Lille Nessa - Narkose(små langt) Lille Nessa - Narkose(små langt)
Hejsa
Min bette baby skal under kniven imorgen
Hun skal sterilisere.
Da vi fik hende d11-9-09 kom hun i løbetid kort efter.
Det virkede ganske normal men efter lidt tid begyndte vi at kunne se en boble i hendes kønsåbning. Og den blev mere og mere synlig.
Ringede til dyrlægen der ikke rigtig vidste hvad det var(tror vi misforstod hinanden og jeg måske forklarede dårligt) men hun synes vi lige skulle se det an da nessa ikke virkede generet af det.
Men jeg kunne ikke lide det og tog hende med til dyrlægen dagen efter og fandt ud af at det var hende livmoder/underliv der tittede frem :s
Vi snakkede frem og tilbage og dyrlægen anbefalede os at sterilisere hende.
Jeg ville gerne have haft et kuld hvalpe på hende da jeg gerne ville beholde en selv men jeg ville aldrig kunne står inde for det da sådan noget kan gå i arv, og jeg bestemt ikke vil risikere syge/døde hvalpe eller en kompliseret fødsel med evt kejsersnit plus at marked også er overfyldt med basser der mangler hjem så selvfølgelig skulle hun sterilisere da det er det bedste for hende da hun også bløder meget og har mens i lang tid.
Det var lidt for historie så i ved hvorfor hun skal under kniven.
Mit spørgsmål går så på at jeg godt ved at hunden skal faster hvilket hun også gør men må hun få vand? eller skal jeg tage det fra hende også?
Hvad må hunden efter operationen,altså må jeg gå tur med hende stille og roligt? Hun kommer jo i sne så hun ville få sne på maven selv med sin trøje på selvom det går godt ned på maven.
Hvad med trapperne? må hun gå op og ned af dem?
Håber hun kommer hurtigt ovenpå igen
Tak fordi du læste
feb 2009
Følger: 76 Følgere: 69 Hunde: 6 Emner: 147 Svar: 1.315
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Hun orker nok intet i morgen efter sterilisationen, der vil hun sove det meste af aftenen og natten. Gå ture. Mmm Luna fik kun lige korte tisseture og i snor. Men jeg ville nok passe på pt med sne.
Luna gik op og ned af trapper, men er jo også noget større end din lille vaps. Så jeg ville nok bære hende op og ned de første 4-5 dage. Og evt bære hende ud til et ryddet stykke, hvor hun kan gå rundt uden at få sne på maven..
Hvis hun er som Luna, så er hun ovenpå og frisk igen lørdag morgen
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Held og lykke med hende. Det lyder som et fornuftigt valg.
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 75 Svar: 623
De andre spørgsmål synes jeg du skal stille din dyrlæge; lav evt en liste over alt det du vil spørge om, så du ikke glemmer det, når du står der.
Og så pøj-pøj med operatiionen.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
Nu lyder der her sikkert tosset men bære hende op og ned af trappen - nogen det har et godt råd til hvordan jeg løfte hende så jeg ikke presser på hendes mave?
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
sep 2009
Vil finde noget at dække hendes mave med
Takker for gode svar og råd.
Håber godt nok også det hele går som det skal.
Jeg er godt nok ikke glad for hun skal i narkose.
Heldigvis har kærsten vinterferie fra i morgen af til næste mandag hvor jeg har vinterferie så hun kommer ikke til at være alene hjemme i 14 dage efter operationen
Derfor det skulle være nu,også fordi hun er mellem 2 løbetider :9
ville bare ønske den pokkers sne ville forsvinde
sep 2009
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.315
Krydser fingre for at alt går som det skal. Ved hvor nervøs man er selv ved disse "rutine" operationer :o)
sep 2009
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
sep 2009
Vil jo nødig gøre noget der kan skade hende eller påføre hende smerte
Så er det snart tid
Har heldigvis dyrelæge her i byen så skulle der sker noget kan jeg være der på en studs
Kryds fingre for må indrømme jeg har det ret skidt lige nu med det
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
Lille Nessa - Narkose(små langt)