{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

norge {{forumTopicSubject}}

hej smiley
lidt dumt spørsmål,
men min hunslkal have hvalpe ( fransk bulldog) og en dame fra norge re meget intresseret, hun virker rigtig sød og har snakket med hende flere ´gange:)
men hvordan med temperturen, er det hele tidenm koldt norge, og ryser hunden ikke meget så ? ´:)
nogen der ved noget om hvad der skla tjekkes for osv ? sygdomme og andet, inden den ¨må rejse :)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  norge
  • #1   17. jan 2010 okay, det er også sådan jeg har forstået det, og hun har sagt:) men vil lige spørger dyrelægen for en sikkerheds skyld smiley

  • #2   17. jan 2010 Hvis hun eller du henter/bringer dyret står der nogle eksport regler her; (link fjernet)

    Hvis du bare sender hvalpen i en boks er det her linket med regler; (link fjernet)

    Jeg kontaktede dem i forbindelse med import (obs) af min hund - de er ganske hjælpsomme!

    Du bør bede hende kontakte "fødevarestyrrelsen" (eller hvad den instands hedder i norge) og høre til deres import regler - hun skal formentlig søge om tilladelse til at indføre hvalpen uden rabis vac. måske andet også?


  • #3   17. jan 2010 fødevarestyrelsen''s hjemmeside kan du kigge på for info om hvalpe til norge smiley

  • #4   17. jan 2010 okay, det vil jeg få hende til så .
    hun kommer selv og henter hvalpen hvis det er smiley


  • #5   17. jan 2010 Som opdrætter skal du sørge for at hunden er chipmærket eller tatoveret.
    Og er udstyret med et pas eller en særlig sundhedsattest, som du kan downloade fra Mattilsynet.no.
    Du skal udfylde og underskrive en "erklæring fra opdrætter", som du også kan downloade samme sted. Hvor du på tro og love erklærer, at hvalpen ikke har været udsat for smittefarer fra vilde dyr.

    Der er selvfølgelig ikke krav om Rabiesvaccination af hvalpe under 12 uger.

    Køber skal have hundes data og idoplysninger, hvorefter vedkommende skal søge og betale for importtilladelsen.
    Dette tager ca. 14 dage, og derefter kræver de Norske veterinære toldmyndigheder at kende datoen for importen.

    Sidst men ikke mindst, skal hunden have den obligatoriske ormekur hos og dokumenteret af dyrlægen, tidligst 10 dage inden indrejse til Norge.


  • #6   17. jan 2010 Her står det hele og herfra kan du hente de nødvendige dokumenter.
    (link fjernet)


  • #7   17. jan 2010 Jeg har selv lige sendt en hvalp til Norge, og hvis jeg syntes Svenskerne var besværlige, var det ikke noget sammenlignet med nordmændene;-)

  • #8   17. jan 2010 okay, mange tak for hjælpen:)
    det vil jeg lige kigge på..
    tusinde tak smiley


Kommentér på:
norge

Annonce