{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Pisser du = Køber du?? {{forumTopicSubject}}

AARRHH!!! - jeg står i en dyrehandel, og hunde plejer at være velkommen.. Da jeg har min egen med. Men Men Men, nu er tæver mere velkommen end hanhundene.. Fordi hanhundene pisser op af alt, stort og småt, billigt og dyrt. Og det er bare svært at sælge noget som en anden hund har PISSET på.
Kan man sige, "hvis din hund pisser, så er det = med at du køber"???
Tæverne har jeg ikke oplevet at de sætter duftmærker... så jeg spotter kun når hanhundene kommer...

Og folk siger, "han plejer ikke at tisse..." - "Hov, ups, det plejer han ikke at gøre.!"

AARRHH, HJælp mig lige her!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pisser du = Køber du??
  • #1   11. jan 2010 Tjaaah - hvad med et skilt i indgangen om at hunde er velkomne, men at hvis de beskadiger varer (ed at lette ben, tygge i dem el. lign.) så er det selvfølgelig ejeren der betaler. Det er vel fair nok?

  • #2   11. jan 2010 Det mener jeg bestemt godt man kan... Enten det eller også må man skære alle over en kam og så må hundene blive udenfor butikken. I kan jo ikke sælge noget som stinker af pis...
    Vil mene det er det samme hvis man ødelægger noget i butikken, så må man betale...

    Ved faktisk ikke om forsikringen evt. vil dække sådan noget. Man er jo kommet i en butik... hmm ja det ved jeg faktisk ikke... He he ellers tror jeg da jeg skal lave forsikringssvindel i den lokale dyreforretning;-)


  • #3   11. jan 2010 hvis Falkor pisser på noget der ikke kan vaskes af(pakket ind i plastik) så betaler jeg for varen... Så jo, det syntes jeg faktisk godt man kan sige

  • #4   11. jan 2010 Tavlemafien ; Ja det synes jeg faktisk er fair nok!

  • #5   11. jan 2010 Jeg synes kun det er fair at ejerne køber det deres hunde har pisset på. For det er sku svært at gøre rent og der vil altid være lidt duft tilbage som andre hanhunde så også vil pisse på.


  • #6   11. jan 2010 Griner, ja noget nemmere hvis det var ejerne der pissede.. Ha HA go humor ;0)

    Og når hundene nu er velkommen i butikken er det fordi, de prøver dækner/tøj.
    Prøver senge.. etc.


  • #7   11. jan 2010 Det kan man sagtens forlange, med ordentlig skltning... og henvise til hundekrog udenfor..
    Derudover må det være kundens ansvar at tørre rester af urin op.


  • #8   11. jan 2010 Ditte> ville du så forslå, hold din hund tæt, når du har den med i butikken?

    Jeg søger råd til hvordan jeg håndtere dem der pisser på mine varer!


  • #9   11. jan 2010 Det kan jo være svært at vide på forhånd om ens hund er tæt... Især for hanhundene tager kønsdriften/forsvar/afmærkning over i sådan en butik fordi der har været 100 før den...
    Nogen hunde er mere exstreme end andre.
    - hvis hunden aldrig har gjort det før, så det jo svært som ejer at tage forbehold.
    Som minimum bør ejer selv gøre rent efter sin hund...




  • #10   11. jan 2010 Der er meget som er forkert ,for mange steder står der ingen hunde ,men folk med små tager dem med ind og bære dem rundt ,jeg kan med god vilje også bære mine Men skal det ikke være ens for alle,
    Store som små er vel hunde begge !!!!!!!!!!!!!!!
    Når det var bare lige udenom ,men alligevel ,for jeg bliver pist


  • #11   11. jan 2010 Jeg syns det er meget fair, at man køber de varer, som ens hund forvolder skade på.

  • #12   11. jan 2010 Hvad hvis en kunde nægter at betale for varen... Hvor står du så rent juridisk Matilde ??


  • #13   11. jan 2010 Tror bare i skal informere om det ved indgangen, så har jo sagt hvad tisseri kan resultere i

  • #14   11. jan 2010 Jeg ved ikek om dyrehandlere har forsinkringer mpd den slags.. Supermarkeder har jo forsikringer mod ødelagte vare..

    Men ja hvis jeg havde været dyrehandleren havde jeg bedt ham om enten at holde sin hund væk eller betale, for det er godt nok noget svinderi at lade sin hund tisse over det hele :S


  • #15   11. jan 2010 jeg ville lave et skilt hvorpå der står det med at tisseri = med nyindkøbt fiskefoder *gg*

    eller måske i skulle tilbyde jeres mandlige kunder et lille mavebind de skal benytte i butikken - det er vilkårende for at måtte have hanhund med ind



  • #16   11. jan 2010 men hvis i blot skilter med at tisseri på varerne betyder at der skal betales for dem - ja så tror jeg faktisk det er fuldt ud lovligt at kræve penge for dem. - det er i hvert fald rimeligt

  • #17   11. jan 2010 I den dyrehandler hvor jeg kommer er der et skilt på døren om at tisseri og det der er større ikke er ok. Og regner da med at det får konsekvenser hvis de gør det. Specielt tisser på vare. Det er klamt.

    Når jeg skal ind i sådan en butik med hundene sørger jeg altid for at hundene er tisset godt af og så holde dem væk og nede af hylder og vare i butikken.


  • #18   11. jan 2010 Det kunne da blive en smart måde at sælge på.. En smule urin på de fleste varer i gulvhøjde, så ville der blive storsalg.

    Hvis der er pisser du, køber du-regel, gad vide om kunderne så kan forlange, at alt bliver vasket af i Rodalon en gang i døgnet?

    ARRJ, jeg tror bare jeg holder min strintende hanhund langt væk fra indersiden af dyreforretninger.


  • #19   11. jan 2010 Nu har jeg en tæve, og jeg tager hende meget sjældent med sådanne steder simpelthen fordi jeg er vildt bange for at hun skal kaste sig over alt hvad der hedder godbidder i hundehøjde *gg*
    Jeg syntes det er meget fair! For selvfølgelig kan der ske uheld, men så må man jo være den ansvarlige ejer der betaler for skaderne… Desværre skal du nok få kunder der ikke er enige, men så må du bare stå fast. Hvis du er i dit gode hjørne kan du måske sælge tingene til kostpris eller udsalgspris…
    Men sørg for at sætte nogle rigtig store skilte op, og måske også fortælle folk det ansigt til ansigt hvis du har tid smiley


  • #20   11. jan 2010 Nå, jeg har tænkt lidt over det...

    Jo, det virker mest logisk at bede kunderne om at betale for varen, men på anden anden side, så kender dyrehandleren vilkårene, når han/hun tillader at hunde kommer med ind i forretningen.

    Jeg har det nok sådan, at åbner man sin forretning for hunde, så siger man også ja til det, der uvægerligt følger med - nemlig afmærkning.

    Den slags kræver noget ekstra rengøringsarbejde og det synes jeg der bør være sat personale af til.

    Jeg synes lidt, at har man sagt a, så må man også sige b.

    Matilde - hvad siger ejeren af forretningen?


  • #21   11. jan 2010 I den ene dyrerforretning jeg kommer i er der skiltet med at det koster varens pris og 500 kr til rengøring hvis din hund tisser i butikken.....

    Jeg har selv i en anden butik fået fat i en sæk foder der var klisteret ind i hundetis, men jeg opdagede det ikke før jeg skulle ha den op i bilen, gik ind og spurgte om de ikke havde en klud så jeg lige kunne tørre den af inden jeg fik den i bilen.
    De spurgte om jeg ville ha en anden, men det var ikke kommet ind til fodret så jeg var lidt ligeglad, det kom alligevel op i en tønne....
    -Så fik jeg et par poser guf med som undskyldning..


  • #23   11. jan 2010 Hunde er velkomne i min forretning, men beskadiger de en vare, så skal ejer købe varen...
    Mine hunde er tit i forretningen og også uden opsyn, men de tager aldrig noget og de pisser heller ikke inde...

    Til trådstarter : hvis det er et generelt problem, så sæt et skilt op i døren..... Så må kunderne jo vurdere om de stoler på at deres hund ikke markerer inde


  • #24   11. jan 2010 Altså, nu er det jo en butik hvor man inviterer folk og deres hunde ind (jeg går ud fra at I velkommer hunde) og dermed må man tage med at den slags sker!!!

    Selvfølgelig er det ikke rart, og man kunne jo evt. gøre ejere af hanhunde opmærksomme på at I helst ikke vil have de strinter (hvis det ikke er noget man allerede antager???), men at forlange betaling, det synes jeg faktisk ikke man kan!!

    Hvis min hund pissede på et tæppe til en 20'er, ville jeg købe det. Men hvis den pissede på en hundekurv til 1000 kr, fordi kurven stod i gulvhøjde og lugtede i forvejen, kunne de satme godt glemme det.. jeg skal godt nok ikke tvinges til at betale for noget, der er hændeligt uheld i situationen.

    Hvis jeg havde en hanhund, og han kom til at pisse op af en anden hundeejer ville jeg blive meget flov og undskylde, men jeg ville ikke købe et par nye bukser..

    Jeg arbejder i en alm. butik, og her beder vi jo heller ikke folk betale for varen hvis de kommer til at ødelægge den.. Det gør man da ikke.


  • #25   11. jan 2010 Og man behøver jo ikke tage hunden med i butikken, hvis ikke den skal bruges.
    Hvis jeg bare skal have godbidder og legetøj, tager jeg da ikke hunden med ind.

    og hvis det er en hvalp spørger jeg om hun må gå rundt selvom hun ikke er renlig. Får jeg et ja, antager jeg at de giver mig køkkenrulle hvis der sker noget. Jeg vil bestemt ikke betale 500 for rengøring af det.. Det er da vanvid..



  • #26   11. jan 2010 Til jer der synes at det er ok og hændeligt hvis en hanhund pisser op af noget: Jeg arbejder hos dyrlæge hvor der så også er butik, og der sker det desværre tit at hanhunde pisser op af noget primært fordi ejerne ikke holder øje med deres hund hvilket er vanvittigt irriterende.

    Derudover betyder det at personalet bruger en stor del af tiden på at rende rundt og tørre tis op og tiden til det går fra kundebetjening, pleje af indlagte dyr, rengøring af klinikken og meget andet, og nej, der bliver seriøst ikke ansat en person til at tørre tis op.
    Synes i det er ok at der bliver tisset i butikken bare fordi man tillader hundene at komme indenfor?


  • #27   11. jan 2010 NB,
    nu er der stor forskel.

    Jeg synes ikke det er i orden at man bare lader sin hanhund vade igennem en butik og strinte over det hele.
    Men shit happens, og der kan altså forekomme uheld. Det må man vel tage højde for når man inviterer dyr ind.

    Min ene kat tømmer også sine analkirtler når hun er på dyrlægens bord, fordi hun er utryg. Men det får jeg da heller ikke brok over?


  • #28   11. jan 2010 At hjælpe med at tørre op når et dyr har haft et uheld, hører vel med under "rengøring af klinikken"?

    og bliver du kun fornærmet over at gøre det hvis der er tale om strintende hanner, eller gælder det også for hvalpe der ikke kan holde på vandet?
    Hvad med en gammel hund der er syg, og pisser i venteværelset?
    Eller en hund der bløder over det hele?



  • #29   11. jan 2010 Min hanhund har nogle gange tisset hos en dyrlæge. Jeg synes måske det er lidt voldsomt at klandre mig som ejer for, at min hund gør, hvad der er fuldstændig naturligt - strinter der, hvor andre har gjort det samme.

    Jeg har det sådan, at det MÅ man forvente - og det MÅ man have personaleressourcer til.

    Jeg har ikke det mindste i mod, hvis jeg selv fik en klud i hånden - men jeg har aldrig oplevet det. Og jeg har da heller aldrig nogensinde hørt nogen klage over det.
    Ligesom der heller ikke har været klager over stress-savl, blod efter negleklipning eller snask efter analkirteltømning.



  • #30   11. jan 2010 Anja - nu er der også stor forskel på at tørre noget af et bord der er beregnet til væsker og så skulle flytte 4 store 15 kg foder sække og rengøre hver enkelt af dem fordi folk ikke holder øje med deres hund - det tager rigtigt lang tid at ordne den slags og tiden går fra andre vigtige ting.

    Selvom man inviterer dyr ind så regner man da med at deres ejere har en form for kritik af om deres dyr er egnet til den slags udflugter, og som Mathilde siger så kommer det åbenbart som en overraskelse for nogle ejere at deres hunde markerer, men det skyldes så også primært at de ikke holder øje med deres hund og ikke ser de advarselssignaler der kommer forud for pisseriet...


  • #31   11. jan 2010 NB,
    men stadig.
    Vi ved alle at dyr ikke er 100% at regne med?
    Og uheld sker..

    Derfor må man da forvente at en hanhund kan komme til at strinte?..
    Jeg kan vitterligt ikke se problemet.
    Det er da ærgerligt for dig at du i dit job skal tørre pis op i ny og næ, men hvis du er så utilfreds med det, bør du måske revurdere det?

    Når man inviterer dyr ind, må man tage højde for at den slags ting kan forekomme.
    Jeg kan ikke se problemet..


  • #32   11. jan 2010 Anja - jeg er fuldstændig ligeglad med om jeg skal tørre pis op, det er en del af jobbet at skulle tørre ulækre ting op.
    Og det er ikke det der er problemet, problemet er som jeg nu kun kan gentage, at tiden går fra mere vigtige ting i arbejdet og det synes jeg er synd for de dyr og ejere det går ud over...

    Men det undrer mig at folk kender deres hunde så dårligt at de kan bliver overraskede over at de markerer, og at de kan lade deres hund fise rundt i butikken mens de står og snakker uden overhovedet at holde øje med den...


  • #33   11. jan 2010 NB - gør folk virkelig det?

    Jeg ved, at vi har øjne på stikker, når vi er hos dyrlægen - men derfor lykkes det for ham en gang i mellem alligevel.
    Der er fuld opmærksomhed på ham, men det går dælme stærkt, når det sker...


  • #34   11. jan 2010 Som Ceteris fx påpeger så er det heller ikke sværere at lære sin hund at man ikek pisser indenfor, og hvis man ved den gør det, så holder man den væk.

  • #35   11. jan 2010 NB,
    men nu snakker du også om noget andet.

    Som ejg skrev tidligere er det selvfølgelig ikke okay bare at lade sin hund vade igennem og pisse på alt.

    Men at der forekommer et uheld, og at hunden i et uopmærksomt øjeblik har et uheld, synes jeg ikke man kan være bekendt at blive sur over.


  • #36   11. jan 2010 CH - ja det gør folk desværre, det kan ske de er løs, men også ofte i en mega lang flexline som tillader tisseri i hele butikken.

    Kender godt det med at det går hurtigt, og synes også det er noget andet når folk i den grad holder øje med deres hund eller har den i super kort snor..


  • #37   11. jan 2010 Anja - jeg har intet sted skrevet at jeg bliver sur over det og jeg ville aldrig lade en ejer vide at jeg undrer mig over det. Men det er en undren og ikke mere...

  • #38   11. jan 2010 Det er hamrende pinligt, når det sker - så vi forsøger ihvertfald at undgå det.
    Nej, vi har ikke lært hunden det. Det er vel en prioritering. Til gengæld kommer han ikke med steder hen, hvor det kan blive et problem

    Dyrlægen kan vi ikke helt undgå, men vi er sørme over ham hele tiden.

    (forrige år tissede han så op ad juletræet med dryp på gaver som konsekvens..UUUPS ;o) )


  • #39   11. jan 2010 Ch - smiley kan lige se det for mig, han har bare tænkt - øj mit helt eget træ til at tisse på inde i stuen - super smart !

  • #40   11. jan 2010 Og en anden ting - jeg synes faktisk også, at det forpligter forretningen, hvis de sætter en regel op, at man skal betale for det, hunden tisser på. For så SKAL der bare gøres rent - og der skal gøres grundigt rent med midler, der fjerner de feromoner, der får hundene til at gøre det.



  • #41   11. jan 2010 NB,
    jeg forstår også godt at du undrer dig over de kunder der er ligeglade..

    men når det reelt er et uheld, kan jeg ikke se problemet..
    synes om sagt ikke det er i orden bare at lade sin hund gøre hvad den vil.. og forstår slet ikke hvem der tager en flexline med til dyrlægen!..


  • #42   11. jan 2010 sig mig -- er jeg virkelig den eneste der pænt går op og beder om noget at tørre op med hvis min hanhund tisser hos dyrlægen eller i butikken..


    hvor er jeres maner dog


  • #44   11. jan 2010 Hos dyrlægen må jeg indrømme at jeg ikke vilel være så emsig med hunde der fikt isset op af et eller andet.
    Man kan jo ikke lade hunden blive hjemme fra dyrlægen, og hunde opfører sig altså ikke altid som de plejer, når de er hos dyrlægen.
    Reiki har præsteret at skide på gulvet hos dyrlægen (noget der ALDRIG er sket, hverken før eller siden, i de knapt to år jeg har haft ham). Han var blevet kørt ned og var self stresset, utryg mm. Og så smuttede det altså.
    Den slags kan ske.

    Men de fleste af os har da en fornemmelse af om hunden kan finde på at strinte et sted hvor osse mange andre hunde kommer. Og ved man at ens hund kan det, ja så skal den self ikke med i butikken.
    Reiki kommer ofte med i butikken når vi skal hente noget. Synes det er rart nok at kunne prøve ting som seler, halsbånd mm på, inden man køber.
    Han strinter ikke op af noget, men holdes da i kort snor, så han ikke spiser af godbidder mm der er i næsehøjde.

    Han var slem til at strinte da jeg fik ham (dengang kom han ikke med sådanne steder), men fik da lært at lade være. Så nu kan han fint være med.
    Det er faktisk ikke SÅ svært at undgå, men har hunden tendens til det, behøver den jo ikke komme med.


  • #45   11. jan 2010 ejere siger ingen hunde i butikken... Kun oda (min) som er trænet butikshund.

  • #46   11. jan 2010 Lige et emneskift... Hvordan træner man en hund til at blive butikshund? x)

    Hvis butiksejer ikke vil ha dyr ind i butikken, er den vel ikke længere


Kommentér på:
Pisser du = Køber du??

Annonce