{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Øh ja .. ? Min hund er mærkelig! {{forumTopicSubject}}

.. Heej alle sammen ..
Øh ja... som overskriften lyder, så er min hund virkelig Mærkelig .. og aner virkelig iik hvorfor ..
Og tænkte på om der måske var nogle af jer der måske ved hvorfor han gør som han gør ..

Altså sagen er den at min hund (Max - se ham evt. på min profil) , han vil iik spise....
Altså sit tørfoder, ej heller hvis der er blandet nogle rester i..

Eller det vil sige han vil iik spise af madskålen
Han vil ikke spise af gulvet, Haven eller nogle steder

Meen men men .. Af hånden eller af en stor ske, altså så jeg sidder og fodre ham som en lille baby..
Ja så er det jo straks noget HELT andet ..
Jeg kan lade maden stå i flere timer til ham uden han rør den..
Jeg kan lade den stå en halv time og så tage den igen og så han først får noget næste gang det er mad tid
(Han plejer at få med kl 18:30 ca. når vi selv har spist)
men røre det vil han ikke , kun hvis vi sidder med det i hånden eller fodre ham med en ske..
Ehm og det ikke fordi jeg iik har lyst til at sidde og hygge spise/fodre ham, for det er da meget hyggeligt..
meen er gravid og skal føde om ca. en månede så er iik lige det jeg har bedst mulighed for at gøre smiley

Skal lige siges at pt. er det kun tørfoder han får -.. og ingen snacks i mellem tiden ..
Øhm Ja ... nogle der ved hvad pokker der kan skyldes ?
og hvad jeg kan gøre ved det måske ?

Mange knus fra fortvivlede .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øh ja .. ? Min hund er mærkelig!
  • #1   4. feb 2010 Har du prøvet at lade foderet stå i en halv time og så fjerne det og så er det bare ærgerligt hvis han ikke spiser? Så burde han nok spise når han bliver sulten nok. Hvis du vel at mærke gør det hver dag i en periode smiley

• #2   4. feb 2010 Vi blev også nødt til at håndfodre nala da hun var helt lille, da det var den eneste måde man kunne få noget i hende på. Men fik af vide af dyrelægen at det skule vi lade være med, da man skal tænke på at sådan en hund gerne skulle leve 12-14 år, og man vil altså bare ikke altid have mulighed for at håndfodre den. Og hvad så hvis den skal passes i længere tid, skal den så bare lade være med at spise.
    Så nu har nala sin mad i skålen og så spiser hun når hun bliver sulten nok. Ville ellers rigtig gerne at jeg kunne lave fodersøg med hende så hun kunne blive stimuleret den vej igennem, men smider jeg maden på gulvet kan vi risikere at skal vade rundt i det resten af dage, og det giver vi simpelthen ikke. udenfor får det bare lov til at ligge til det er opløst, for der gider hun det heller ikke.

• #3   4. feb 2010 Ja , det er det vi har gjort de sidste 2½ uge men efter 1 uge fodre jeg ham så med ske eller hånd, for så sys jeg sku det bliver for længe at han iik har spist noget .. hvios du forstår..
    men gør så det samme igen i en helt uge hvor han stadig iik vil spise en helt uge ... og så fodre jeg ham hvad der svare til en skål i hånden ..

• #4   4. feb 2010 Sådan har link også været
    jeg har gjort det at jeg har skiftet foder mange gange indtil jeg fandt noget han gad spise
    det han vil spise er Markus mühle
    vi har prøvet eukanuba, Royal canin bulldog, kingsmoor og acana uden held, det var interessant et par dage og så var det slut

• #5   4. feb 2010 Camilla & irene..
    Så hvad skal jeg gøre?
    Give ham sin mad lade den stå en halv time - time
    og så tage den fra ham igen , indtil han vil spise?
    lige meget hvor lang tid det tager ?

• #6   4. feb 2010 Er der slet intet han gerne spiser? Pølser? Kattemad? Mayonaise?

Min hund spiser heller ikke gerne, men jeg kan tricke ham til at spise ved at få ham til at spise lidt lækkert først.

• #7   4. feb 2010 Bettina - Har ikke nogen erfaring med en hund der ikke gider spise. Men hvis min hund ikke gad spise efter 7 dage, selvom hun kun havde mulighed for det et par timer, så havde jeg, ligesom dig, spurgt herinde. Haha smiley

• #8   4. feb 2010 Stupid lamb * bevar muskelhunde under ansvar .:
    Sådan er det også med max, vi har så i sammenråd med dyrlægen fundet ud af at :
    eukanuba, Royal canin, og et eller andet mærke der hedder noget med Hills kan han iik tåle ..
    Han bliver så skidt og kaster op af det .. Så det har vores dyrlæge frarådet at vi giver ham .. pt er det eneste han gider spise er det vi har købt nu som jeg selvfølgelig iik kan huske hvad hedder nu fordi jeg har hældt det over i en tønde og smidt posen ud.. meen det er en hvalpefoder da han er meget meget tynd og helst skal tage 5 kg. siger dyrlægen.. ehm men det er også det eneste han vil spise .. dog stadig kun af hånden ..

Skal lige sige at han har det godt ellers, er glad og fuld af energi

• #9   4. feb 2010 Selvom mange forbyder det, så har nala mad til at stå hele tiden, for så spiser hun det hun skal. Det tager hende bare en hel dag og ikke 20 min som mange andre hunde. Vi har også skiftet foder en hel del gange og er nu på acana som er det første hun faktisk gider spise sin potion af.
    Da vi skulle have hende igang med spise selv blandede vi leverpostej i maden, men det gad hun ikke i længden. Det eneste hun virkelig er vild med er kartoffelmos, så spiser hun alt med det samme.

• #10   4. feb 2010 Og meget vigtigt, lad som om du da er ligeglad med om han spiser eller ej.

Naturligt er du bekymret, det kan din hund både lugte og mærke på dig - og sindsstemning smitter.

Når du fodrer, så sæt skålen med lidt tørkost og en klump leverpostej. Kald hunden hen - værsgo. - Og forlad rummet / lav andet der ligner du er ret ligegyldig om han spiser.

bare hunden spiser den mindste smule - og derefter søger din kontakt; roser du og giver evt en godbid.

Min egen hund får altid dessert (en kikser) for at spise bare en lille smule - eller det hele =)

Han spiser langt fra op hver dag, men næring får han da =)

• #11   4. feb 2010 * Nina - Siger mange TAK *

Jo han spiser det hele .. Bare iik af sin madskål eller gulvet ..
    Han vil kun spise det, hvis det er fra en ske eller af vores hænder ..?

Det er det jeg mener med han er mærkelig.-.

• #12   4. feb 2010 Satme glad for mine er altædende ! Grøntsager, sne , mad, sokker, Det hele ryger ned smiley

• #13   4. feb 2010 Er skålen af metal? Så prøv med plastik.. Prøv med keramik eller hvad du nu kan finde på..

Det er tryghed at blive håndfodret, og jeg kan ud fra profilen se han ikke har haft den letteste "barndom".

Er der andre adfærdsproblemer?

• #14   4. feb 2010 MARK - Alle de ting du nævner spiser Nala også med største velbehag, hun gider bare ikke sit tørfoder.

Bettina - har du med forskellige skåle? Måske han ikke kan lide f.eks. plastic, metal eller lignende?

• #15   4. feb 2010 Dengse og Sille spiser heller ikke sit tørfoder. Og nægter at eksperimentere med alt muligt mad. De får kogt nøgleben i et 15-20 min, 3 gange om ugen. og INTET andet ud over tørfoder. Så må de spise når de bliver sultne nok smiley

Jeg synes det er noget pjat med dem hehe. De er bare møgforkælet. smiley

• #16   4. feb 2010 Vi havde samme problem med Zia.
    Hun spiste et par dage på det nye foder, derefter nej tak :0(
    Jeg har prøvet at skifte foder, hådfodre, blande noget lækkert i, jeg har sågar tvangsfodret hende (Fordi hun ikke ville spise, men hellere drak sig mæt. Problemet var bare at når hun drak, drak hun så meget at hun mistede førligheden, mistede kontrollen over blæren, gylpede og blev blind. Det forsvandt efter nogle timer, når hun havde sovet "rusen" ud. Derfor var det enormt vigtigt at hun fik mad, da hun elers kunne dø af at drikke så meget vand)
    Men vi fandt ud af at hvis bare der sad et andet 4-benet væsen ved siden af, ja såville hun gerne spise. Om det så var naboens kat, det var lige fedt!!!
    Men det var jo ikke nemt at skulle låne naboens hund eller katte hver gang Zia skulle have mad, så det endte med at vi fik Diva, længe før det var meningen at vi skulle ave haft en hund mere (det var hele tiden meningne at vi skulle have en hund mere, men først når Zia var 2 år.), jeg tror bare ikke huun var blevet 2 år hvis ikke vi havde fået Diva.

Jeg foreslår ikke at I skal have n hund mere, men der kan godt være noget om det med "konkurrencen" om maden. Nogen skal åbenbart have denne konkurrence før de vil spise....
    Jeg aner ikke hvad i skal gøre, andet end at prøve jer frem. Det kan være at I blander kattemad (vådkost) i hans mad den ene dag, leverpostej den næste, så makrel i tomat, tun i olie osv., men at det ikke er det samme hver gang.....

• #17   4. feb 2010 Hehe kender det der med konkurrencen. Hvis katten sidder ved madskålen spiser nala også lige noget. Hun spiser ikke altid op, men skal lige hen og vise at det er hendes mad.

• #18   4. feb 2010 Camilla:
    Det har vi prøvet i flere måneder og så tager han måske en eller to mundfulde og det er det på en helt månede .. og er jo heller iik sundt !
    Har prøvet med alt, leverpopstej, torskerovn, tun ,, men han rør det iik !
    den eneste gang han rentfaktisk har spist op var der vi hældte Bernice souse ud over hans mad! .. xx
    Ehm men efter vi havde gjort det 2 gange når det havde været rast til ham, så har det været lige meget ..

* Nina - Siger mange TAK *:
    Som du kan læse ovenover har jeg prøvet med alt, leverpopstej, torskerovn, tun ,, men han rør det bare iik , jo der var lige de to gange med bernice souse .
    Ehm har prøvet at virkelige glad, plejer gerne at stille det ned til ham (på hans ''bord'' i køkkenet - han har en ''skammel'' det står på) og så går jeg ind i stuen mens han er lukket inde i køknet og så ser jeg tv, eller f.eks. gør rent, støvsuger og så videre, men han spiser iik og lader jeg døren være åben går han bare ind i kurven og ligger sig mens jeg støvsuger

• #19   4. feb 2010 Har du prøvet at flytte maden til et andet rum?

• #20   4. feb 2010 Det skallige siges at det er næsten umuligt at få Zia passet, da hun helst ikke vil spise med mindre både jeg og Diva står ved siden af, Diva skal helst ligge med snuden helt nede i hendes madskål!!! (Ja, hun er sær ;0))

• #21   4. feb 2010 * Nina - Siger mange TAK *:
    Nej han er så sød som dagen er lang .. Han tager iik noget der ik er hans..
    Han tager kun hvis han får lov, men det er fordi jeg har træntet ham til at samle ting op fra gulvet til mig f.eks. min bh, sokker, noget jeg taber , et eller andet ..
    men nej han tager iik noget som iik er hans.. får han sådan et ben kan gud og hvermand tage det fra ham .. han er ligeglad ..

Camilla..
    pt. har vi metal skåle, men er da villig til at købe nogle i plastik og se om det hjælper.. ehm men der er jo iik noget med vandskåålen .. han drikker masser ..

• #22   4. feb 2010 Camilla ..
    Ja det har også stået i bryggerset og entreen ..
    vil iik have ham i soveværelse og bade væreelset ..
    stuen sys jeg heller iik , men har prøvet

• #23   4. feb 2010 Har du prøvet at sætte dig ned på gulvet sammen med ham ved siden af madskålen og så lade som om du spiser noget af hans mad fra skålen?
    Jeg aner ikke om det virker, men på nogle hunde kan maden synes mere fristende hvis "mor" også spiser det.

• #24   4. feb 2010 Miemiv- Night Creatures' Nightmare L:
    Ja , det har både manden og jeg .. men lige meget hjælper det ..

• #25   4. feb 2010 ved ikk om du så det er mig eller hunden på tv3 i går.. men der varmede hun noget dåse hunde mad op så det fik en skøn skøn duft... prøv det... :O)

• #26   4. feb 2010 (link fjernet)

• #27   4. feb 2010 Prøv at skifte jeres mad og vand skåle ud, det kan hjælpe engang imellem.
    - Men det er undre mig lidt, står jeres tørfodder ikke altid nede?
    Det du kunne prøve var at koge ris med enten lever, kylling eller hjerter. det er super sundt for hunden og dens pels.
    Hvis du lader tørfodderet stå nede altid, og så giver den vådfodder kl 18.30 fra en tallerken..
    Det hjalp hos mig smiley

• #28   4. feb 2010 Vores ville heller ikke røre maden da den kom i hans foderskål, men da den blev serveret i en dyb tallerken var det noget helt andet smiley hehe, ved ikke om han tror at han får det samme som os så, men sjovt var det hvertfald smiley

• #29   4. feb 2010 Karla er begyndt at spise lidt af sit tørfoder efter vi gik over til at fodre hende med hjemmelavet opskrift.

Hun får severet ca 50g hjemmelavet mad om morgnen - det består af ca 1/3 kød, 1/3 grønt og 1/3 brune ris el. bulgur. Det har hun for det meste spist i løbet af dagen, og så er det ofte der også ryger en 5-10 tørpiller ned senere på aftenen...

Hun har altid været småtspisende, og er nok nået dertil, hvor jeg har erkendt, at det simpelthen ikke ligger i dyrets natur at sulte sig ihjel... Jeg var meget bekymret da hun var yngre, men går ud fra, at hun åbenbart bare ikke har brug for mere end den sjat hun indtager....

Kommentér på:
Øh ja .. ? Min hund er mærkelig!

Annonce