970 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Hidsigt temperament pekingeser Hidsigt temperament pekingeser

Hej

Jeg har en pekingeser dame, (dolly) på 1 år. Hun har så langt jeg kan huske altid været frembrusende og elsket at snakke med andre hunde. Hun ville hellere end gerne lege og hilse og var bare en rigtig glad dame.

Men her på det sidste har hun ændret adfærd hvad andre hunde angår. Hun vil gerne snuse og hilse, men hun har en sindssyg kort lunte, og prøver de at snuse hende i numsen, eller bare snuse til hende eller kommer for tæt på, så fortæller hun dem lige en ting eller to ved at snære og vise tænder. Vi har ikke ændret hendes hverdag eller rytme på nogen måde. Har i nogen ideer til hvordan jeg kan øve med hende at skulle være lidt mere rar.

For selvom hun ikke forvolder alvorlig skade eller bider dem, så synes jeg det er ret træls. Og jeg tør ikke længere tage til hundetræf med hende, fordi jeg er sikker på at hun bare vil skælde dem alle ud der nærmer sig hende.

Hun reagerer ikke sådan på mennesker skal der lige siges.
Skal jeg bare acceptere hende som hun er? Eller kan jeg gøre noget?

tak for at i gad læse med.

Hilsen Maria

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hidsigt temperament pekingeser
  • #1   11. jan 2010 Hun er ved at blive en dame. Lilly gjorde nøgagtig det samme i den alder og det er aldrig blevet bedre til trods for at jeg træner og irettesætter hende når hun gør det. Hun er en dominerende tæve og fortæller gerne hanhundene og tæver der kommer for tæt på, at de skal holde sig væk fra den ende.

Tæver kan til tider være ret stride.

• #2   11. jan 2010 Okay. Ja, jeg irettesætter hende også. Men så tænker jeg at det nok er hendes måde at sige fra på. Hvilket jo også er helt iorden, men det kan altså se ret voldsomt ud, især når vi står midt i banken.

• #3   11. jan 2010 Det kan nemlig se og lyde ret voldsomt, selvom det meste faktisk kun er lyd. Og det er deres måde at sige fra på. At fortælle hanhundene at der ikke er noget at komme efter. Og nogle tæver er værre end andre.
    Sådan en som Lilly er rigtig slem, men der er bare ikke meget at gøre ved det.

Jeg kommer heller ikke til ret mange hundetræf mere, netop fordi det ikke er sjovt for Lilly hele tiden at skulle blive så sur på hannerne.

Kommentér på:
Hidsigt temperament pekingeser

Annonce