Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå Bornholm rundt med hunde?
  • #1   8. jan 2010 Hejsa.

Har ikke selv gået Bornholm rundt - men har fået at vide at der er ca. 103 km, teltpladser er der mange af. Men om hunde er velkommen alle steder ved jeg ikke.

Mette

• #2   8. jan 2010 Har talt med nogen der var på cykeltur Bornholm rundt med 4 hunde og 2 børn, det havde været godt og der var fine forhold. Så der skulle ingen problemer være med at have hunde med rundt på Bornholm..

God tur.

• #3   8. jan 2010 Vi sad lidt og snakkede om om hundene kan klarer sig lang en tur? De er begge fykdt 3 år til den tid

• #5   8. jan 2010 nu kommer jeg fra bornholm oprindeligt og ved at hvert år bliver der afhold bornholm rundt. turen tager ca 3 dages tid og er ca 105 km. teltpladser er intet problem og hvis det er så kan jeg også godt finde ud af et kort med ruten de går og hvor de sover når det er. har selv gået det nogen gange og ville ønske sidste dag at jeg havde en hund der kunne slæbe mig afsted.
    en god ide er nok at få telte osv transpoteret i bil til det næste overnatnings sted..:D

men kan ikke se hvorfor et par store hunde ikke skulle kunne klare den tur. de er nok godt trætte til sidst bare. men de skal selvfølgelig ligesom mennesker trænes lidt op inden..:P

håber du kan bruge det til noget..:D

• #6   8. jan 2010 Tænker lidt om Sejerø eller Samsø er bedre, faktisk... Troede faktisk ikke at ruten var 100 km :oO

• #7   9. jan 2010 heh nej alle tænker at bornholm er meget lille men så lille er den heller ikke. men ellers kan man jo gå tværs over øen i stedet for. men vil da lige gøre opmærksom på at det er dyrt at rejse til bornholm og især hvis man også har 2 hunde med.

• #8   17. jan 2010 Hej alle jer der overvejer at tage på vandretur til bornholm med jeres hunde.

Jeg var på vandretur i sommers på Bornholm med min 1½ årige lab.
    jeg planlagde først min rute som gik fra Rønne til Allinge-Sandvig ( 1. etape ca. 22 km) dernæst fra Allinge - Sandvig til Gudhjem ( 2. etape 20 km) og derfra skulle jeg så gå til Svanneke ( ca 15 km ) og tilbage til Gudhjem med bus.
    Jeg fulgte deres udemærkede cykelruter og så alt hvad der var af seværdigheder under vejs og min hund kunne løbe frit det meste af etaperne.
    Jeg havde alt mit gear på en babyjogger med store hjul som var nem at få gennem det ofte til tider ret ujævne terræn.
    Øens befolkning var utrolige servicemindet og forstående overfor mig og min hund.
    Desværre måtte jeg afbryde den sidste del af turen fordi min hund blev for træt og havde store problemer med stress forårsaget af alle de indtryk som han fik af mange timers frit løb ,faktisk blev det så slemt ,at hans hjerteslag blev svage og uregelmæssige sagde dyrlægen.
    Efter nogle dages afslapning hjemme i vante omgivelser vendte han tilbage til sit gamle jeg igen.
    Set i bagklogskabens bakspejl , kan jeg se nu , at mine distancer på 20 - 22 km. daglt. intet er i forhold til hans km. , da han jo hele tiden løb frem for at undersøge steder og så tilbage igen til mig . Et slag på tasken , vil jeg nok mene , at han har forceret det bedste af 30-35 km. dlgt.
    Min hund er i den bedste kondition og jeg havde rådspurgt min dyrlæge inden afrejsen og dyrlægen kunne ikke se noget galt i denne tur når det blot var i gangtempo.
    Dette har dog ikke skræmt mig fra fremtidige ture til solskinsøen med min hund , dog vil jeg næste gang tage min cykel med anhænger med , så han ikke skal gå / løbe så meget .
    Og så vil jeg selvfølgelig være langt merre opmærksom på , at begrænse mængden af de indtryg ( snuseri og afmærkning ) han for.
    mange hilsner fra Charlotte

Kommentér på:
Gå Bornholm rundt med hunde?

Annonce