{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Træt hund:o) {{forumTopicSubject}}

Ja så er træningen i fuld gang igen, efter julepausen. Vi er rykket videre på et hold for mere øvede hunde og førere og dermed nye udfordringer.

Gaia overrasker mig gang på gang. Hun er dælme dygtig og hurtig til at lære:o)

Gaia er jo en lidt (meget) glad dame at træne med, og har ikke så meget ro i kroppen, men bliver bedre og bedre, og dagen i dag, bød på lidt af en udfordring for hende.

Dæk har hun jo kunnet længe, men idag gik vi skridtet videre og dækkede hende af midt i flokken af hunde der gik på kryds og tværs om ørerne på hende. Og sørme om ikke hun blev liggende uden så meget som at tvivle et øjeblik.

Derudover dæk med indkald enkeltvis (altså hvor de øvrige bliver liggende mens de andre kaldes ind) og det gjorde hun osse til UG, da først hun lige en enkelt gang havde fået bekræftet at hun skulle blive liggende.

Apport er vi osse begyndt på. Hun kender godt øvelsen, men har meget svært ved ikke at tygge i tingene (udover ved metal), så vi er gået et par skridt tilbage, og er nu igen ved at hun bare (roligt) skal holde genstanden i munden fora mig. Osse dette gjorde hun rigtig fint, med et par enkelte smuttere, hvor der lige blev tygget lidt.

Og nu er vi jo så hjemme igen -med en meget træt hund, der snorker højlydt ved siden af.

Iiiih hvor er det skønt at være kommet igang igen:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt hund:o)
  • #1   13. jan 2010 Nej hvor dejligt, det er altså skønt når de selv elsker at lære nyt smiley

    Jeg glæder mig til at starte med mine på søndag, Fluffy er rykket op på øvet hold, så nu bliver der stillet større krav, det er jeg meget spændt på men hun elsker at lære nye ting smiley

    Gizmo skal starte til træning for første gang i mange år, bare på begynder hold, men det bliver spændende for han er så stædig og hvis han har gjort noget en gang mener han ikke han behøver at gøre det igen *LOL*


  • #2   13. jan 2010 Nadja -hvorfor skal man da osse gøre noget flere gange. Han HAR jo vist at han godt kan *GG*

  • #3   13. jan 2010 Jep og det er vist den livsstil Gizmo lever efter *LOL* Så det bliver rigtig spændende at se hvad han siger til det... Det var faktisk min mor der skulle starte med sin tæve men den har ødelagt sit knæ og skal opereres på fredag og så hedder det 6 ugers ro og derefter genoptræning, så mig og Gizmo overtager hendes plads i stedet for smiley

  • #4   13. jan 2010 Gitte -jeg er helt sikker på det nok skal komme. Hun skal bare lige "skrue ned for blusset" når der skal apporteres. SÅ må hun spasse og være glad når genstanden ER afleveret;o)

    Nadja -sådan var Møffe osse. Hun kunne samtidig et ekstra lille trick. Når hun syntes at lineføring blev for kedeligt/vejret var for koldt/det regnede/hun havde ikke lige lyst osv, så gik hun i "slowmotion". Hun satte sig når der blev sagt sit, lagde sig når der blev sagt dæk osv. Men ALT (inkl gang) foregik i snegletempo, og så kunne du altså lokke, huje, kravle hen af jorden, hoppe rundt og skabe sig. HUN GAD IKKE!
    *GG*

    Men når hun så gad, var hun tilgengæld osse knald dygtig. Og da vi startede til AG var det noget andet. DET syntes hun var sjovt


  • #5   13. jan 2010 Sådan er Gizmo også, hvis han ikke gider mere går det meget langsomt *LOL* og da han skulle lære aporten ja da måtte min træner opgive, hun havde været sød og købe en lille aportbuk til Gizmo da han var den eneste lille hund på holdet men hun og jeg gjorde alt for at gøre den spændede, men intet virkede til sidst blev han så træt af at se på os at han drejede en omgang og sad med ryggen til os *LOOOL* Hun måtte til sidst afkende at Gizmo fik man aldrig til at apotere.. Fluffy gider heller ikke rigtig det siger hende ikke noget...

  • #6   13. jan 2010 Nadja -tror sørme Møffe kunne have fundet en soulmate hvis hun havde levet endnu hehe
    Og når man så går der og prøver ALT, så får man altså en smule trang til at gøre et eller andet meget grimt ved hunden hehe... og har alligevel ikke andet valg end at tælle til ti, trække vejret og så prøve eeeeen gang til *suk*

    Ang apporten med fluffy, hvad er det så der kikser?. Vil hun slet ikke tage den?


  • #7   14. jan 2010 Ja man skal have god tid med Gizmo det er helt sikkert, men denne gang går jeg ind i det med den indstilling at vi bare skal have kvalitetstid sammen smiley

    Ja Fluffy vil slet ikke tage aporten, hun ville heller ikke tage en lille bidepølse selvom den var proppet med godbidder, vi har prøvet alt, både at lege med den og ja selv at kaste den men ingen reaktion, min træner bandt en snor i den og legede med den foran hende, alle andre hunde var ved at gå ud af deres gode skind for at få den, men Fluffy hun gider ikke...


  • #8   14. jan 2010 Har du prøvet at tage det udenfor træningspladsen. Reiki er ikke og bliver aldrig den store apportør, men jeg skal så heller ikek bruge det, så jeg har bare opgivet.
    Men han nåede da så langt at han kunne sidde med apporten i munden og osse samle den op hvis den ikke var for langt væk.

    Jeg fik det tip at rulle en avis sammen, vikle tape om (så den ikke går i opløsning når der savles på den *G*). Den skal ikek være for tyk.
    Denne "pølse" kan så bruges foran tv'et, når du alligevel sidder der og ser fjernsyn.
    Om nødvendigt kan der pjattes lidt rundt med den, men ellers rækker du den bare ud når hunden er henne ved dig, og hvis hunden så meget som snuser til den (eller måske endda bare kigger på den, afhængig af hunden), så skal der roses (jeg brugter klikkeren, det fungerede godt her).
    Gør det kun 2-3 gange.

    Og det gøres så så ofte du orker. Når hunden fanger at det at "dutte" med næsen på "dummien" giver belønning, kan du så sætte kravet op til at den gaber om den (ikke nødvendigvis tager fat -bare den åbner munden lidt, er det flot) og sådan fortsætter man self indtil hunden kan holde den.

    En god idé er ikke at lave "dummien" for tyk.

    Det virkede for Reiki, at vi på den måde lavede det til noget "ikke-træningsrelateret" så der på ingen måde var pres på + at hundeføreren mentalitet altså osse er anderledes når man sidder hjemme i sofaen i forhold til når man står på træningspladsen og bare gerne vil have det til at lykkedes.

    Jeg flyttede det ikke udenfor stuen, føredn reiki HVER gang kunne tage den i munden og jeg osse kunne få ham til at tage apportbukken i stuen.

    Da vi flyttede det ud, gik vi tilabge til avis-dummien, og til kun at øve det i forbindelse med leg/en hyggelig gåtur e.l. ikke-træninsgrelaterede situationer.

    Og ja, til sidst blev det så flyttet til træningspladsen, men der syntes reiki altså ikke det var fedt,og når jeg nu ikke skulle bruge det, så gad jeg ikke blive ved at prøve


  • #9   14. jan 2010 Ved ikke om du har prøvet noget lignende eller om det hjalp overhovedet. Men ellers er der måske andre der kan bruge det;o)

  • #10   14. jan 2010 Ja jeg har prøvet det her hjemme, jeg købte så en dummie man kan putte guf i for at gøre den mere spændede men intet har virket heller ikke klikkeren som hun ellers er meget glad for, tror bare jeg må indse at ingen af mine hunde duer til aporten, nu er det så heller ikke noget jeg står og skal bruge til noget så det betyder ikke så meget for mig...

  • #11   14. jan 2010 Det er helt fint Michelle det er altid rart med andres forslag, det kan være mine nye trænere har nogen nye ideer, kan i hvert fald se at det bliver noget der skal trænes på Fluffy`s hold, så nu må vi se smiley

Kommentér på:
Træt hund:o)

Annonce