{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Manglende betaling {{forumTopicSubject}}

Solgte min hanhund for ca 1 år siden og mangler stadig den sidste betaling for ham. Har skrevet en sidste mail til hende at hvis hun ikke betaler inden onsdag i næste uge så henter vi hunden. Kan jeg det og hvis hun ikke vil udlevere ham kan man så få politiet til hjælp eller.

Han står stadig i mit navn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende betaling
  • #1   3. feb 2010 Hvis I ikke har lavet kontrakt og hunde stadig står i dit navn, så er det jo i teorien stadig din hund...

• #2   3. feb 2010 Har hun været 1 år om at betale en hund af?

• #3   3. feb 2010 Ja 1 år og nu gider jeg ikke vente længere... Skal lige siges at vi har savnet ham hver dag siden...

• #4   3. feb 2010 så skulle du jo ikke have solgt ham.. jeg synes det er synd at hente ham hvis hunden ellers har det godt og er tilfreds..

• #5   3. feb 2010 hvad er vigtigst -- dine penge eller hundens ve og vel.

men ja - riv du bare hunden ud af den tilværelse den har vennet sig til pga nogle basseøre - og din dumhed.

• #6   3. feb 2010 Altså er det en dyr hund, eller køre i med voldsomme renter i jeres afdrag? Synes godt nok et år er meget lang tid for at betale en hund...

• #7   3. feb 2010 Jeg syntes også, at du skal tænke hvad der er bedst for hunden....og så ved du en anden gang, at betaling for en hund skal ske på en gang og det er når man henter den

• #8   3. feb 2010 Nu viser det sig så at jeg har fået kontakt til hendes x mand som hun var sammen med da de hentede hunden og han fortæller mig at hun ikke er rigtig klog i hoved og at han gerne ville ha haft hunden med sig da han flyttede med der bildte hun ham ind at hun havde betalt pengene og hunden derfor stod i hendes navn, total løgn. Han fortalte også at han ikke var sikker på om han kom nok ud og sådan, så nu står jeg og bliver rigtig ked af min ja Latterlige beslutning dengang...

• #9   3. feb 2010 Tag hen til personen og sig der skal betales istedet hvis ikke der bliver svaret .

• #10   3. feb 2010 Nej nej hun har slet ikke betalt....

• #11   3. feb 2010 Hvis hun slet ikke har betalt i et år for din hund, hvorfor har du så ikke hentet ham/hende noget før? Undskyld mine kritiske spørgsmål, synes bare det virker underligt.. smiley

• #12   3. feb 2010 Jeg undrer mig mest over man venter så længe med evt. at true med at hente hunden ?

Uanset hvilke undskyldninger der er kommet, så har i jo selv været med til at trække den alt for langt....

• #13   3. feb 2010 Det er fuldstændig korrekt at der slet ikke skulle være gået så længe, men grundet bolig forhold som også var grunden til at han blev solgt, har det slet ikke slået mig før nu at hvis der ikke sker noget så skal han jo bare hjem, da boligforholdet er perfekt nu... Jeg tror altid det bedste om folk indtil det modsatte er bevist...

• #14   3. feb 2010 man skal ikke tro på alt hvad folk siger.. min ex pudsede DB på mig under samme beskyldning med at min hund ikke kom ud og kun tissede på bakke og boede i sit eget lort, og ikke blev passet og plejet.. såååå

• #15   3. feb 2010 Nej det er korrekt men når hun heller ikke svare pr tlf, sms, brev, mail, så er der jo noget galt... Kan kun give manden ret, for hvis man er normal i hoved så svare man da tilbage, hun ved jo godt at hun skal af med de penge og at hunden indtil da ikke står i hendes navn...

• #16   3. feb 2010 Hvem siger ex'en siger sandheden?

• #17   3. feb 2010 kan også bare være, at hun ikke har pengene og derfor ignorerer dig.. Ikke at det er det rette at gøre, men det kan da være..

• #18   3. feb 2010 Hvis du spørger en jurist hos DKK, så vil du slet ikke få medhold i at du er berettiget til at kunne hente din hund tilbage, selvom den står i dit navn.

Du har selv en del af skylden for at du ikke har fået afsluttet denne sag. Man kan ikke, på trods af at man stadigvæk står som ejer, ikke afhente en hund for manglende betaling. Man kan kun "stævne" den pågældende i håb om at få pengene, men efter så lang tid, så tror jeg ikke på at du har vist initiativ til at få pengene. At modparten ikke handler betyder ikke at du ikke skal forholde dig passiv og ikke gøre i aktivt forsøg på at få afsluttet sagen.

Hunden tror jeg godt du kan vinke farvel til. Jeg ville så godt nok også overveje en ekstra gang hvad du får ud af at hente hunden hjem. Risikoen for at hunden kan "tage skade af det" vurderer jeg for høj til at jeg ville gøre det.

• #19   3. feb 2010 Korrekt igen, men da de hentede ham var det ham som havde hunde viden noget som hun skulle lære igennem scago. Og nu er det hende som har hunden, hmm. Skal lige siges at Scago er en voksen rottweiler han på godt 3 år...

• #20   3. feb 2010 Synes da det er lidt åndssvagt at sælge en hund fordi boligforholdene er komplicerede, og først interessere sig for hunden et år efter (Eller som du siger betaling for hunden et år efter) hvor boligforholdene pludselig er perfekte. For mig lyder det mere som om du nu har plads og overskud til den igen og skal bruge en "undskyldning" for at få den tilbage penge eller ej.. Ellers er det da vildt underligt det pludselig er når boligforholdene er perfekte det får din interesse igen???

• #21   3. feb 2010 Der ligger en længere forklaring bagved... selvfølelig. Har været indlagt og ingen kunne tage ham, derfor valgte jeg at sælge ham. Man kan ikke lige have en hund på et hospital. Min kæreste forlod mig mens jeg var indlagt og smed ham derfor hos en ven, som var ved at blive smidt ud fordi han ikke måtte have dyr i lejligheden. Har selvfølelig ikke været konstant indlagt, men meget tæt på... Er nu flyttet i lejlighed og da hun ikke reagere og jeg ikke kan få lov til at høre hvordan han har det eller om hun overhoved har hunden mere så bliver jeg sku nervøs for min hunds vejne...

• #22   4. feb 2010 Jeg vil nu ikke betegne dine boligforhold som ligefrem perfekt ( som du jo gør)
    en lejlighed og en stor hund.
    tag ud til kvinden og se om din hund trives, gør den det, så erkend det er dig der har savnet og ikke hunden, hundens tarv kommer før vores egen.
    glem dog de penge, handler det overhovedet om dem?, eller om det faktum det måske giver dig ret til at få hunden igen fordi du savner den ?
    Tror et besøg vil løse problemt for dig og tænk på du vil det bedste for hunden og ikke for dig selv, så tror jeg du selv finder den rette ejer uanset om det er dig eller hende
    pøj pøj med besøget

• #23   4. feb 2010 Kan hunderegisteret skrive hunden over i hendes navn uden at jeg har været med til det???

• #24   4. feb 2010 Og nu snakker vi en lejlighed på 120km2 ude på en gård , så det er vist perfekt...

• #25   4. feb 2010 Alt afhænger af den kontrakt, du har lavet og om hunden står i dit eller hendes navn.

Og nej, du kan ikke bare tage ud og hente hunden. Det er selvtægt og det kan du blive straffet for.

Så du skal af de rette kanaler - nemlig gennem politiet, hvor hunden skal meldes stjålet.
    Om du får noget ud af det er tvivlsomt.

• #26   4. feb 2010 Så vidt jeg ved skal hundereg. sende brev til tidligere ejer hvis hunden skal overflyttes og der ikke foreligger ejerskifte erklæring (tror jeg det hedder)

• #27   4. feb 2010 Hunden stod i mit navn, selvfølelig indtil hun havde betalt, sååå undre mig. Har fået kontakt me dhende nu men nu fortæller hun mig at jeg kan vinke forvel til mine penge for hunden står i hendes navn nu, men det forstår jeg ikke... Kan man bare gøre det uden jeg har været underrettet?????

• #28   4. feb 2010 Hvis den har skiftet ejer, mener jeg man skal underskrive en tro og love erklæring.

Men ring til hundereg. og spørg, men hvis du intet har på skrift, så er du nok dårligt stillet

• #29   4. feb 2010 jamen de kan da ikke bare få skrevet hunden over i sit navn uden jeg er involveret, jeg er rasende lige nu!!!!

• #30   4. feb 2010 Hun kan ikke sætte ham over i hendes eget navn uden din underskrift.. Og jo i princippet kan du godt hente ham.. Min veninde havde købt en hund af hendes veninde og de blev uvenner så veninden hentede hunden og der var intet hun kunne gøre da den stadig stod i hendes navn.. Og hun havde betalt den..

Kommentér på:
Manglende betaling

Annonce