{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.866 visninger | Oprettet:

Olivers til hvalpe, et spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Godaften:-)

Vores hvalp på 11 uger får Olivers large puppy foder. Han er rigtig glad for det og spiser det gladeligt, men han ski... utrolig meget. Alene i dag har han været ude og lave stort 5 gange, tror jeg. Afføringen er fin nok, dvs. ikke tynd, men hvor ofte skal hvalpe i den størrelse, labrador - retriver hvalpe skal lave stort? Jeg synes måske 5 gange i døgnet er liiiige rigeligt.
Han får ca. 400 gram foder i døgnet, jvf. fodervejledningen.
På forhånd tak for hjælpen:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olivers til hvalpe, et spørgsmål.
  • #1   25. jan 2010 Hej.
    Vi har også en labradorhvalp. Han er dog 8 mdr nu. Men han skider også maaange gange i løbet af dagen.
    Han gør det hver gang han kommer ud. Ikke noget stort. Bare lige for at gøre det.

Kender ikke Olivers. Men det er ikke sikker din hund skal have det der står på posen. Tit passer det slet ikke.
    Da Chester var 12 uger, fik han kun det en 9 ugers havlp skulle have. Han fik/får Kronch.
    Du skal hellere fodre efter hvordan din hund ser ud. Det andet kan du ikke regne med.

• #2   25. jan 2010 Olivers indeholder ikke ret mange affaldsstoffer i forhold til andre typer hundefoder.
    Og fodervejledningen på pakken er jo kun "vejledende".
    Det er et godt foder du ikke går forkert i byen af.

• #3   25. jan 2010 Hvor mange gange om dagen fodrer i?

Her i huset hænger antallet af fodringer meget godt sammen med hvor ofte der skal noget ud i den anden ende.

• #4   25. jan 2010 Hej,
    Hvis din hund har afføring mange gange dagligt, er det oftest fordi der ikke er næring nok i maden til han kan optage det. Har haft samme problem på Olivers med én af mine hunde. Overvej at skifte foder til evt Acana eller Orijen. Det er produkter UDEN korn og super gode til hunden uanset størrelse, alder eller race :0)

• #5   25. jan 2010 Vi fodrer ham 4 gange dagligt. og ca. 100 gram hver gang. Jeg synes han har en fin størrelse lige nu. Han vejer 9,5 kg, og er lige blevet 11 uger. Jeg har også kun hørt godt om Olivers, og fik en fantastisk vejledning derude, så er ikke i tvivl om at foderet er godt, men self kan man være uheldig at det ikke lige passer på vores hvalp.
    Jeg er som sådan ikke ked af at han skal lave stort så tit, men det bekymrer mig/os lidt, for hvordan bliver det på længere sigt, når han skal til at vænnes til at være alene hjemme, kommer han så til at lave stort indenfor et par gange på en dag... Så får vi da noget rengøring:-)

• #6   25. jan 2010 Hvis han får foder 4 gange dagligt, syne sjeg nu ikke det lyder helt forkert med 4-5 gange afføring.

Det skulle så gerne blive mindre, når han kommer ned på 1-2 gange fodring

• #7   25. jan 2010 Selv om du synes at du har fået en fin behandling af sælgeren og kun har hørt godt om foderet, kan du jo konkludere, at din hund ikke optager nok af det den spiser.
    Hunde er ligeså forskellige som mennesker, når det kommer til mad. Det er meget forskelligt, hvordan de reagere på det.
    En hvalp skal max prutte 3 gange om dagen, så gør dig selv en tjeneste og find et andet foder, som din hund optager bedre.
    Det er jo også for dyrt i længden, hvis den prutter det hele ud igen.
    Min sidste hvalp fik Royal Kanin, da jeg fik hende. Hun pruttede 7 gange om dagen på det. så skiftede jeg over til det mærke som mine andre hunde får og så kom hun ned på de 3 gange med det samme.

• #8   25. jan 2010 Iben -det er jo ikke fordi den ikke optager det den skal på foderet. Det er jo fordi når den har optaget det den skal, er der stadig en del der ikke kan optages og det skal self ud igen (ved ikke om det blev noget rod -håber du forstår hvad jeg mener hehe)

Men bortset fra det -her i huset bliver der altså pruttet ligeså mange gange som de får foder. Hvis jeg fodrer 1 gang om dagen, kommer der noget ud 1 gang om dagen. Fodrer jeg 2 gange, ja så kommer der noget ud 2 gange.
    Det hænger ganske godt sammen.

Og det uanset hvad de har fået at spise. Jeg synes det er mere vigtigt at kigge på hvordan hunden trives (vægt, pels, øjne osv), afføringens konsistens osv, fremfor hvor mange gange om dagen den prutter (der er jo i øvrigt osse forskel på om der kommer en hel hestepære, eller om det bare er en lille lort;o))

• #9   25. jan 2010 Michelle, når du siger holde øje med øjnene, hvad mener du så præcist?

Vi skal til dyrlæge onsdag, hvor han skal chippes og vaccineres, så der tager jeg en snak med ham. Umiddelbart hælder jeg mest til at give ham en chance på foderet, da han ikke har fået det så længe.

• #10   25. jan 2010 Det er helt normalt at hvalpe gør sig ren mange gange på en dag.

Jeg ville ikke være det mindste bekymret hvis afføringen er fast og hunden generelt trives.

• #11   25. jan 2010 Jeg synes også at det du fortæller hænger helt godt sammen, alder, vægt, mængde, antal måltider og afføringer.
    Kig på hvalpen, trives han ? Tilpas i stand ? pels , konsistens af afføring ?
    Det er at fodre med øjnene og det giver langt det bedste resultat :o)

• #12   25. jan 2010 En tilføjelse - Vi skal tænke på, at 400 gram foder er temmelig meget, der skal igennem, systemet. Det er en større mængde end hunden vil få som voksen - og med et meget meget mindre fordøjelsessystem...

Havde hunden været mellem et halvt og et helt år, ville det undrer mig lidt - men ikke dette er.

Og så kan jeg i øvrigt sige, at Olivers har en rigtig høj optagelsesprocent, så hvis hunden generelt tåler det godt, så er det i den bedre ende rent fordøjelsesmæssigt.

• #13   25. jan 2010 Lyder godt:-)
    Han trives rigtig godt, er glad og har en god appetit og hans pels er dejlig skinnende og blød. Vi ser tiden an:-)

• #14   25. jan 2010 Ang øjnene -jeg mener blot man skal se om hunden trives, har fin pels, klare øjne, er ved godt huld osv:o)

• #15   26. jan 2010 Jeg synes også det lyder helt normalt. hvis han får mad fire gange på en dag, skal der jo som hovedregel ligeså mange gange prut ud den anden vej. Selvfølgelig er det kun en guiideline men det har altid passet fint herhjemme.

Kommentér på:
Olivers til hvalpe, et spørgsmål.

Annonce