{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

ihh,,sikke en dag {{forumTopicSubject}}

ja jeg har været nede og veje hundene og så har jeg bestilt tid til dobbelt sterilisation !
Ayla vejer stadig sine pæne 48 kg. og er fit for fight :o)
Talut ligger så lige til den go'e side og vejer 65 kg. , et par kg. mindre ville ikke gøre noget ;o)
Men Uba !!! Jeg måtte veje hende 2 gange bare for at være sikker på at vægten ikke løj,,hun plejer at ligge på 51-53 kg. og i dag sagde den 57,6 !!!!!! Om jeg begriber det ?
Vi går 1½-2 timer om dagen og så leger de rigtig meget i haven udover det, hun er endda sat ned i madration for 2-3- mdr. siden. Hun får 300g. og de 2 andre får 500g.
Så jeg synes godt nok det er vildt ! Men vi må igang med et motionsprogram og her overvejer jeg waterwalk i havet , når vejret byder det, det kan vi allesammen godt li' :o)

,,og ja,,har overvejet længe at få pigerne steriliseret, men havde valgt ikke at gøre det da jeg ikke bryder mig om at en ellers sund og rask hund skal under kniven.
Men så var det jo at Ronja i september blev aflivet af kræft ,,og siden har det rumsteret lidt i baghovedet.
Og i dag ringede jeg altså til min dyrlæge og vendte det med hende, hun synes også det er en go' ide, både af hensyn til kræft, og at Ayla's løbetider er utide efter fødslen, at vores "hundevenner" stort set er hanhunde og endelig da det nok vil gøre en forskel på Uba' humørsvingninger :o)
Så når en af dem starter med at bløde skal indbrebet foregå 2 mdr. senere,,og er det dem begge på en gang, jamen så bliver de ordnet samtidig. Det skal bare være 2 mdr. efter 1. blødningsdag....pyhhhh,,jeg er ikke rolig før det er overstået og jeg tvang hende nærmest til at garantere mig at der ikke skete dem noget og at de begge ville komme med mig hjem igen ;o)

Ved ikke hvad jeg ville med indlægget her, og undskyld det blev langt,,men hvor bruger man dog meget af sin tid på at tænke på sine hunde. Og det er jo superskønt at de fylder så meget i livet :o)
Jeg ville aldrig kunne undvære mine ihvertfald :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ihh,,sikke en dag
  • #1   9. feb 2010 kender alt til det der med vægtproblemer , har en kastr. han labrador , har endnu ikke fundet den rigtige model for at holde hans vægt stabil , men arbejder seriøst på det sammen med dyrlægen

  • #2   9. feb 2010 Det lyder da lidt til at det kan være en evig kamp - lissom med os mennesker :o(
    Men der er rigtig meget forskel på forbrændingen,,det kan jeg ihvertfald tydeligt se på mine 3 .
    Ayla har altid været perfekt i vægten, og det er faktisk hende der spiser mest kan man sige. Højde og længde er den samme som Uba, men uba har altid været overvægtig,,og det til trods for at hun får 200g. mindre mad om dagen.
    Talut er jo så også kastreret, men er stadig i voksealderen,,så jeg regner med/håber på at det udligner sig :o)
    Håber da at i finder en løsning så din dreng får en go' stabil vægt :o)

    Jeg regner som sagt med at vi skal til at waterwalke her når det bliver lidt varmere,,både hundene og jeg har godt af det ;o) Og så har jeg fra i dag af delt deres måltid op i to, Morgen/aften, for at sætte forbrændingen igang :o)


  • #3   9. feb 2010 Uhh Tanja, jeg forstår godt din nervøsitet...
    Jeg var selv et nervevrag da Basse fik fjernet motoren..
    Jeg sørgede for at lægge en masse planer hele dagen, så jeg var optaget, men løse planer, så jeg kunne køre så snart dyllen ringede og sagde at hun var klar..

    Og alt gil selvfølgelig pænt, det ændrer bare ikke på at man pyldrer om de små kræ..


  • #4   9. feb 2010 AnjaCS !
    Tak for støtten :o) Ja det er jo lidt noget pyller,,men altså de er stadigvæk i narkose o.s.v.,,og selvfølgelig går det godt :o) 7-9-13

    Det lyder da til at du havde forberedt dig godt til dagen :o) Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal ? Dyrlægen bor 50-60 km. væk så det kan ikke rigtig svare sig at køre hjem igen,,men ikea ligger selvfølgelig næsten lige ved siden af ;o) Måske jeg får lov til at se på imens, og så går tiden jo stærkt :o)
    Ved heller ikke helt om jeg håber det bliver begge på en gang ? hvis,,så skal Talut være alene, og det har han aldrig prøvet før,,men der er selvfølgelig tid nok til at træne i,,og så er det jo overstået :o)


  • #5   9. feb 2010 **Lucky's mor* *
    Det synes jeg lyder rigtig dejligt, så er der lys alligevel :o) Godt det gik godt med ham :o)


Kommentér på:
ihh,,sikke en dag

Annonce