3.136 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Vægt på foder i forhold til hunden Vægt på foder i forhold til hunden

Hejsa...

Nu har jeg 2 hunde som får halvt barf / kød og halvt tørfoder.
Syns ellers jeg har været meget inde og læse hvor meget de skal have i forhold til hvad hunden vejer.

Men dyrlæge siger mine hunde vejer ca 5 kg for meget hver og til træning siger de det samme.
Jeg HAR sat dem 100 gram ned i daglig ration forhold til hvad der står rundt omkring hunde i min størrelse BURDE have i foder.

Kan godt se man ikke kan se ribben på den enen hund, og den anden kan ses men dyrlæge siger hun er lidt lasket på maven..

Nu ville jeg gerne hører hvor meget foder i giver jeres hunde i forhold til hundens vægt.
Jeg ved godt folk siger: KIG PÅ DIN HUND, det syns jeg jo netop jeg har gjort.

Vil da gerne have mine hunde har "det fede liv" men vil gerne undgå overvægt.

Beklager hvis indlægget blev lidt langt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt på foder i forhold til hunden
  • #1   24. jan 2010 Jeg synes ikke nogen af hundene ser overvægtige ud, mit indtryk er at det er dyrlægerne der har fået en grille med , at dyrene skal være superslanke.
    Lidt ala lægerne som er efter rygere og overvægtige.

jeg mener , kig på hunden i henhold til standarden, det er så lidt svært at finde ud af, når det er blandingshunde

Føl din fornemmelse for hvordan hundene har, kig på dem med fremmede øjne

• #2   24. jan 2010 Jeg kan godt lide når hundene er godt trimmede og oftest er det sådan, at når folk kommer til træning og har fået at vide at hunden er fin af dyrlægen, så ville jeg gerne have, at de lige smed lidt mere ;o)

Det er jo rigtigt, at man skal kigge på sin hund, men vi har forskellige kriterier. Så slank som muligt uden at være afpillet foretrækker jeg. Og jeg er hård med det - sætter bare maden ned indtil den rammer det rigtige sted.

Da Cassius var skadet fik han kun 220 gram mad om dagen, hvor han lige før han kom til skade spiste knap 400. Lige nu får han 330 g. Så det er også til at få øje på, hvor meget det at røre sig koster i kalorier.

Så de må ud og lave noget, hundene - og taber de sig ikke af det, så må de yderligere ned i foder.

Det lyder også umiddelbart til, at de får meget, hvis de er på halv barf, halv tørt og de kan sættes ned med 100 g. tørt.

• #3   24. jan 2010 >> Steen
    Nej måske ikke men jeg har været inde og læse ja nok 50 forskellig sider mht rå fodring ( altså på nette ikke herinde ) og alle steder står der man skal give en masse tilskud, grøntsager, vitamin, olie, mineraler mv.
    der står man skal have mad plan, man skal have faste dage og ben dage....

jeg syns det lød voldsom svært ( = besværligt ) at hitte rede i, og der hvor jeg køber barf er hun berner senne opdrætter hun vælger selv at fodre med halv tørfoder halvt barf så jeg ( som uvidende ) valgte hendes løsning..

Har talt med dyrlægen mht det med maven og fordøjelse mht., kød og tørfoder.
    Læste maven skal bruge forskellig temperatur for at fordøje maden, men dyrlæge sagde det passe ikke da jeg spurgt ham.

SÅ svar på dit spørgsmål må være at jeg er bange for de ikke får de vitaminer, mineraler de skal have hvis jeg KUN fodre med kød / Grøntsager alene.

• #4   24. jan 2010 Der er heller ikke noget der på nogen måder dokumenterer andet end at mavesyrens PH-værdi er 1 hos hunde ligegyldigt hvad de får at spise.

Hvad angår fordøjelsesenzymer tror jeg ikke der er lavet nogen undersøgelser på i denne forbindelse.

Jeg selv ville heller ikke have kvaler ved at give hunden lidt af hvert....

Men her var temaet, at hundene nok får for meget ;o)

Kan du ikke skrive, hvor meget hundene får at spise og hvor meget de vejer?

• #5   24. jan 2010 Den ene hund vejer 38 den anden 35 dyrlæge siden de begge skal tabe ca 5 kg.

De får 500 gram foder fordelt på 3 måltider hvor alting bliver vejet hver gang.
    Når de skal til træning springer jeg et måltid over når de skal have godbider til træning.

Jeg er gået efter 2% af deres vægt og har valgt at lave beregning efter hvad de BURDE veje :o)

• #6   24. jan 2010 PÅ den ene hund kan man sagtens ane hendes ribben / man kan dog ikke tælle dem, meget tydeligt, men også når hun sætter sig kan man se hendes "knogler" i hofterne mv.
    dyrlæge siger hun er lasket på maven.

Den anden hund er en blandings hund og der kan man ikke se ribben så ja hun er nok lidt for tyk. smiley

• #7   24. jan 2010 De 500 g. foder er det alt inklusive? Hvor meget er kød/råt og hvor meget er tørt?

Det laskede på maven giver nok mest mening at træne væk, tror jeg :o)

• #8   24. jan 2010 Altså de burde jo få (hvis idealvægten er hhv. 33 og 35 kg) få 330 og 300g. råt om dagen.
    Hvis der så kommer tohundrede/hundredefirs gram tørt oveni, så kan jeg godt forstå, de tager på - så får de virkelig meget mad.

Som sagt levede min hund af 220 g. foder om dagen da han var inaktivt, så næsten den samme mængde PLUS råt, det lyder af meget. Men det har selvfølgelig også noget at skulle have sagt hvilket foder, du bruger.

• #9   24. jan 2010 Hov - der skulle stå en idealvægt på 33 og 30 kg ;o)

• #10   24. jan 2010 De 500 gram er inkl tørdoder.
    de har fået ca 125 gram kød og op til 200 dvs 75 gram tørfoder.

Når de har fået grøntsager er det op til 200 så de får 2 måltider af 200 gram og 1 af 100 der har de så kun fået kød og lakse olie .

Og som sagt når jeg skal til træning, eller selv har trænet i skoven har jeg sprunget et måltid over.

Kommentér på:
Vægt på foder i forhold til hunden

Annonce