hjælp hjælp
Jeg har en lille han hund (fra polen)på 2 ½ år blanding af dværg pincher og chihuahua.Han er købt i kokkedal for 2 år og 3 mdr siden.Han er normalt lidt af en kænguru med fuld fart på hele tiden , men pludselig torsdag middag begyndte han at blive lidt stiv i bagenden og virkede sløj.Vi tog til dyrlæge som mente det nok bare var lidt ondt i maven.Kl 9 samme aften havde han mere ondt og vi tog på dyrehospitalet.Efter han var blevet røngtenfotograferet mente de "mave tarm infektion" .Han fik et skud antibiotika og noget smertestillende og vi tog hjem.Fredag middag havde det ikke hjulpet og vi tog igen til vores egen dyrlæge .Hun mente at det jo nok bare var den mavetarm infektion der gav smerter (han var blevet mere rundrygget)så hun gav ham antibiotika og noget stærkere smertestillende(så han kunne slappe af ca 7 timer) Efter 4 timer vågnede min lille hund(5,4 kg) og var helt stiv med stærke smerter han kunne ikke stå på sine ben og bagbenene var næsten helt presset op mellem forbenene.Afsted til dyrhospitalet nu mente de "menigitis ell nervebetændelse i ryggraden.De indlag ham og gav ham noget muskelafslappende , smertestillend og antibiotika.Feberen var over 40. Der ligger han så endnu får antibiotika og binyrebark.Han er stadig lidt stiv har 39.4 i feber og de har ingen andelse om hvad han fejler.Der er sendt 3 blodprøver til et labratorium i Tyskland som vi venter svar på.Jeg er heldigvis dyreforsikret(intil i går 12000 kr) Jeg kan ikke forstå at INGEN andre hunde har haft den sygdom? Er der andre her der har haft en hund med dette??????????????
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.981
Krydser alt hvad krydses kan for den lille fyr, og varme tanker sendes til jer :0)
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Jeg har selv mistet en kun 2,5 år gammel hund til menigitis ( Pug Dog Encephalitis) og sygdommen har desværre altid fatal udgang, så jeg håber ikke at din hund har det. Den enste måde sygdommen kan diagnostiseres på er MR scanner eller en rygmarvprøve og desværre ikke via blodprøve.
jul 2006
www123hjemmeside.dk/mopsenfreja
maj 2004
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 10 Svar: 186
Pøj Pøj til jer
jul 2006
hjælp