{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Passer den hvide schæfer på dette?? {{forumTopicSubject}}

En hund som er førerfikseret, arbejdsvillig/ivrig, ikke alt for stædig og ikke ALT for selvstændig.
En hund der ikke kravler på væggene hvis man f.eks. er syg en dag.
Den er glad ved børn, må gerne "passe på huset", men samtidig skal det være sådan at folk kan komme ind når man er hjemme, uden at man skal være bange for at den "overfalder" (forstå mig ret her ;0))........

Nogen der kan fortælle mig noget om den hvide schæfer???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passer den hvide schæfer på dette??
  • #1   12. feb 2010 Er der slet ingen?????

Eller spiser I allesammen aftensmad *SS*????

• #2   12. feb 2010 Jamen det kan både passe og ikke passe på den.

Hvis du forstår at opdrage hunden, så er den som du beskriver. Den har egenskaberne til at være sådan, men det er dig, der skal finde dem frem.

• #3   12. feb 2010 CH: Det er fordi jeg lavede en tråd forleden ang. hvilken race der passede på de ovenstående kriterier, og der var nogle der foreslog en højavls schæfer...... jeg spurgte så om det også kunne være den hvide schæfer, men ingen svarede.... :0)
    Derud over har vi nogle bekendte der har schæfer (brugshund på højt plan), og manden sagde at den hvide schæfer ikke var så "tændt" som den alm. schæfer, at den hvide var mere "doven", og lign.
    Så tænker jeg om det kun er farven der er til forskel, eller om der er forskel på sind, arbejdsiver osv.
    Er den hvide schæfer og den alm. schæfer 2 vidt forskellige racer???

• #4   12. feb 2010 Altså 2 vidt forskellige racer i fht. ovenstående kriterier.....

• #5   12. feb 2010 De har mange egenskaber til fælles, men der også nogle ting, der skiller dem ad.

Den hvide hyrde er i høj grad avlet til udstilling og familiehund, hvor schæferen både er avlet til familie, udstilling og brugshund.

En hvide hyrdes brugsegenskaber ligger et godt stykke fra en schæfers, og den er nok lettere at tilpasse en almindelig hverdag uden mængder af træning.
    Men det er stadig en aktiv hund, der gerne vil lave noget, og som kræver lidt af sin familie.

Den hvide hyrde er en rigtig dejlig hund :o)

• #6   12. feb 2010 Hov - jeg glemte lige at bekræfte dig i, at det ER to forskellige racer. Det er mange år siden de blev skilt ad og de er gået i lidt forskellige retninger siden.

Men som sagt har de også mange ting til fælles.

• #7   12. feb 2010 CH: Tusind tak for svar :0)

Hvis der er andre der har noget at fortælle om den hvide schæfer, er I velkommen til at komme med det :0)

Kommentér på:
Passer den hvide schæfer på dette??

Annonce