Hidsigt temperament pekingeser Hidsigt temperament pekingeser
Hej
Jeg har en pekingeser dame, (dolly) på 1 år. Hun har så langt jeg kan huske altid været frembrusende og elsket at snakke med andre hunde. Hun ville hellere end gerne lege og hilse og var bare en rigtig glad dame.
Men her på det sidste har hun ændret adfærd hvad andre hunde angår. Hun vil gerne snuse og hilse, men hun har en sindssyg kort lunte, og prøver de at snuse hende i numsen, eller bare snuse til hende eller kommer for tæt på, så fortæller hun dem lige en ting eller to ved at snære og vise tænder. Vi har ikke ændret hendes hverdag eller rytme på nogen måde. Har i nogen ideer til hvordan jeg kan øve med hende at skulle være lidt mere rar.
For selvom hun ikke forvolder alvorlig skade eller bider dem, så synes jeg det er ret træls. Og jeg tør ikke længere tage til hundetræf med hende, fordi jeg er sikker på at hun bare vil skælde dem alle ud der nærmer sig hende.
Hun reagerer ikke sådan på mennesker skal der lige siges.
Skal jeg bare acceptere hende som hun er? Eller kan jeg gøre noget?
tak for at i gad læse med.
Hilsen Maria
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Tæver kan til tider være ret stride.
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Emner: 102 Svar: 513
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Sådan en som Lilly er rigtig slem, men der er bare ikke meget at gøre ved det.
Jeg kommer heller ikke til ret mange hundetræf mere, netop fordi det ikke er sjovt for Lilly hele tiden at skulle blive så sur på hannerne.
Hidsigt temperament pekingeser