1.695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 65 Svar

Jeg er målløs !!!! Jeg er målløs !!!!

og nogen af jer vil sikkert sige at det hvar hvad man kunne forvente!! men men men, dette indlæg er ikke ment som en DKK / DRU debat- dem er der nok af smiley

Det starter sådan her : Nogle Cavalier opdrættere beslutter sig for at der skal strammes op, og vil for alt i verden undgå indavl, arvelige sygdomme som er udbredte hos cavalieren, de vil gerne have kravene strammet op i deres avlsforbund.. for at sikre fremtidig avl og avlsmatriale, og ikke minds hvalpekøberene.

De indkalder til et møde, hvor der faktisk er god opbakning til ideen.. på dette møde gennemgår de hvad der kan ændres, og hvordan det kunne ske. De skriver under på dette forslag og sender det ind til bestyrrelsen, som kvittere med et brev hvori de skriver at dette overhovedet ikke kan tages seriøst, og det er unden grundlag.. og hvis de i øvrigt er utilfredse med bestyrrelsens beslutning, findes der 5 andre klubber de bare kan benytte..

Gosh... siger jeg bare!!, her er en flok seriøse opdrættere der går op i sundhed, og er villige til at betale for den ekstra udgift det vil bliver for opdrættere at få undersøgt deres hunde for div. arvelige sygdomme inden de anvendes i avlen.. de selvsamme opdrættere får i forvejen taget disse tests, men mener at det burde være et krav inden hunden sættes ind i avlen.... Men det er denne klub åbenbart uenig i.. selv om det kan fremvises på skrift at racen har et problem.. Her tabte jeg så alt, og syntes de er direkte ubehøvlede over for deres medlemmer !!

Lige et lidt surt opstød fra mig, men det kan sørme ikke passe at der sidder en bestyrrelse i en klub der ikke ønsker det bedste for deres medlemmer og deres hunde..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er målløs !!!!
  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #1   22. jan 2010 Kender ingenting til hverken hunderacen eller sådanne beslutningsprocesser overhoved, men kunne de fem opdrættere ikke starte deres egen avlsforbund eller hvordan fungerer det?

Gør mig klogere smiley

• #3   22. jan 2010 Aner ikke hvad der er tale om af foreslag, men det giver sig selv at mangler der dokumentation kan man ikke bare indføre nye restriktioner. Nu er jeg oftest FOR stramninger, men fordi jeg ikke ved hvad dette drejer sig om kan jeg ikke forholde mig til det.

• #4   22. jan 2010 black bitch,,,kan du ikke lige fortælle hvad dit profil billede forestiller:-))

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #5   22. jan 2010 jn&sn N: Jeg syntes det ligner et blad.

• #6   22. jan 2010 Hvor er det ærgeligt, at det skal være sådan, men kunne de ikke overveje, at skifte til en klub hvor sådanne forslag bliver taget seriøst? Når man nu føler, at man slår hovedet mod en mur, hver gang man kommer med forslag, kan man jo blive nødt til, at kigge sig om efet et alternativ..

• #7   22. jan 2010 Det er ikke DKK...

• #8   22. jan 2010 Det er ikke kun fem opdrættere.. mange flere.. Der er tale om hjertescanning og patella undersøgelse, og så er der tale om at der ikke må være indavl, og nej der mangler ikke dokumentation...
    Det er DRU der er tale om her..

jn&sn N : sgi da et sort blad smiley

• #10   22. jan 2010 vil lige tilføje at JEG IKKE er medlem, så DRU behøver ikke at efterforske i mig for at få mig smidt ud..

• #11   22. jan 2010 Ja og min personlige teori er at der er storkenneler der har gjort opmærksom på at de ikke vil hjertescanne.. og uha.. mange penge at mist ved at gå de stor imod!!

• #12   22. jan 2010 Synes det er nogle rigtig gode forslag og rigtig ærgeligt, at det ikke bliver gennemført. Men når vi nu er ved det, så synes jeg også det er ret useriøst, at en klub tillader, at man laver blandingshvalpe smiley

• #13   22. jan 2010 Det gør de jo heller ikke i henhold til dere egne regler... men bare ikke så tit de følger de regler. Her fornyligt blev en kennel smidt ud af DRU, af denne årsag.. blandingshvalpe.... men lidt pudsigt, hun var " forgangsmand " for det cacalier tiltag der blev fejet af bordet... hmmm

• #14   22. jan 2010 Nå ja, der burde i hvert fald være dok på hjerteskanning, ellers havde man ikke indført det i DKK.

• #15   22. jan 2010 Det komme så ikke bag på mig, at det er den kennelklub der sætter sig på bagbenene.

De burde tage imod med kyshånd. Det ender jo med at flere og flere racer ikke er at finde der, hvis det fortsætter sådan.

• #16   22. jan 2010 ' Cavalier * og alle de andre fejl.. he he

• #17   22. jan 2010 ja jeg troede ( måske lidt naivt ) at de faktisk havde et ønske om at blive taget mere seriøst..

• #18   22. jan 2010 Der er dokumentation på hjerteproblemet og ja det er derfor, at det blev indført i DKK, men det er en lang og sej process førend vi kommer problemet til livs.
    Patella er et problem for flere små racer og jeg ville også inderligt ønske, at det blev indført som en avlsrestriktion i DKK.
    Jeg tester selv mine cavalier på knæ og øjne inden avl og bruger kun hanner der er det samme, men hvor ville jeg ønske, at alle gjorde det samme. Tænk hvis cavalieren kunne være foruden alle de skavanker om nogle år!

• #19   22. jan 2010 Charlotte: DKK har da ikke lukket for overførsler?

• #20   22. jan 2010 The black bitch *

Øhhh.... er det ikke dig , der har PUGALIER til salg........Det er så vidt jeg ved blandinger mellem .....Cavalier + Mops......
    Er det ikke 2 racer med hver deres sygdomme........ er det mon smart at blande dem så.

Ikke fordi jeg har noget mod blandingshunde.... og jeg har selv haft en sund og rask PUGALIER.......... men alligevel.... :O)

• #21   22. jan 2010 Anne

Der kan godt overføres men de kan aldrig avlsgodkendes.

• #22   22. jan 2010 Søster.. Jo de kan! De skal godkendes efter gældende DKK regler ( hjertescanning og 2.pr.) og så må de først indgå i avl efter de er fyldt år.

• #23   22. jan 2010 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna * : jo det fremgår da så tydeligt af min profil at jeg har sådan nogen til salg.. og jo det er to forskellige racer, og jo med hver deres forskellige sygdomme, ved ikke om du syntes det er smart at blande dem.. skal denne tråd vendes og vi skal til at skrive om jeg skal eller ikke skal blande de to racer??? jeg har selvfølgelig taget alle forholdregler i forbindelsen med denne parring, selv flere end der kræves når man laver med stambog!! jeg har styr på det :))

• #24   22. jan 2010 står der noget om de der overførsler på dkk´s hjemmeside?

• #25   22. jan 2010 "Cavalierklubben ønsker, at der indføres avlsforbud på hvalpe/hunde overført fra andre stambogsførende organisationer.
    Der vil fra d.d. være avlsforbud på hunde fra andre stambogsførende organisationer, indtil hunden er blevet 4 år. Herefter skal den hjertescannes og udstilles efter gældende regler for at blive avlsgodkendt. Den endelige godkendelse søges hos bestyrelsen i Cavalierklubben.
    Ordningen administreres af bestyrelsen i Cavalierklubben.

Med venlig hilsen

Lone Fritzbøger
    Formand"

Jeg fik det blandet sammen med KSS. Der må de nemlig ikke godkendes.

• #26   22. jan 2010 The black bitch *

Som jeg skrev...... jeg har ikke noget mod blandinger.....og har selv haft en Pugalier........... men jeg synes bare det lød lidt selvmodsigende......
    Men det er da godt du " har styr på det "......:O)

• #27   22. jan 2010 undskyld.. forstår ikke hvad du mener?? smiley

• #28   22. jan 2010 Ja, så muligheden er der jo bestemt for, at flytte sin cavalier til en mere seriøs klub. Jeg har såmænd selv solgt en DKK hvalp til en der havde flere overførte DRU hunde, fordi hun ville opdrætte i DKK.

• #29   22. jan 2010 kan nemt tænkes at nogen overvejer det, det har vist bare den den bagside at hundens aner bliver slettet.. eller har jeg misforstået det?

• #30   22. jan 2010 Nej den er god nok.. Tavlen bliver blank.

• #31   22. jan 2010 Nej ikke endnu og umiddelbart er det heller ikke på tale i den nærmeste fremtid..

• #32   22. jan 2010 Ja, men mon ikke der er en grund til at ens tæve først kan godkendes EFTER hun iflg generelle etiske anbefalinger (læs: generelt, ikke DKK) er for gammel til at være førstegangsfødende. Grænsen på 4 år pga bækkenet.

• #33   22. jan 2010 Jeg er pr. PB, blevet opfordret til at slette denne tråd for ikke at skade de opdrættere der har været med til forslaget.. og da jeg ikke ønsker at skade dem bliver det hermed gjort... bare for at oplyse at jeg ikke er utilfreds med jeres indlæg.. takker for debatten. lader den lige stå lidt :o)

• #34   22. jan 2010 Hvor er det ærgeligt!
    Pøj pøj til cavalieropdrætterne i DRU, håber I får gjort vores fælles race sundere smiley

• #35   22. jan 2010 ja, det kan ikke komme bag på nogen. Vi har også foreslået at yorkier skulle være patella lux fri for at de kunne få tavler, men det blev også afslået. Det er en af grundene til at jeg har meldt mig ud.

• #36   22. jan 2010 Charlotte - hvad mener du?

• #37   22. jan 2010 Har lige en bemærkning til det med pugalier,,,man kan stadig godt teste begge hunde selvom det er blandinger

• #38   22. jan 2010 det er fløjtende lige meget hvad man foreslå af forbedringer, så bliver det afvist. Begrundelsen var: at så meldte alle sig jo ud for så var der ingen hunde at avle på længere - - - øh man skal ikke avle på en hund med patella lux.
    Med den instilling fra klubben kan det jo så ikke forbavse nogen at nogle af opdrætterne vælger at se gennem fingre med dette.
    Jeg havde en oplevelse sidste år, hvor en opdrætter jeg kender fra udstillingerne havde købt en voksen han der var højt præmieret og blev brugt i hendes egen avl og lejet ud til div. tæver. Det kom mig for øre at han havde patella lux og derfor ringede jeg til hende, for at høre om hun godt viste det. Svaret var: ja det gør jeg da, men han bliver tjekket hvert år og når det bliver en grad 3 tager jeg ham ud af avl. Ja så stod jeg fuldstændig af.

• #39   22. jan 2010 Charlotte - nej det forstår jeg jo så heller ikke, men det må jo være fordi der er for mange der er lige glade med sundheden og så er vil et krav jo være et problem

• #40   22. jan 2010 Britta. Var godt klar over der manglede kontrol, men jeg er dog chokeret over det du fortæller. Rystende.

• #41   22. jan 2010 Synes det er ærgeligt med alle de hvalpekøbere der bliver "fanget" i sådan en klub... Kan man ikke via generalforsamlingen og alm. foreningsstruktur får det indført? (ved ikke hvad strukturen er i dru). Det burde vel ikke gå gennem formanden i princippet..
    Så gælder det bare om at være medlemmer nok til at stemme for..

• #42   22. jan 2010 Ja, det er rystende, men det problem er også gældende for DKK for der er heller ingen krav hverken på yorkier og chihuahua.

• #43   22. jan 2010 ja men det forudsætter de ikke bliver udelukket drefra inden smiley

• #44   22. jan 2010 tråden får lov at blive.. så længe tonen forbliver pæn, og personlige udhængning ikke forekommer... smiley

• #45   22. jan 2010 Charlotte - jo jeg tror nemlig det er et fåtal der er problemet - der i blandt formanden (sådan lyder det i hvert fald).. Så må man jo køre den slags regler ind i klubben uden om denne - og det kunne jo f.eks. være i vedtægterne på sin vis til en generalforsamling eller et bestyrrelsesmøde (alt efter strukturen i klubben). Så fremsætter de deres forslag og møder talstærkt op og vedtager reglen - og vupti kan formanden mene hvad han vil..

• #46   22. jan 2010 Ginne - det er ikke kun formanden og du kan ikke få noget med på generalforsamlingen uden det har været indsendt inden, så det er lige som at slå i en dyne.

• #47   22. jan 2010 kan man så ikke bare håbe at disse opdrætter chekker deres hunde selvom det ikke er et krav i dru??
    når man fks ikke forlanger det i dkk og det alligevel bliver gjort??

syntes dte lyder helt bims og er lidt overrasket over man tager dte sådan i dru

• #48   22. jan 2010 jn&sn - stambogsfører du ikke også i DRU? så må du da vide at det er sådan.

• #49   22. jan 2010 det er jo ikke sikkert at de samme regler gælder for hendes race.. Jeg har også været medlem, uden at ane hvad der foregik..

• #50   22. jan 2010 kan da ikke forestille mig at malteseren ikke også kunne være en af de racer hvor patella lux nemt kunne være et problem

• #51   22. jan 2010 nej jeg aner ikke hvordan det forgår i dru,,,jeg stambogsføre der men er faktisk ikke medlem eller kommer til møder eller lignede så hvordan skulle dog vide det er sådan+??
    Jeg ved godt der ikke er avs restriktioner på mange ting men dermed ikke sagt det så ikke bliver gjort

kan se i en anden tråd at man fks på chi ikke forlanger noget i dkk men som charlotte så skriver så er folk så seriøse at de gør det,,,,

• #52   22. jan 2010 jn&sn - jamen det er der da også i DRU, men i begge klubber er der mange der ikke gør det, når det gælder yorkier og så har vi jo problemet.
    Men må da undre mig lidt over at du slet ikke kender den klub du stambogsfører i, er det ikke lidt mærkeligt?

• #53   22. jan 2010 kender den klub??hvad mener du med at kende?

jeg er ikke gået op i andre racer end den jeg selv har der så det kan jeg ikke se noget mærkeligt i

jeg har ikke udstillet,,,jeg har valgt at få stambog i dru på mine malteser fordi det for mig er det letteste,,,jeg behøver nemlig ikke have malteser med lang pels som jeg simpelthen ikke kan holde fordi de får lov at være hunde og lege ude meget osv

derfor er dru mit valg med maltesere,dte har jeg aldrig lagt skjul på,,jeg har fci malteser også

jeg gider ikke blande mig så meget i ting som egentlig ikke vedgår mig og mit opdræt

jeg har selvfølgelig hørt en del men hvad "bicth" skriver her vidste jeg intet om men det gjorde du måske på forhånd??

• #54   22. jan 2010 jn&sn - ja, det er alm. kendt at tilstandene er sådan og har været det i årevis. Yorkien har altså lige så lang pels som Malteseren, og jeg klipper ikke mine hunde og de får sandelig også lov til at være hunde, men man skylder køberne at lade dem udstille mindst 1 gang, når man sælger stambogs hvalpe, men det er så bare min mening.
    Det er så også en af de ting man heller ikke kan komme igennem med i DRU, at der skal være et udstillingskrav.

• #55   22. jan 2010 Charlotte - smiler. Godt at DKK har lavet det nye krav.

• #57   22. jan 2010 Jeg har ikke læst hele tråden - men vil blot spørge hvor hovedforeningen UCI er henne i sådan en sag?

Det er problematisk, hvis en hovedklub ikke vil tage en dialog med specialklubbernes repræsentanter omkring avlsrestriktioner. Jeg kan godt forstå, hvis du er fortørnet over det!

• #58   22. jan 2010 HOV - sorry, DRU og UCI hører jo ikke sammen ;o)
    Beklager.

• #59   22. jan 2010 Mht. overførsel af DRU - hunde til DKK behøver man nødvendigvis ikke at få en blank tavle retur.
    FCI og DKK aner bliver overført til de nye tavler, alt andet bliver blankt...

• #61   22. jan 2010 ok.. dvs, at hvis der i min hunds stambog f.eks er 4 hunde ude i tavlen der er fci eller dkk.. så bliver de der? men de andre slettet... hvorfor gør man i grunden det?

• #65   23. jan 2010 britta,,,mht maltser og yorlie så tror jeg nok der er ret meget forskel i pels,,jeg har ihvertfald aldrig mærket en yorkie som en malteser

Jeg kan godt give dig ret i udstillings kravet men jeg fortæller altid folk som det er når de køber hvalp hos mig at forældrene ikke er udstillet ,,så vidt jeg hører så dem der vinder på en dru udstilling kan ikke måle sig med en dkk hvad er formålet så??

Jeg sælger så også mine dru hunde billigere end dem der har malteser med dkk bog,,man får jo som regel hvad man betaler for
    folk kan jo selv vælge

• #66   23. jan 2010 godmorgen HG.. jeg er også lige stået af her.. der må bestemt være noget der er blevet slettet her?? Hunsk nu det med personlig udhængning... man behøver jo ikke navn for at gætte hvem folk er :o)

• #72   23. jan 2010 Vent.. Hvordan kan PL være et krav i KSS når det ikke er i DKK? (fordi de kan jo stadig få DKK tavle uden, iflg avlsrestriktionerne på dkk's hjemmeside)

Er det måske bare et spørgsmål om at DKK ikke har opdateret avlsrestriktionssiden for chi på deres hjemmeside?

• #73   23. jan 2010 Så fattede jeg det. Tak for det.

Jeg ved at sheltieklubben har haft noget lignende i forhold til øjen og farvekrav. Fordi DKK ikke (endnu?) har anerkendt det har man i stedet valgt at indfør restriktion på DSSK's hvalpeliste - nu kommer et kuld KUN på listen hvis forældredyrene er colobomfri og hvalpene ikke er merle/zobel eller merle/merle kombi. Hvalpe kan dog stadig stambogsføres i DKK (begge farvekombier giver fejlfarvede hvalpe, og der er reglerne jo de samme for alle racer - de kan stambogsføres, men får nedlagt avlsforbud).

At indfør restriktionen på hvalpelisten var måske noget KSS kunne lade sig inspirere af?

• #74   23. jan 2010 Undskyld, men trådstarter sagde at han ville slette tråden, da den kunne virke kompromitterende for de der arbejder for de nye regler i DRU. Mon vedkommende har fortrudt.

• #75   23. jan 2010 Nej det har jeg ikke.. som jeg skrev havde jeg fået besked pr. pb. og ændrede det også til at hvis der blev udhængning osv. blev den slettet smiley

• #76   23. jan 2010 der var jeg ikke hurtig nok Charlotte smiley

• #77   23. jan 2010 Helt enig.. og dejligt at tonen har været god smiley

Kommentér på:
Jeg er målløs !!!!

Annonce