{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Mental stimulering uden mad {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler ideer til mental stimulering til Milo uden mad.
- jeg kan jo ikke blive ved med at fylde mad i det lille kræ smiley
Pt. får han mental stimulering ved mad i haven, træning, søge efter kiks, Kong, madbold, mad i flaske og sit Ninna Ottosen spil.
Dog ikke det hele i løbet af en dag smiley

Men nogen gange er det ikke nok.. Han er stadig mega aktiv, og jeg vil gerne være sammen med ham.

Vi leger self. også med hans legetøj, men det syntes jeg er liiidt svært nogengange, da han ofte sætter tænderne i mig eller mit tøj, og ikke i legetøjet, og vi har fået af vide vi ikke må kaste bold (ret meget) med ham og lege ruskelege - det skulle tilsyneladende stresse hunden og tænde hans dræberinstinkt.. Men det er der jo heller ikke så meget hjerneaktivitet over smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mental stimulering uden mad
  • #1   3. feb 2010 Bruger du al hans mad?

  • #2   3. feb 2010 Altså ja, han får al sin mad i løbet af dagen smiley

    Danni: alt det gør vi, altså alm. lydighedstræning, rul rundt osv. Jeg ved ikke lige hvordan jeg lærer ham det andet hehe. Men det kræver stadig mad jo. Ja det vil jeg da mene..
    Altså jeg tror heller ikke han smutter ud og hopper i struben på nogen :D, vores hundetræner sagde bare vi ikke skulle lege sådan. (det sagde hun til os alle sammen).
    Det med bolden troede jeg ikke rigtig på, så spurgte en anden hundetræner på mit arb, som bekræftede det hun sagde..
    Så vi rusker ikke i legetøjet mere, men jeg holder det, og så hiver han - lige nu prøver han at hive tæppet væk under mig smiley


  • #3   3. feb 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=13735

    Super indendørs aktivitet

    Ved ikke om det kun er mig der har problemer med billeder og videoer nu, men linket er til en video af min hund, der søger efter the i stuen


  • #4   3. feb 2010 Tina og Alex - Hold da op! Det må jeg lære min hund.

  • #5   3. feb 2010 jeg går ud fra, at dit svar betyder, at al mad bliver brugt til aktivering :o)

    Jeg kan ikke rigtig se hvor gammel han er, så det jeg skriver skal selvfølgelig tage hensyn til alder.

    Madsøg må gerne blive sværere og svære at finde, f.eks søge op.
    Spor er alletiders og feltsøg. Øvelser hvor hans næse og hjerne aktiveres.

    I tæppet som nu bliver revet væk :o) kan også gemmes ting eller mad.

    Problemløsning alletiders. Kropskontrol f.eks en spand han skal stå på. Spandenes størrelse bliver så mindre og mindre. Altså øvelser han skal koncentrere sig til.
    Fint med lydighed og cirkusøvelser. Husk på at trappe godbider ned og kræv lidt mere, når han har lært dem......koster ikke så meget mad.

    Gider han arbejde for gulerodsstykker?

    Din hund er jo kendt som en lille udgave af "arbejdsnarkomanen" border collien, men det er også vigtigt for ham at slappe af måske med lidt massage ;o)



  • #6   3. feb 2010 Haha al hans mad bliver brugt til aktivering, i den ene eller anden grad.

    Han er 4 mdr. så vi er ikke begyndt på så meget af det sværer endnu.
    - jeg fik af vide at det med kropskontrol skulle vi vente med til han var voksen, men ved så ikke?

    Men det med at gemme mad i tæppet var faktisk rigtig smart.. Det æder han nemlig ikke.. Tæppet altså.

    Laver man ikke spor udenfor? Alt sådan noget ville jeg gerne lave med ham, men er ikke helt 100% på hvordan.. Alle skriver det er så godt, og at hundene skal finde alt muligt, men ikke hvordan man lærer det :o)
    Kunne være fedt hvis han kunne finde det jeg ikke kan huske hvor jeg har lagt smiley

    Jeg synes også det er smart at de skal søge oppe, men ved ikke rigtig hvor jeg skal gemmme det?
    Der kan ikke ligge en lille hundepille på vores paneler - de triller ned.
    Jeg har lagt nogen på puffen, som nu er hans :), men har ikke ville lægge på bordet, i stolene, højtalerne mv. men så er der ikke rigtig flere muligheder...?
    Hvor gør man det så?



  • #7   3. feb 2010 kropskontrol vil jeg også vente med indtil han er udvokset :o)

    Spor læres bedst med øjenkontakt til en træner og tid til lidt teori ;o)

    Mad gemmer jeg kun udenfor, da han savler :o) Indenfor gemmer jeg mit hårelastik alle mulige og umulige steder, men han er også lidt højere end din hund og så må han gerne være i sofaen.......også i et tæppe, eller handsker - han elsker det :o)
    Du kan evt lære ham, at når han kommer med det han nu skal finde, får han mad.
    Hvis I er flere kan du lære ham deres navne, eller navne på legetøj, som han skal komme med. Gemmeleg hvor han putter hovedet i en lille spand, kun fantasien sætter grænser og ja , hvad han fysisk kan :o)

    Maden kan gemmes under en kop, tallerken, mellem ting, i en bøtte med låg på, noget der får ham til at problemløse.


  • #8   3. feb 2010 forresten i bogen Hvalpen af Lone Greva er der en masse gode forslag og hvis jeg ikke husker forkert står der noget om spor. Den kan lånes på biblioteket.
    God fornøjelse


  • #9   3. feb 2010 Milo må også gerne komme i sofaen, han skal bare ikke have vanen med at lede efter mad heroppe smiley

    Jeg prøver noget af det du har foreslået - det lyder jo simpelt nok for mig smiley
    Helt spændende smiley

    Nu er han i øvrigt træt! Han har leget uafbrudt med Simba på 5 mdr. i over en time, så han er faldet omkuld i sofaen smiley


Kommentér på:
Mental stimulering uden mad

Annonce