4.090 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Dyrlægen koster kassen! Dyrlægen koster kassen!

Ja jeg har besluttet mig for at få dylle til at klippe Choppers negle da han for det første har en negl der vokser opad og for det andet er sindssyg svær at klippe negle på...

Nå men jeg ringede lige og ville hører hvad de tog for det. 200 uden bedøvelse og 960 bobs med!

Ja de 200 kan jeg gå med til men eftersom Chopper HADER dylle skal det højest sandsynligt foregå i bedøvelse...

Sys godt nok det er mange penge at betale 700 kr for bedøvelse...

lige et surt opstød herfra:-(

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlægen koster kassen!
  • #1   25. jan 2010 det er da godt nok også det mest sindsyge jeg har hørt længe

• #2   25. jan 2010 Hooold da op en pris :-S Så lang tig kan det da ikke tage at fixe de negle smiley Og synes umiddelbart det lyder som en dyr bedøvelse, husker ikke at jeg nogensinde har betalt så meget, medmindre det selvfølgelig er fuld narkose?

• #3   25. jan 2010 Jeg ku da ikke forestille mig de ville ligge ham i fuld narkose for det, men give ham noget så han slappede af og ikke kunne gøre så meget modstand....

Sys os det lyder helt vildt. Søgte lige i forum og der var flere der fortalte at de gav omkring 50 kr for at få det gjort hos deres dylle...

Hmm men må vel skaffe pengene for klippes, det skal de sku...

• #4   25. jan 2010 Umiddelbart tænker jeg at med så simpel en behandling, ville jeg da ringe rundt og høre hvad andre tager.

Jeg er glad for min dyrlæge, og betaler self gerne hvad han tager for diverse behandlinger. Men der er jo forskel på om hunden bare skal have klippet negle (der er jeg altså ikke så sippet med hvem der gør det) og på om det f.eks. drejer sig om en operation e.l. (hvor det bestemt IKKE er ligemeget hvem der gør det)

• #5   25. jan 2010 Jeg giver 75 hos min dyrlæge, det er så vet. sygeplejersken der klipper

• #6   25. jan 2010 Jeg giver 50 kr og det er dyrlægen selv, der klipper.. Så det synes jeg godt nok lyder vildt

• #8   25. jan 2010 DFFD: Det tør jeg næsten ikke begive mig ud i... Og igen, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor langt ned jeg må klippe og den ene er blevet ret lang nu...

Rotterne: Hvor har du dyrlæge henne?

Algtså umidlbart skal han ligges i bedøvelse fordi han er "bange" for dyrlægen og knurre af ham. Han spurgte så om en mundkurv evt. ikke ville være nok, men synes os det er synd at han skal"tvinges" på den måde. Så det bedre hvis han har fået noget beroligende så han kan slappe lidt af...

Åhr er lidt i syv sind for ja det er sku mange penge for noget der tager ti min...

• #9   25. jan 2010 Det er jo helt vildt. Og så hver 4. uge.

• #10   25. jan 2010 Kan du ikke få dyrlægen til at vise dig hvordan og hvor meget der må klippes. Så er det i det mindste kun en gang du skal betale i dyre domme for det, og fremover kan du jo så træne det og selv klippe

• #11   25. jan 2010 puha godt det ikke er mig, mine de ligger på ryggen mellem mine ben og blunder mens de får klippet deres negle ;-D

• #12   25. jan 2010 Nogen der har hørt om denne negleklipper? -

http://www.ostrand.dk/shop/negleklipper-quickfinder-2571p.html

• #13   25. jan 2010 de hunde der ikke kan li det er jo bare hunde der ikke er blevet vænnet ordentligt til det fra starten... Mine står os i kø for at få klippet negle, for de ved de får en godbid bagefter...
    Kan du ikke bare få en du kender, der er god til neglene, til at gøre det? Og du holder hunden? Den skal nok vænne sig til det med tiden.

• #14   25. jan 2010 Gratis hos vores...

• #15   25. jan 2010 Mie -det kan nu osse være hunde der har haft ens kidt oplevelse med det (sådan en har jeg, men han har da lært at affinde sig med det)

Og RIGTIG mange hunde synes ikke det er særligt fedt -men de fleste kan godt lære at affinde sig med at det skal gøres. Men det nytter jo intet hvis ejer ikke er tryg ved at gøre det selv

• #16   25. jan 2010 Hvidovre mmm:
    Ja, der var en herinde, der havde sådan en til salg for nogen tid siden. Jeg ville dog ikke bruge den. Det svarer til, at man kører efter en GPS og ikke holder øje med vejen, men bare forlader sig på stemmen.

• #17   25. jan 2010 Doggymom -

Ja - det er jo ikke helt godt:-)

• #18   25. jan 2010 Hvis din hund ikke kan lide dyrlægen, så prøv da at høre rundt på hundesaloner - det kan jo være, det er duften og oplevelserne hos dyrlægen, din hund ikke kan lide

• #19   25. jan 2010 Når i nu skriver det i gir´ kommer konsultationen så ikke oveni?? For den kan man da ikke slippe for kan man??

• #20   25. jan 2010 Joan: hos vores dyrelæge er der åbent mellem 14 og 17, uden tidsbestilling - hvis man kommer der, giver man ikke en gang for konsultation!!

• #21   25. jan 2010 700 for bedøvelse er da helt ude i hampen.. vores dyrlæge tog ikke noget for det overhovedet når hun snuppede neglene på freja.. men vi bestilte heller ikke tid til lige det.. når vi alligevel skulle til tjek eller ha en vac så snuppede hun lige neglene med det samme.. freja hade det da hun var mega kilden, men bedøvelse fik hun da aldrig smiley

• #22   25. jan 2010 Trine.. Okay det lyder sgu godt nok fornemt smiley Sikke dog en rar dyrlæge, det går ikke her smiley

• #23   25. jan 2010 Der er mange hunde der skal i bedøvelse for at få klippet negle. Og det er også prisen hos vores dyrlæge - omkring de 800 - 900.. Årsagen er at hvis hunde skal i bedøvelse er det en langt mere omfattende arbejdsopgave end hvis neglene bare lige skal nuppes på en hund der er vågen og ikke går i panik...

• #24   25. jan 2010 Vi gav vist 90 kr. for en negleklipning sidst. Det kan være de er dobbelt så dyre der siden de skal have 200kr. hvor er det?

• #25   25. jan 2010 Min er glad for at blive soigneret , fordi der venter ekstra gode guffer når det er overstået.

• #26   25. jan 2010 NU kan jeg se du bor i Gørlev. Vi bor selv i Slagelse, men har dyrlæge i Stenlille. Han er alletiders og desuden rigtig billig.
    Vi har lige været med Lui til dyrlægen vi fik fuld narkose revet 4 tænder ud, klippet negle og sådan vi gav 800,- i alt..
    Og han plejer at klippe dem gratis hvis vi alligevel skal til sundhedstjek og for bare at klippe negle kan du nok slippe med 50,- Prøv ham.. HAn er det værd og man sparer utrolig mange penge.

http://www.gulex.dk/firmainfo/stenlille_dyreklinik_(dyrlaege_hans_joergen_jensen)/900029202014.htm

• #27   25. jan 2010 Hej igen. Jeg var ligeselv oppe og få klippet garnet men nu er jeg tilbage:-)

Mange tak for alle jeres svar, skal nok prøve at svare så godt jeg kan:-)

Michelle: Jo det kan jeg nok godt, problemet er bare at jeg er SÅ nervøs for at klippe for meget af, netop fordi det har gjort ham en smule angst.

Faktisk er det ikke det store problem med de andre negle, men den der gror opad. den er jo dobbelt så lang fordi den overhovedet ikke bliver slidt. Måske man skulle få den opereret ud i stedet for? For så kan vi godt holde de andre nede.

Mie A: Ja vi har ikke vænnet ham godt nok til det, men det kunne lade sig gøre, lige indtil min kæreste fik klippet i nerven. Siden der sprigner han rundt. tror mig, hver gang der er klippet en negl, får han en godbid og det er aldrig med råben og skrigen eller andet, kun positive oplevelser. Men en negativ kan jo ødelægge det hele og det gjorde det så.

Linda: Jeg tror netop det er lugten og det hele nede hos dyrlægen og har søgt efter en salon men skal til næstved for den nærmeste jeg har kunnet finde på nettet og har oprettet en tråd tidligere om der var nogen der kendte en men ingen response. Min hund bliver let kørersyg så vil helst ikke kører for langt med ham. Men han er os kun hos dyrlægen til årligt tjek og vaccine så han har jo ikke fået de mest positive oplevelser dernede.

NB: Okay jamen så kan det jo være jeg bare må hoste op...:-) Men vil nu lige ringe til Malenes dyrlæge og hører ham en gang.

Steffen og Stine: Må jeg skrive det her? Jeg prøver ellers må HA lige sige til så slettet jeg indlægget. Det er Dianalund/Gørlev dyreklinik.

Malene P: Tak for pb og svar, jeg vil ringe og snakke med dem i morgen:-)

Udover det, mange tak for alle svar, det er rigtig sødt af jer. Jeg har også overvejet en "kørende dyrlæge", altså dem der kommer ud i ens eget hjem... Men er lidt ambivalant omkring det..

Er der nogen er jer der kender en god hundesalon i nærheden af slagelse eller kalundborg?

• #28   25. jan 2010 Der er da også den mulighed, at der sidder én herinde, som har totalt tjek på at klippe negle, og som gider gøre det for en kop kaffe og en hyggelig hundesnak - måske med lidt benzinpenge oveni i værste fald...

Prøv at forhøre dig, for ellers bliver det på sigt hurtigt en post, der kan mærkes

• #29   25. jan 2010 Linda: Ja det vil jeg da lige gøre.. Ved der er nogle i nærheden af mig i hvert falde. Opretter lige en tråd omkring det:-)

• #30   25. jan 2010 Som det ses af tråden, er der ret stor forskel på, hvor meget hver enkelt klinik tager for det.

Ofte er det 50-100 kr. og så er det KUN negleklip - ellers kommer der en konsultation oven i. Og ja, mange steder er det en ren sygerplejerske-opgave.

De steder, der vælger at sætte prisen højt, prioriterer nok noget andet end negleklip. Det tager tid (i hvert fald på de vanskelige hunde, som der er flest af, da det jo er dem, ejeren ikke selv kan klare) og tid kan bruges til andre ting, som der kan tjenes penge på.

Og som det bliver nævnt, er en ren negleklip nok mere en opgave for en hundefrisør. Det behøver man næppe have gået i skole 5½ år, for at kunne klare.

Hvis man ikke kan nænne at give sin hund mundkurv på, ja, så må man hoste op. Som NB siger, er en bedøvelse mere omfangsrig og omkostningsfuld end en ren negleklip.

Kan kun sige én ting - træn det med jeres hunde fra hvalp! Meget tit!! Gerne dagligt.

• #31   25. jan 2010 Maj-Britt: Ja jeg giver dig helt ret i hvad du siger og det er så en fejl vi heldigvis har lært af.

Dog har det været muligt før men efter en dårlig oplevelse er det nok MIN skyld at han bliver usikker fordi jeg gør det.

Jeg kan sagtens sætte mundkurv på ham, det tager han faktisk ret fint, men det er selve stressen ved at ligge og skal klippes af en fremmed jeg har det knap så godt med...

Er der en der svar på mit indlæg om hjælp, skal han også have mundkurv på. Ikke fordi jeg tror han ville bide, men hvis det er en ukendt så vil jeg hellere være på den sikre side.

• #32   25. jan 2010 Indfør forbud...: Kan sagtens forstå problematikken. Og når du er usikker på, om du nu kan klippe uden at klippe for langt, bliver din hund bange :o/

Klogt at tage mundkurv på, hvis en anden skal klippe. Selv om man ikke tror der sker noget, er det bedst at være sikker. Min erfaring er, at mundkurven ofte beroliger hunden, da den hurtigt finder ud af, at der ikke er mulighed for at bide.

Held og lykke med det!

• #33   25. jan 2010 Du skal lige huske, at din hund kan mærke, hvordan du har det - så er du nervøs, så bliver han det også

• #34   25. jan 2010 Joan Ø: Jo da du kan sagtens få det gjort hs din dyrlæge uden kons smiley mener det koster ca 100 kr så er det bare en veterinærsygeplejerske som gør det.

• #35   26. jan 2010 Linda: Ja det er jo lige det jeg ved:-) Men er svært at slappe af selv når jeg er nervøs ved det.

• #36   26. jan 2010 Kennel Cantiah's . Der kan man bare se, blir klogere og klogere smiley troede godt nok ikke man kunne få lavet noget uden kons. smiley

Kommentér på:
Dyrlægen koster kassen!

Annonce