702 visninger
|
Oprettet:
Passer den hvide schæfer på dette?? {{forumTopicSubject}}
En hund som er førerfikseret, arbejdsvillig/ivrig, ikke alt for stædig og ikke ALT for selvstændig.
En hund der ikke kravler på væggene hvis man f.eks. er syg en dag.
Den er glad ved børn, må gerne "passe på huset", men samtidig skal det være sådan at folk kan komme ind når man er hjemme, uden at man skal være bange for at den "overfalder" (forstå mig ret her ;0))........
Nogen der kan fortælle mig noget om den hvide schæfer???
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.979
Eller spiser I allesammen aftensmad *SS*????
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Hvis du forstår at opdrage hunden, så er den som du beskriver. Den har egenskaberne til at være sådan, men det er dig, der skal finde dem frem.
jan 2007
Derud over har vi nogle bekendte der har schæfer (brugshund på højt plan), og manden sagde at den hvide schæfer ikke var så "tændt" som den alm. schæfer, at den hvide var mere "doven", og lign.
Så tænker jeg om det kun er farven der er til forskel, eller om der er forskel på sind, arbejdsiver osv.
Er den hvide schæfer og den alm. schæfer 2 vidt forskellige racer???
jan 2007
aug 2006
Den hvide hyrde er i høj grad avlet til udstilling og familiehund, hvor schæferen både er avlet til familie, udstilling og brugshund.
En hvide hyrdes brugsegenskaber ligger et godt stykke fra en schæfers, og den er nok lettere at tilpasse en almindelig hverdag uden mængder af træning.
Men det er stadig en aktiv hund, der gerne vil lave noget, og som kræver lidt af sin familie.
Den hvide hyrde er en rigtig dejlig hund :o)
aug 2006
Men som sagt har de også mange ting til fælles.
jan 2007
Hvis der er andre der har noget at fortælle om den hvide schæfer, er I velkommen til at komme med det :0)
Passer den hvide schæfer på dette??