2.866 visninger
|
Oprettet:
Olivers til hvalpe, et spørgsmål. {{forumTopicSubject}}
Godaften:-)
Vores hvalp på 11 uger får Olivers large puppy foder. Han er rigtig glad for det og spiser det gladeligt, men han ski... utrolig meget. Alene i dag har han været ude og lave stort 5 gange, tror jeg. Afføringen er fin nok, dvs. ikke tynd, men hvor ofte skal hvalpe i den størrelse, labrador - retriver hvalpe skal lave stort? Jeg synes måske 5 gange i døgnet er liiiige rigeligt.
Han får ca. 400 gram foder i døgnet, jvf. fodervejledningen.
På forhånd tak for hjælpen:-)
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Vi har også en labradorhvalp. Han er dog 8 mdr nu. Men han skider også maaange gange i løbet af dagen.
Han gør det hver gang han kommer ud. Ikke noget stort. Bare lige for at gøre det.
Kender ikke Olivers. Men det er ikke sikker din hund skal have det der står på posen. Tit passer det slet ikke.
Da Chester var 12 uger, fik han kun det en 9 ugers havlp skulle have. Han fik/får Kronch.
Du skal hellere fodre efter hvordan din hund ser ud. Det andet kan du ikke regne med.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
Og fodervejledningen på pakken er jo kun "vejledende".
Det er et godt foder du ikke går forkert i byen af.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Her i huset hænger antallet af fodringer meget godt sammen med hvor ofte der skal noget ud i den anden ende.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 2
Hvis din hund har afføring mange gange dagligt, er det oftest fordi der ikke er næring nok i maden til han kan optage det. Har haft samme problem på Olivers med én af mine hunde. Overvej at skifte foder til evt Acana eller Orijen. Det er produkter UDEN korn og super gode til hunden uanset størrelse, alder eller race :0)
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 71
Jeg er som sådan ikke ked af at han skal lave stort så tit, men det bekymrer mig/os lidt, for hvordan bliver det på længere sigt, når han skal til at vænnes til at være alene hjemme, kommer han så til at lave stort indenfor et par gange på en dag... Så får vi da noget rengøring:-)
jan 2007
Det skulle så gerne blive mindre, når han kommer ned på 1-2 gange fodring
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 303
Hunde er ligeså forskellige som mennesker, når det kommer til mad. Det er meget forskelligt, hvordan de reagere på det.
En hvalp skal max prutte 3 gange om dagen, så gør dig selv en tjeneste og find et andet foder, som din hund optager bedre.
Det er jo også for dyrt i længden, hvis den prutter det hele ud igen.
Min sidste hvalp fik Royal Kanin, da jeg fik hende. Hun pruttede 7 gange om dagen på det. så skiftede jeg over til det mærke som mine andre hunde får og så kom hun ned på de 3 gange med det samme.
jan 2007
Men bortset fra det -her i huset bliver der altså pruttet ligeså mange gange som de får foder. Hvis jeg fodrer 1 gang om dagen, kommer der noget ud 1 gang om dagen. Fodrer jeg 2 gange, ja så kommer der noget ud 2 gange.
Det hænger ganske godt sammen.
Og det uanset hvad de har fået at spise. Jeg synes det er mere vigtigt at kigge på hvordan hunden trives (vægt, pels, øjne osv), afføringens konsistens osv, fremfor hvor mange gange om dagen den prutter (der er jo i øvrigt osse forskel på om der kommer en hel hestepære, eller om det bare er en lille lort;o))
dec 2008
Vi skal til dyrlæge onsdag, hvor han skal chippes og vaccineres, så der tager jeg en snak med ham. Umiddelbart hælder jeg mest til at give ham en chance på foderet, da han ikke har fået det så længe.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg ville ikke være det mindste bekymret hvis afføringen er fast og hunden generelt trives.
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Annoncer: 2 Emner: 53 Svar: 1.883
Kig på hvalpen, trives han ? Tilpas i stand ? pels , konsistens af afføring ?
Det er at fodre med øjnene og det giver langt det bedste resultat :o)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Havde hunden været mellem et halvt og et helt år, ville det undrer mig lidt - men ikke dette er.
Og så kan jeg i øvrigt sige, at Olivers har en rigtig høj optagelsesprocent, så hvis hunden generelt tåler det godt, så er det i den bedre ende rent fordøjelsesmæssigt.
dec 2008
Han trives rigtig godt, er glad og har en god appetit og hans pels er dejlig skinnende og blød. Vi ser tiden an:-)
jan 2007
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
Olivers til hvalpe, et spørgsmål.