{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.877 visninger | Oprettet:

Besøgs/terapihund Udd?????? {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet at Elmo med tiden måske skulle bruges som besøgshund eller terapihund.. tænker frivilligt arbejde en dag eller aften om ugen eller i den stil.

Er der nogen herinde som bruger deres hund til det... er der er specifik uddannelse...

Håber på nogle gode svar.. evt. steder som man kan kontakte.
´
Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besøgs/terapihund Udd??????
  • #1   14. feb 2010 Lytter lige med...

• #2   14. feb 2010 Nej Ninna B... du skal vide noget om det :-))... der må der være nogen, som kender til det.. har prøvet google, men har ikke fundet den store hjælp der

• #3   14. feb 2010 Jeg kontakede bare det lokale plejehjem, og spurgte om det kunne ha en interesse, og det kunne det heldigvis, så blev aftalt to faste dage om ugen...og i 2 år frem, men så skulle jeg desværre flytte..
    Udover det blev Gaia og Chucky også besøgshunde i de mindre klasser på skolen, hvor jeg samtidig skulle lære fra mig, hvordan man omgåes hunde... Desværre var der forældre der gik imod dette, grundet Gaia´s race, så vi fortsatte kun i min niece´s klasse 1 gang om måneden, Som så også sluttede grundet flytning, men der er stor glæde hos eleverne når de er med ovre og hente min niece..

• #4   14. feb 2010 M&R.. ok ja jeg har spurgt på et plejehjem som ligger en spytklat fra, hvor jeg bor, men ja de så hunden, og kunne se, at ja han var den forkerte race, så de takkede nej.

Men hvad skal jeg træne.. og han er jo stadig ung og lidt kåd, så det skal der jo være styr på.

• #5   14. feb 2010 Louise
    Ja, du vil nok møde nogle lukkede døre, pga racevalg:o)

Jeg træner alm lydighed med mine hunde, og Gaia også øvelser som mange hjælpe hunde kan : tænde lys, hente fjernbetjening, åbne døre,skab,skuffer, binde snørebånd op, hente sko, hjælpe med at tage en jakke af osv.
    Gaia var ikke mere end knap 4 måneder da hun startede, og du ved selv hvordan en hvalp er, men var jo netop også det jeg brugte besøgende til, til at træne hende i at bla. blive nede, medmindre hun blev opfordret (og det blev hun tit, så ikke altid nem træning:o))
    De skal kunne sidde/ligge nogenlunde roligt til de mennesker der bare gerne vil sidde og age (ofte de svagt seende) og børn der ikke er så sikre i hunde..
    Udover det, syntes både børn og de ældre at det er en fornøjelse når hundene kan trix, som Hi 5, danse, kravle og rulle..

• #6   14. feb 2010 M&R.. ja er godt klar over, at han måske ikke er den rigtige race.

Ja han kan godt tricks.. både kravle, zig zag og andre mere alm... men tænker at han pt stadig er lidt for vild.. altså han er såååå glad, at han nogle gange bliver lidt kåd.. og ja jeg træner og træner, men håber jo det kommer med alderen.

Har slet ikke trænet alt det praktiske du nævner.. og ville nok gerne finde et sted, hvor man kunne få hjælp... synes det lyder ret spændende.

En Bull Terrier er jo lige så klog som andre hunde, meeeen jeg skal nok være bedre til at få ham interesseret i træningen... han gider ikke godbidder bare for træningens skyld, så han kan godt finde på lidt at nægte, hvis han ikke lige har lyst :-).. ja han er ret sjov..

Kommentér på:
Besøgs/terapihund Udd??????

Annonce