{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Barf for evt nybegynder:) {{forumTopicSubject}}

Først vil jeg undskylde for emnet har været oppe ca 1000 gange men vi er altid nogle nye som overvejer om Barf skal være det næste foder.

Mit kendskab er lig nul og dog. Jeg ved nemlig at det er råt kød. Jah, mig kan I ikke snyde:)

Er det noget med at det skal vejes af. Ca hvor meget om dagen osv osv. Hvad koster det og hvor købes det???

Spørgsmålene er mange men bare giv mig et skøn over det. Hvis I orker at omtale det igen og igen:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf for evt nybegynder:)
  • #1   9. jan 2010 Jeg startede i starten af dec.. fik og får hjælp af min forhandler.. og gruppen herinde..
    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2123

Det er vist ikke sværere end man gør det til, og min hund elsker sin mad, og hader sit tørfoder, så det har været et let valg. Efter 14 dage er hans pels blevet blødere... og ellers ingen synlige forandringer endnu. Håber hans imunforsvar bliver bedre end det har været.

• #2   9. jan 2010 Der er også denne gruppe:

http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2961

Men meld dig ind og spørg løs.. Og læs smiley

Men ja, jeg vejer det af. Det er nu også fordi Luna skal tabe sig smiley Og fordi jeg har det bedst med kontrol smiley

• #3   9. jan 2010 Med mit meget ringe kendskab til Barf så syntes jeg efter at have læst i div grupper at det virker meget omstændigt. Så er det kallun,så er det daggamle kyllinger osv.

Jeg har lige et forsigtigt spørgsmål. Findes der ikke et Barf produkt men som tørfoder. Nu træder jeg sikkert en del over tæerne så måske sku jeg begynde at ombygge mit badeværelse til beskyttelsesrum.

• #4   9. jan 2010 Der findes såkaldte Barf tørfoder, men nu er barf ben og råt kød og ikke er tørkostprodukt.

• #5   9. jan 2010 Som Lars skriver så er barf råt kød og ben smiley BARF står for Bones And Raw Food.

Men du kan få en masse tørfoder mærker på markedet nu, som er forholdsvis kornfrie smiley

• #6   9. jan 2010 Wolfsblut, Orijen, Acana osv

• #7   9. jan 2010 Vi skal også til at begynde på BARF om en 7-10 dage når hundene har vænnet sig til deres nye tørfoder fra Wolfsblut (som de skal have kombineret med BARF)
    Jeg snakkede med hende nede i butikken, og jeg skulle starte stille op med at give dem råt i små mængder (det er også små hunde, hehe).. Men hun anbefalede mig at jeg startede med rå kylling, råt hestekød og lidt råt fisk.. Kødvarianter der er milde for maven..
    Når de så havde vænnet sig til dét og fået det i de mængder de skal have begynder jeg på de andre varianter (har købt bladmave og kallun også)...
    Har desuden tænkt at de 1-2 gange om ugen skal have blændet frugt/grønt ud over det rå, det er jo ganske sundt også!
    Jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang, og synes da også I skal prøve det - Det er jo klart rigtig sundt for hunden, og det mest naturlige : )
    KH Ann-Sophie

• #8   9. jan 2010 Det BURDE jo egentligt være langt størstedelen af alle hunde der KAN tåle det, for det er jo dét en hund er skabt til. Til at spise byttedyr..
    Men ja, der er vel nogle der springer udenfor denne statestik smiley
    KH Ann-Sophie

• #9   9. jan 2010 tror næsten alle dyrlæger fraråder det... min dyrlæge kiggede på mig, som om jeg var ved at tage livet af min hund.. tror nu mere det er mangel på viden end noget andet..

• #10   9. jan 2010 Headhunters - Ja jeg tænker helt samme tanke som dig angående dyrlægernes 'konkurrent'. Tænk hvis alle gik over til BARF, så tabte dyrlægerne en del penge må man sige..
    Men tror nu egentligt også det mere er mangel på viden at de fraråder det eller rynker på næsen.
    For en dyrlæge kan jo ligeså vel forhandle BARF egentligt?

Kan slet ikke se hvorfor man skulle fraråde det, det er da det bedste tiltag man kan gøre?
    Det er jo netop at følge hundens natur.

KH Ann-Sophie smiley

• #11   9. jan 2010 Nuuiii, blev lige så glad indtil jeg kom til prisen på det der Easybarf.
    1 kg=217kr 3kg=598kr 10kg=1895kr. Hold da helt sgu!!

Selvom hunden sikkert ikke skal ha' så meget af det som alm tørfoder så er det sgu dyrt.

Jeg har læst ang barf at det er en god ide at lave en ugeplan og at der deri indgår en fastedag. Bare tanken om Nuga's bedende øjne når JEG har bestemt at hun skal tage en slapper.

Jeg ved sgu ikke rigtig...

• #12   9. jan 2010 Jeg har ikke tænkt mig at holde fastedage?
    Tror hunden selv siger fra hvis den ikke er sulten..
    Har hørt om flere hvis hunde holdt sin egen fastedag, så bare undlad hvis du ikke vil smiley

Men ja, de priser var da lidt krydret må man sige.. Hmm.. Men ja det skulle været ret drøjt i brug, meeeen.. Hæhæ!
    Mine skal have Wolfsblut, da det også er 100% kornfrit.
    Men Easybarf var da dejligt nemt når man fx var på weekend ved forældrene eller lignende smiley
    KH Ann-Sophie

• #13   10. jan 2010 Ja,jeg ved sgu ikke rigtigt.
    Det er et stort skridt at tage. Jeg syntes at det virker noget mere besværligt end nu. Der er for og imod barf.
    Nuga har taget en del på og spiser med glæde efter at jeg begyndte af give hende lidt lakseolie på hendes tørfoder.
    For at være helt ærlig så vil jeg hellere se hendes spise roligt nu end at se hende sluge sin barffoder. Ved godt at de stammer fra ulven meeeen...
    I skal ha' tak for alle jeres gode råd. Jeg vil sætte mig lidt mere ind i emnet før jeg tør tage springet.

• #14   10. jan 2010 Luna bliver ikke fastet. Det er simpelthen umuligt for mig. Især nu hvor jeg er hjemme hele dagen.

Og nej, det er ikke alle hunde, der kan tåle råt. Ligesom det ikke er alle hunde, der kan tåle tørfoder og alle typer tørfoder smiley

• #15   10. jan 2010 Headhunters.. vi er skam enige.. og min fungere fint på BARF.. det var mere min dyrlæges ansigt, da jeg sagde hvad jeg fodrede med.

Synes BARF er en god løsning til en kræsen hund eller en som ikke fungere på tørfoder.

Kommentér på:
Barf for evt nybegynder:)

Annonce