{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.793 visninger | Oprettet:

Loppemidler eller syre????? {{forumTopicSubject}}

I går aftes omkring kl 22 gav vi vores hunde og katte en omgang loppekur. Ikke fordi nogen af dem har lopper men for at forebygge.
Kattene fik frontline og det samme gjorde vores dværg pinscher, Chung (selvfølgelig hhv til hunde og katte). Vores franske, Anton, fik Baywantic.
Så i dag da vi alle sad i sofaen lagde jeg mærke til at Antons halsbånd nærmest var ætset op i nakken, det sted som have været i berøring med væsken. Det skal lige siges det er helt nye halsbånd som de fik i nytårsgave så det er ikke slitage.
På kattenes og Chungs var der ingenting. Jeg tænker bare hvis det kan gøre sådan ved et halsbånd, hvad gør det så ikke ved huden??? AVAVAV
Er der nogen som har oplevet noget lignende? Og er der nogen som kender til evt. naturmidler man kan bruge til at forebygge loppeangreb?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppemidler eller syre?????
  • #1   5. jan 2010 Du kan evt. prøve hvidlægsgranulat eller hvidløgsdråber.
    Jeg tvivler nu på at det gør noget ved hundens hud. Jeg har da ik mærket noget de gange jeg har fået det på fingrene

• #2   5. jan 2010 Hvidløgsgranulat:)

• #5   5. jan 2010 Densetsu weed. .Hvordan får loppemiddel hundens hale til at gøre det?

• #8   5. jan 2010 Camilla og bettefisen: Ja havde også overbejet kun at bruge hvidlog til hundene og så fortsætte med loppemiddel til kattene, da de er de mest udsatte. Men hvor effektivt er det?
    Vil så nødig have lopper da vi har ret mange pelsdyr herhjemme.

Krumme og kultshaker: Ja det er rigtigt, men de er bare e øjenåbner for HVOR giftigt det rent faktisk er.

Natasha F: Ved godt at man ikke må bruge baywantic til katte ;0)

Dina D. Det lyder ikke rart. Har heldigvis ikke kunne se noget i nakken på nogen af dem, men fik da et chok da jeg så halsbåndet. Vi har kontaktet bayer, som er forhandler for at høre hvad de sagde til de, de vender tilbage med svar.
    Tak for linket, vil lige prøve at undersøge det.

• #12   5. jan 2010 Bayvantic kommer ikke inden for døren. (og ja jeg har hørt om det før hvor det har været virkelig krads ved sarte dyr :o()

Jeg bruger Advantage til både hunden og kattene.
    Min gamle kat kan ikke tåle de andre midler på markedet. Hun bliver mærkelig, søger væk fra mig og irritabel når hun får det ==> jeg tolker det som at hun får ubehag og dette er hendes måde at sige det på ...

Med Advantage har jeg ikke oplevet at hun reagerer :o)

Det er effektivt (hvis man husker at bruge det) og det er MILDT i forhold til det meste andet på markedet.

Derudover får de hvidløg (selvf er jeg meget obs. på dosis).

I dørkarme i hele huset bliver der sprøjtet Trinol 810 om sommeren (så ingen problemer med myrer, fluer og edderkopper, tæger, lopper etc. der selv finder vej ind, når jeg husker at bruge det :o)) og i de værste loppeperioder ...

• #14   5. jan 2010 Tænker at jeg vil prøve bruge cur1, i ny og næ som du siger, og så advantage i loppesæssonen, og spæde op med hvidløg til hundene, hvilket de spiser med største velbehag.
    Hmm syntes det er svært, for på den ene side så forgifter man jo sine hunde, og selvom de ikke reagere lige nu eller i næste uge, er stofferne jo i deres system.Men på den anden side er der jo fosket så meget i det og man undgår de klamme irriterende små lopper.
    Ville ønske der var naturmidler som var lige så effektive.

• #15   5. jan 2010 Krumme og cult shaker: Kan sagtens følge dig, og 7-9-13 for mine dyr heller ikke har vist nogen symptomer, men kun halsbåndet ;0)

• #16   5. jan 2010 Sanne M: Kan man overdosere hvidløg? Alr med måde selvf. Men hvor meget bruger du?

• #17   5. jan 2010 Frontline håber jeg du dropper :o)

Var på apoteket i går efter Capstar da min veninde har opdaget et par lopper på et af hendes dyr.

Ekspeditricen skyndte sig at sige at man skal huske at bruge noget sammen med men at jeg skulle holde mig LAAANGT fra Frontline. Det vidste jeg så godt og min veninde havde fået Advantage til sine dyr fra mig.

Gik så i Matas efter Trinolen og igen nævnte ekspedienten uopfordret at Frontline ikke virker (lopperne er jo efterhånden resistente) ...

• #18   5. jan 2010 Syntes ellers at Frontline har fungeret for mig, det har da holdt os loppefri i 7 år.
    Men hermed droppet!! Prøver helt klart det andet.

• #19   5. jan 2010 JA man kan overdosere hvidløg og i så fald kan man faktisk forgifte sine dyr ret så slemt. Det giver blandt andet blodmangel ..

"Hvidløg – gavnligt eller skadeligt?
    Af Group Veterinary Manager, Dyrlæge i OLIVER'S Linda Due Hansen

Nu hvor loppe- og flåtsæsonen har taget sin begyndelse og vi som dyreejere gerne vil beskytte vores pelsede venner mod de små, blodsugende bæster, opstår der tit stor usikkerhed om, hvilke produkter der er mest effektive? Skal det være medicinske remedier eller kosttilskud?
    Hvidløg drøftes ofte i denne sammenhæng og nedenfor vil blive gennemgået fordele og ulemper ved disse.

Hvidløg har en dokumenteret, præventiv effekt over for bakterier, parasitter samt svampe. Desuden menes de at have en gavnlig effekt på blodkredsløb, fremmer fordøjelsen og kan lindre gigtsmerter. For nogle årtier siden blev der imidlertid rapporteret, at nogle dyr blev syge efter indtagelse af store mængder hvidløg. Yderligere undersøgelser var således nødvendige til vurdering af deres sikkerhed.

Planter i løgfamilien har den lighed, at de indeholder et potentielt giftigt, svovlholdigt molekyle, der kan nedbryde de røde blodlegemer og i værste fald resultere i en alvorlig tilstand med blodmangel. Symptomerne herpå er træthed, slaphed, stakåndethed, blege slimhinder og gulsot. Almindelige løg er i forbindelse hermed mest giftige, og små doser svarende til 5-10 gram rå løg pr. kilo legemsvægt kan medføre sygdom hos hund. Ligeledes kan katte udvise sådanne forgiftningssymptomer efter løgindtagelse.

En indtagelse af ca. 5 gram hvidløg pr. kilo legemsvægt menes også som en giftig dosis for de fleste dyr. Rent praktisk vil det betyde, at en hund på ca. 30 kg skulle spise 150 gram hvidløg svarende til ca. 2 hele hvidløg. Med andre ord skal der en forholdsvis stor mængde til for at skabe et reelt sygdomsproblem, men ikke desto bør man have denne viden i baghovedet, om man ønsker at give friske hvidløg til sin hund eller kat."

Jeg bruger at drysse lidt hvidløgspulver over mine dyrs mad. Hunden elsker det og venter ofte med at spise fx. kylling til hun har "overtalt" mig til at putte hvidløgspulveret på :o) Hun kan godt lyde sin mad krydret :o)

• #20   5. jan 2010 Maja: Du er måske heldig at bo i et område hvor der stadig ikke er så stor resistens? Eller bare heldig generelt.

Min gamle kat havde lopper for 6 år siden og har ikke haft det siden selv om hun ikke normalt får loppekur ... Vi har været heldige ...

• #21   5. jan 2010 Tak for indlægget, fik lige helt klamme hænder. Men vi giver kun ca 1/2 fed to gange om ugen max. Heldigvis da!
    Ja måske, håber da at heldet fortsætter når vi nu prøver det andet hehe...

• #22   5. jan 2010 Uhh er lidt hys med hvad jeg fylder i mine dyr da MANGE ting vi aldrig havde overvejet og som vi alle bruger i husholdningen og vores eget man, kan være det er giftige for vores dyr ... + jeg har allergihund ...

Så derfor er jeg obs. når deres gives hvidløg med at huske på at der skal tænkes over doseringen :o)

• #23   5. jan 2010 Ja giver helst heller ikke mine dyr noget uden jeg ved hvad det kan gøre for dem. Men man kan jo altid blive klogere. Så holder mig til basis ting. Heldigvis har de sund pels/hud og ingen problemer dem alle, men man skal jo ikke udfordre skæbnen.

• #24   5. jan 2010 Tusind tak for hjælpen. Så blev jeg også klogere i dag ;0)

• #25   5. jan 2010 Var så lidt.

Denne side er god at have som opslagsværk:

http://www.hundeleksikon.dk/tox.html

Kommentér på:
Loppemidler eller syre?????

Annonce