758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Løbetid kun 2 uger kan det passe?? Løbetid kun 2 uger kan det passe??

Klunte er pt i sin tredje løbetid. På onsdag runder vi to uger fra hun startede med at bløde, men synes allerede nu, hun kun er svagt hævet og hendes interesse for han hunde varede kun en enkelt dag. Nu er hun tilbage til sit gamle jeg, hvor de får en klar markering at det bryder hun sig absolut ikke om, hvis de snuser hende bagi.
Kan en løbetid vare kortere end tre uger, så vi måske allerede i slutningen af ugen, kan forsøge forsigtigt at introducere hende i hundeskoven igen. Eller ville I holde hende langt væk i de fulde tre uger??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid kun 2 uger kan det passe??
  • #2   1. feb 2010 Så vidt jeg har forstået bløder de kun en lille del af tiden. Disen bløder maks en uge og jeg tror kun, det er sådan rigtigt blod i en-to dage, resten af tiden er det noget brunligt "snask". Desuden udviser hun slet ikke interesse for hanhundene, men vi holder nu godt fast i hende alligevel - jeg synes ikke, der er nogen grund til at tage chancer smiley

• #3   1. feb 2010 Gaias sidste løbetid varede osse kun ca 2 uger, så ja det kan godt lade sig gøre. Men hun lugtede nu stadig bedre end sædvanligt i det der ville have været 3. uge, hvis man spurgte hanhundene. Hun var dog absolut ikke interesseret i dem længere
    Af hensyn til hende fik hun ikke lov at være løs hvor der var hanhunde, for selvom hun ikke længere var i løb, var der alts enkelte hanhunde der gerne ville rende efter hende og snuse, og det synes jeg er synd.

Denne gang ser det ud til løbetiden vil være 3 uger som normalt.

• #4   1. feb 2010 De er i løbetid i 3 uger, de bløder ikke nødvendigvis i 3 uger.

• #5   1. feb 2010 Jeanette -for Gaia's vedkommende var der nu altså ingen løbetid at spore den sidte uge. Ingen blødning, ingen hævelse, ingen interesse i hanhunde, og ingen af de tegn der nu ellers viste sig da hun gik i løb.
    -og du kan tro jeg var opmærksom, for jeg vidste jo bare at hun skulle gå i løb engang omkring det tidspunkt, og havde først lige fået hende. Og eftersom reiki syntes hun var interessant en hel måned i forvejen, så rendte jeg jo rundt med kækkenrullen og duppede i en hel måned i forvejen og kiggede efter selv de mindste tegn *G*

-jo jo, jeg var slet ikke i tvivl om lige nøjagtig hvordan hun var normalt og hvordan hun var i løb, da først den var overstået

• #6   1. feb 2010 Okay, det har jeg aldrig oplevet smiley

• #7   1. feb 2010 Eftersom løbetiden ser ud til at forløbe som normalt (og altså vare 3 uger) denne gang, tænker jeg lidt at det måske kan have noget med flytning at gøre. At hun måske har været lidt småstresset over det og derfor har haft lidt rod i systemet.
    For hvis det bare var sådan Gaia fungerede, ja så skulle det jo være det samme denne gang

• #8   1. feb 2010 Michelle: Ha ha ha kan lige se mig selv, sådan var vi også de første par gange. Vi var så nervøse, for at skulle stresse hende og genere hanhunde ejerne. Hun dufter også dejligt i rigtig lang tid inden, synes mange hanhunde smiley Så stakkels Klunte måtte finde sig i at blive duppet og gloet på hele tiden af sin moar.. Hun må have troet jeg var tosset.

Tænkte bare det ville være dejligt hvis vi kunne snige os med til agility på søndag. Gik glip af første gang pga dårlig pote, anden gang stadig ikke helt frisk og måtte springe flere øvelser over og nu tredje gang pga løbetid. Surt hvis vi skal springe mange flere over så har det været en dyr fornøjelse smiley

• #9   1. feb 2010 Nu har jeg jo en intakt hanhund i huset osse, så jeg skulle dælme ikke risikere ikke at opdage at hun var gået i løb hehe

• #10   1. feb 2010 Sjovt har det set ud. Tænk hvad de nogen gange må tænke om os de hunde... smiley Tossede mennesker! Måske de griner ligeså meget af os, som vi nogen gange gør af dem, når vi synes de er tossede... smiley

• #11   1. feb 2010 Det må da være noget af en udfordring med de to hunde i huset, når der er løbetid`?? Hvordan tackler i det??

• #12   1. feb 2010 Indtil hun er højløbsk er Reiki herhjemme. De får self ikke lov at være alene sammen, og alle gåture foregår i snor.
    Reiki er ret god til at læse hvornår det er NU, og resten af løbetiden er han ikke voldsomt interesseret, andet end at han lige snuser engang, og konstaterer at det ikke er interessant.

Mens hun er højløbsk er Reiki på ferie hos mine forældre.

• #13   1. feb 2010 må I ikke træne agility når hun er i løb? det giver da ingen mening.... man må stille til konkurrence med en løbsk tæve, så den forstyrrelse kan da ligesågodt introduceres på træningsbanen allerede

• #14   2. feb 2010 Anna G: Hvis du også er på i dag og ser det her så nej. Der må ikke komme tæver i løb på træningspladsen.
    Derudover er det et begynder hold, og ikke alle hundene er lige gode til indkald, Er især et par westier, jeg bestemt ikke er helt tryg ved. Ikke at det egentlig skulle være mit problem, så må de jo holde dem i snor. Men som skrevet så siger de ingen løbske tæver på træningspladsen.. smiley Har læst nogen tråde herinde om for og imod, og forstår udemærket din argumentation synes også det er latterligt, jeg har jo betalt det samme for træningen som dem med hanhunde.

Kommentér på:
Løbetid kun 2 uger kan det passe??

Annonce