Øh ja .. ? Min hund er mærkelig! {{forumTopicSubject}}
.. Heej alle sammen ..
Øh ja... som overskriften lyder, så er min hund virkelig Mærkelig .. og aner virkelig iik hvorfor ..
Og tænkte på om der måske var nogle af jer der måske ved hvorfor han gør som han gør ..
Altså sagen er den at min hund (Max - se ham evt. på min profil) , han vil iik spise....
Altså sit tørfoder, ej heller hvis der er blandet nogle rester i..
Eller det vil sige han vil iik spise af madskålen
Han vil ikke spise af gulvet, Haven eller nogle steder
Meen men men .. Af hånden eller af en stor ske, altså så jeg sidder og fodre ham som en lille baby..
Ja så er det jo straks noget HELT andet ..
Jeg kan lade maden stå i flere timer til ham uden han rør den..
Jeg kan lade den stå en halv time og så tage den igen og så han først får noget næste gang det er mad tid
(Han plejer at få med kl 18:30 ca. når vi selv har spist)
men røre det vil han ikke , kun hvis vi sidder med det i hånden eller fodre ham med en ske..
Ehm og det ikke fordi jeg iik har lyst til at sidde og hygge spise/fodre ham, for det er da meget hyggeligt..
meen er gravid og skal føde om ca. en månede så er iik lige det jeg har bedst mulighed for at gøre
Skal lige siges at pt. er det kun tørfoder han får -.. og ingen snacks i mellem tiden ..
Øhm Ja ... nogle der ved hvad pokker der kan skyldes ?
og hvad jeg kan gøre ved det måske ?
Mange knus fra fortvivlede .
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.606
Så nu har nala sin mad i skålen og så spiser hun når hun bliver sulten nok. Ville ellers rigtig gerne at jeg kunne lave fodersøg med hende så hun kunne blive stimuleret den vej igennem, men smider jeg maden på gulvet kan vi risikere at skal vade rundt i det resten af dage, og det giver vi simpelthen ikke. udenfor får det bare lov til at ligge til det er opløst, for der gider hun det heller ikke.
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 45
men gør så det samme igen i en helt uge hvor han stadig iik vil spise en helt uge ... og så fodre jeg ham hvad der svare til en skål i hånden ..
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 7.192
jeg har gjort det at jeg har skiftet foder mange gange indtil jeg fandt noget han gad spise
det han vil spise er Markus mühle
vi har prøvet eukanuba, Royal canin bulldog, kingsmoor og acana uden held, det var interessant et par dage og så var det slut
dec 2007
Så hvad skal jeg gøre?
Give ham sin mad lade den stå en halv time - time
og så tage den fra ham igen , indtil han vil spise?
lige meget hvor lang tid det tager ?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Min hund spiser heller ikke gerne, men jeg kan tricke ham til at spise ved at få ham til at spise lidt lækkert først.
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
dec 2007
Sådan er det også med max, vi har så i sammenråd med dyrlægen fundet ud af at :
eukanuba, Royal canin, og et eller andet mærke der hedder noget med Hills kan han iik tåle ..
Han bliver så skidt og kaster op af det .. Så det har vores dyrlæge frarådet at vi giver ham .. pt er det eneste han gider spise er det vi har købt nu som jeg selvfølgelig iik kan huske hvad hedder nu fordi jeg har hældt det over i en tønde og smidt posen ud.. meen det er en hvalpefoder da han er meget meget tynd og helst skal tage 5 kg. siger dyrlægen.. ehm men det er også det eneste han vil spise .. dog stadig kun af hånden ..
Skal lige sige at han har det godt ellers, er glad og fuld af energi
dec 2009
Da vi skulle have hende igang med spise selv blandede vi leverpostej i maden, men det gad hun ikke i længden. Det eneste hun virkelig er vild med er kartoffelmos, så spiser hun alt med det samme.
jun 2005
Naturligt er du bekymret, det kan din hund både lugte og mærke på dig - og sindsstemning smitter.
Når du fodrer, så sæt skålen med lidt tørkost og en klump leverpostej. Kald hunden hen - værsgo. - Og forlad rummet / lav andet der ligner du er ret ligegyldig om han spiser.
bare hunden spiser den mindste smule - og derefter søger din kontakt; roser du og giver evt en godbid.
Min egen hund får altid dessert (en kikser) for at spise bare en lille smule - eller det hele =)
Han spiser langt fra op hver dag, men næring får han da =)
dec 2007
Jo han spiser det hele .. Bare iik af sin madskål eller gulvet ..
Han vil kun spise det, hvis det er fra en ske eller af vores hænder ..?
Det er det jeg mener med han er mærkelig.-.
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
jun 2005
Det er tryghed at blive håndfodret, og jeg kan ud fra profilen se han ikke har haft den letteste "barndom".
Er der andre adfærdsproblemer?
dec 2009
Bettina - har du med forskellige skåle? Måske han ikke kan lide f.eks. plastic, metal eller lignende?
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 291
Jeg synes det er noget pjat med dem hehe. De er bare møgforkælet.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.979
Hun spiste et par dage på det nye foder, derefter nej tak :0(
Jeg har prøvet at skifte foder, hådfodre, blande noget lækkert i, jeg har sågar tvangsfodret hende (Fordi hun ikke ville spise, men hellere drak sig mæt. Problemet var bare at når hun drak, drak hun så meget at hun mistede førligheden, mistede kontrollen over blæren, gylpede og blev blind. Det forsvandt efter nogle timer, når hun havde sovet "rusen" ud. Derfor var det enormt vigtigt at hun fik mad, da hun elers kunne dø af at drikke så meget vand)
Men vi fandt ud af at hvis bare der sad et andet 4-benet væsen ved siden af, ja såville hun gerne spise. Om det så var naboens kat, det var lige fedt!!!
Men det var jo ikke nemt at skulle låne naboens hund eller katte hver gang Zia skulle have mad, så det endte med at vi fik Diva, længe før det var meningen at vi skulle ave haft en hund mere (det var hele tiden meningne at vi skulle have en hund mere, men først når Zia var 2 år.), jeg tror bare ikke huun var blevet 2 år hvis ikke vi havde fået Diva.
Jeg foreslår ikke at I skal have n hund mere, men der kan godt være noget om det med "konkurrencen" om maden. Nogen skal åbenbart have denne konkurrence før de vil spise....
Jeg aner ikke hvad i skal gøre, andet end at prøve jer frem. Det kan være at I blander kattemad (vådkost) i hans mad den ene dag, leverpostej den næste, så makrel i tomat, tun i olie osv., men at det ikke er det samme hver gang.....
dec 2009
dec 2007
Det har vi prøvet i flere måneder og så tager han måske en eller to mundfulde og det er det på en helt månede .. og er jo heller iik sundt !
Har prøvet med alt, leverpopstej, torskerovn, tun ,, men han rør det iik !
den eneste gang han rentfaktisk har spist op var der vi hældte Bernice souse ud over hans mad! .. xx
Ehm men efter vi havde gjort det 2 gange når det havde været rast til ham, så har det været lige meget ..
* Nina - Siger mange TAK *:
Som du kan læse ovenover har jeg prøvet med alt, leverpopstej, torskerovn, tun ,, men han rør det bare iik , jo der var lige de to gange med bernice souse .
Ehm har prøvet at virkelige glad, plejer gerne at stille det ned til ham (på hans ''bord'' i køkkenet - han har en ''skammel'' det står på) og så går jeg ind i stuen mens han er lukket inde i køknet og så ser jeg tv, eller f.eks. gør rent, støvsuger og så videre, men han spiser iik og lader jeg døren være åben går han bare ind i kurven og ligger sig mens jeg støvsuger
dec 2009
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.979
dec 2007
Nej han er så sød som dagen er lang .. Han tager iik noget der ik er hans..
Han tager kun hvis han får lov, men det er fordi jeg har træntet ham til at samle ting op fra gulvet til mig f.eks. min bh, sokker, noget jeg taber , et eller andet ..
men nej han tager iik noget som iik er hans.. får han sådan et ben kan gud og hvermand tage det fra ham .. han er ligeglad ..
Camilla..
pt. har vi metal skåle, men er da villig til at købe nogle i plastik og se om det hjælper.. ehm men der er jo iik noget med vandskåålen .. han drikker masser ..
dec 2007
Ja det har også stået i bryggerset og entreen ..
vil iik have ham i soveværelse og bade væreelset ..
stuen sys jeg heller iik , men har prøvet
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Jeg aner ikke om det virker, men på nogle hunde kan maden synes mere fristende hvis "mor" også spiser det.
dec 2007
Ja , det har både manden og jeg .. men lige meget hjælper det ..
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.042
dec 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 81
- Men det er undre mig lidt, står jeres tørfodder ikke altid nede?
Det du kunne prøve var at koge ris med enten lever, kylling eller hjerter. det er super sundt for hunden og dens pels.
Hvis du lader tørfodderet stå nede altid, og så giver den vådfodder kl 18.30 fra en tallerken..
Det hjalp hos mig
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 73
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Hun får severet ca 50g hjemmelavet mad om morgnen - det består af ca 1/3 kød, 1/3 grønt og 1/3 brune ris el. bulgur. Det har hun for det meste spist i løbet af dagen, og så er det ofte der også ryger en 5-10 tørpiller ned senere på aftenen...
Hun har altid været småtspisende, og er nok nået dertil, hvor jeg har erkendt, at det simpelthen ikke ligger i dyrets natur at sulte sig ihjel... Jeg var meget bekymret da hun var yngre, men går ud fra, at hun åbenbart bare ikke har brug for mere end den sjat hun indtager....
Øh ja .. ? Min hund er mærkelig!