{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er kryptokid
  • #1   3. feb 2010 Det er når den ene testikel ikke er faldet ned i pungen.
    Man kan operere den ned, da der er risiko for at udvikle kræft i den der ligger i bughulen.

• #2   3. feb 2010 Så blev man det klogere ;D

Tak smiley

• #3   3. feb 2010 Hunden er 7 år - hvorfor har man ikke valgt at operere? Er det en farlig operation?

• #4   3. feb 2010 Nej en let operation. Måske man ikke havde råd.

• #5   3. feb 2010 Okay. Mærkeligt.. Men tak for dit svar smiley

• #6   3. feb 2010 Kræftrisikoen er ikke så udtalt som man før har ment, så der er ikke længere automatik mellem kryptorchisme og kastration.

Min egen kryptorchide hanhund er heller ikke kastreret, og bliver det heller ikke medmindre der opstår problemer.

• #7   3. feb 2010 når okay smiley

• #8   3. feb 2010 jeg har en krypto -- og har valgt at kasterer - men dette skyldes udelukkende at krypto er aveligt og jeg ville ikke risilkere at han skulle ende med et kuld hvalpe

• #9   3. feb 2010 Hundemutter - Nu med dkch vaps:
    Kan se du har vundet en masse med dine hunde. Kan man godt udstille hvis hunden er Kryto..? Jeg spørger fordi jeg selv har en Phalene der er det.

• #10   3. feb 2010 nej det kan du ikke. krypto er en diskvalificerende fejl. og opdages den udstedes der avlsforbud på hunden - dvs der ikke kan laves tavle på hvalpene

det er heller ikke nogen af mine jappere som jeg udstiller der er kryptokide. det er den lille pomser. han blev udstillet indtil han var ni mdr. da steenen ikke var kommet på plads der kunne han ikke stilles mere da han skulle rykke op i en officiel klasse.

• #11   3. feb 2010 doggymom, det er så ikke korrekt at man kan operere den ned.... for det er ulovligt og jeg tror ikke du finder nogen dyrlæge der vil være med til det. Men man kam kastrere. Og det koster ca det dobbelte når hunden er krypto smiley

• #12   3. feb 2010 Camilla, det er ikke ulovligt at operere en sten ned.

Nogle vil argumentere at det er uetisk. Ligesom nogle vil argumentere at det er uetisk ikke at fjerne begge sten, hvis den kryptorchide fjernes.

• #13   3. feb 2010 CH - Det er hvad jeg har fået af vide at min dyrlæge... Ikke at jeg spurgte smiley hehe han fortalte det bare.

Men muligvis står det ikk i loven, skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil stadig væde med at man ikke finder en anstændig dyrlæge der vil være med til det...

• #14   4. feb 2010 nej det er ikke ulovligt at operere stenen ned - MEN hvis det er en hund med DKK tavle, så er det mod DKK's regler at bruge den hund i avl. Så den vej er det "ulovligt"

Som det tidliger bliver nævnt, så kasterere man ikke længer alle der er kryptocid - den minimale forhøjet risiko der er for kræft, står slet ikke mål med den risiko der er ved en operation.

• #15   4. feb 2010 Sidder stenen langt oppe i bughulen, er der stor risiko for at den vil dreje rundt, og lukke for blod tilførslen. Så alene derfor bør den operes bort. Narkosen er så god nu, at risikoen er meget lilel for komplikationer, hvis ellers hunden er frisk og sund. Og ellers op. man jo heller ikke.
    Og ja, chancen for kræft er der, og derfor er en opereation at foretrække.

• #16   4. feb 2010 Doggymom - det er ikke længere end generel anbefaling.

Hvis man foretrækker operation er det på grund af ens egen frygt for, at hunden bliver syg - ikke fordi der er en markant øget risiko.

• #17   4. feb 2010 Doggymom: Den vide er desværre meget forældet - den nyeste viden er altså at man IKKE kasterer, da risikoen ved at være kryptokid er så forsvindende lille, at risikoen ved operationene er større - og det på trods af at risikoen ved en operation er meget lille. Så kan du jo selv regne ud ,at det at være kryptocid ikke er forbundet med sundhedsrisiko for hunden

• #18   1. feb 2014 Har en veninde der har brug for jeres hjælp.. Hun har en DKK chihuahua som fik fire skønne hvalpe for ca 17 uger siden. Efterfølgende har det desværre vist sig at hanhunden til disse hvalpe er kryptokid og at hanhundens ejer ikke sagt det til min veninde. En af køberne vil gerne have tavle på hvalpene og er meget påtrængende. Dhh vil gerne lave tavler hvis mor udstilles, men dhh ved ikke at faren er kryptokid. Hvad har det af konsekvenser for min veninde hvis hun laver dhh tavler. Kan der komme avlsforbud på hunden og kan hun blive smidt ud af DKK?

• #19   1. feb 2014 Er hun medlem i dkk og vil lave ddh stambøger, så ryger hun ud..
    Har hun bare en DKK hund og vil lave ddh stambøger så er det kun hendes egen moral der bestemmer.

Hun kan ikke få stambog nogen af stederne, da DKK kræver atest på hannen ikke er kryptocid. Og ddh kræver hunden udstillet, og der er kryptocid en diskvalificerede fejl, inden hvalpene får bog.

Så stambog er udelukket..

Hun må finde nogle andre hvalpekøbere.. Og sige tingene som det er. Og informerer købere om at de ikke bør avle på hvalpene.. Og sætte prisen derefter.
    Og så bør hun få refunderet en del af parringens pris ( hvis ikke det hele) og lærer til en anden gang at gøre sit forarbejde ordentligt.. De hvalpe og deres sundhed er hendes ansvar!

• #20   1. feb 2014 I øvrigt 17 uger? Det er jo længe siden muligheden for bog er passeret.. Man planlægger hvalpe med stambog, og som køber køber man med bog.. Hvalpene har bogen med sig ved salg. Det laver man ikke 17 uger efter..
    Aner hun intet om opdræt?

• #21   1. feb 2014 Giv hvalpekøbere et passende afslag!

Kommentér på:
hvad er kryptokid

Annonce