3.577 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Gå Bornholm rundt med hunde? Gå Bornholm rundt med hunde?
Er der nogen, der har gjort dette? Hvor mange dage tager det ca at gå Bornholm rundt?
Er der mange teltpladser, hvor hunde er velkommen?
0 synes godt om
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 23
Har ikke selv gået Bornholm rundt - men har fået at vide at der er ca. 103 km, teltpladser er der mange af. Men om hunde er velkommen alle steder ved jeg ikke.
Mette
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
God tur.
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 477
en god ide er nok at få telte osv transpoteret i bil til det næste overnatnings sted..:D
men kan ikke se hvorfor et par store hunde ikke skulle kunne klare den tur. de er nok godt trætte til sidst bare. men de skal selvfølgelig ligesom mennesker trænes lidt op inden..:P
håber du kan bruge det til noget..:D
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 477
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
Jeg var på vandretur i sommers på Bornholm med min 1½ årige lab.
jeg planlagde først min rute som gik fra Rønne til Allinge-Sandvig ( 1. etape ca. 22 km) dernæst fra Allinge - Sandvig til Gudhjem ( 2. etape 20 km) og derfra skulle jeg så gå til Svanneke ( ca 15 km ) og tilbage til Gudhjem med bus.
Jeg fulgte deres udemærkede cykelruter og så alt hvad der var af seværdigheder under vejs og min hund kunne løbe frit det meste af etaperne.
Jeg havde alt mit gear på en babyjogger med store hjul som var nem at få gennem det ofte til tider ret ujævne terræn.
Øens befolkning var utrolige servicemindet og forstående overfor mig og min hund.
Desværre måtte jeg afbryde den sidste del af turen fordi min hund blev for træt og havde store problemer med stress forårsaget af alle de indtryk som han fik af mange timers frit løb ,faktisk blev det så slemt ,at hans hjerteslag blev svage og uregelmæssige sagde dyrlægen.
Efter nogle dages afslapning hjemme i vante omgivelser vendte han tilbage til sit gamle jeg igen.
Set i bagklogskabens bakspejl , kan jeg se nu , at mine distancer på 20 - 22 km. daglt. intet er i forhold til hans km. , da han jo hele tiden løb frem for at undersøge steder og så tilbage igen til mig . Et slag på tasken , vil jeg nok mene , at han har forceret det bedste af 30-35 km. dlgt.
Min hund er i den bedste kondition og jeg havde rådspurgt min dyrlæge inden afrejsen og dyrlægen kunne ikke se noget galt i denne tur når det blot var i gangtempo.
Dette har dog ikke skræmt mig fra fremtidige ture til solskinsøen med min hund , dog vil jeg næste gang tage min cykel med anhænger med , så han ikke skal gå / løbe så meget .
Og så vil jeg selvfølgelig være langt merre opmærksom på , at begrænse mængden af de indtryg ( snuseri og afmærkning ) han for.
mange hilsner fra Charlotte
Gå Bornholm rundt med hunde?