se problemet med. Kan se selv hoppe op, kan de selv hoppe ned :o)

• #18   5. jan 2010 Tinna - Må indrømme jeg også har opgivet at bære Paya op og ned af sofa og seng, for hun VIL selv og GØR det selv (desværre) :') Men nu er hun jo også en del større og mere robust end Shika fx.
    Shika hjælper jeg op/ned så ofte som overhovede muligt, eller sørger for hun bruger trappen/puden til at gå ned af.
    Men nu har hun også en bror der netop er blevet opereret for Patella (så hun har nok større chance for at udvikle det, eftersom det ligger i hendes gener), så jeg skal ikke risikere noget med hendes tynde stænger :')
    KH Ann-Sophie

• #19   5. jan 2010 Shika er da også verdens mindste hund, eller noget *GG* Tror også jeg ville have en trappe til hende, hvis hun var min. Men kunne så heller ikke forestille mig at hun selv kunne hoppe op - men det kan hun vel?

• #20   5. jan 2010 Tinna - Haha! Tjaaa, Tro det eller ej, der er nogle som er en del mindre (gisp..)..
    Hun er meget lille synes jeg også selv, men HELDIGVIS kan hun ikke hoppe op i hverken sofa/eller seng uden hjælp fra en pude ved sofaen og en ''trappe'' ved sengen. Men hun bruger også disse 95% af gangene når hun skal ned igen, måske hun er lidt højreskræk? ;') Smil..

KH Ann-Sophie

• #21   5. jan 2010 Hehe men hvis hun ikke kan hoppe op selv, må hun heller ikke hoppe ned smiley Det er reglen jeg lærte hos Silas opdrætter - som jeg tog med mig. Men det handler jo mest hvalpe - og så dit lille myr smiley
    Synes altså hun er mega nuttet hende Shika - meget lille.

Vildt at nogen er mindre. Kunne forestille mig det gav mange problemer i dagligdagen. Synes mine er små nok - og de er jo kæmpe i forhold til.

• #22   5. jan 2010 Netop, derfor vi har hjulpet hende lidt ved at sætte trappe og pude op. På den måde får hun ikke slag i benene på samme måde som hvis hun hoppede direkte ned på gulvet - Hun lander jo blødt på puden (eller går ned af trappen).
    Men ja, Shika er en super nem hund herhjemme, men hun ér er en lille én.. Det er ikke altid så let når jeg har 2 hunde der er dybt forskellige - Virelig Ying & Yang.. Smil..
    Paya er jo en super frisk hund med fart på, mens Shika er noget mere tilbagelænet smiley Hæhæ..
    Men dine 2 er også så kære, og deres hvalpe var bare såå charmerende (husker tydeligt jeres lille hårløse tøs, årh hun var kær!).. :')
    KH Ann-Sophie

• #23   5. jan 2010 Hehe ja hvis det er Silje du taler om, så var hun dælme nuttet. Hun er også blevet oprettet herinde nu, så har set at hun ikke er helt så lille mere smiley

• #24   5. jan 2010 Det var netop hende - Hun var altså en charmetrold ;')
    Hvad hedder hun nu, ville gerne se hende idag nemlig? Er det stadig Silje?
    KH Ann-Sophie

Kommentér på:
chihuahua at hoppe ned fra sofa & seng

Annonce