6.124 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Støver Støver

Hej alle sammen
Spørger lige for min mor.
Hvad er en støver? Hvilke hunde hører under? Hvordan skal de trænes/aktiveres? Er der andet vigtigt?

Så vidt jeg ved er det fx settere.. og de er jagthunde der elsker at bruge næsen..
Men vil lige høre om det er rigtigt smiley

På forhånd tak..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støver
  • #1   20. feb 2010 Støvere er drivende jagthunde, som fx beagle og basset - de er avlet til at støve vildtet op og drive det til jægeren...

En setter er en stående jagthund, de afsøger terrænet for vildt og når de finder det, står de stand for det.

Derudover er der også stillende jagthunde, som "fastholder" byttet indtil jægeren når frem

Her kan du læse om drivende jagthunde (link fjernet)

og her om stående (link fjernet)

og tilsidst om stillende jagthunde (link fjernet)

• #2   20. feb 2010 Gode aktivitetslege: Vi går meget spor med vores Beagle blanding. Det er et kæmpe hit. Gemmeleg er også helt i top. Smide godbider i græsset (eller som det ser ud nu, i sneen) og lad hunden finde det. Der ud over er mine erfaringer at alle lege hvor hunden skal bruge hovedet er et hit :o)

• #3   20. feb 2010 mange tak smiley
    går ud fra det er en meget energisk type af hunde der skal aktiveres og gerne bruges til noget jagt eller lignende?

• #4   20. feb 2010 Katrine P- Ja det er meget energiske hunderacer, og god aktivering er en god ide. Man behøver dog ikke bruge dem til jagt da de er lige så gode til at være "bare" en familie hund. De har dog brug for at blive "hjerneaktiveret", det kan være alt fra nye tricks, sjove lege (som de ovennævnte) eller aqulity, hundedans eller andre sportsgrene. Min opfattelse er at det er racer der ELSKER at lære nye ting, men har også erfaring med at de hurtigt keder sig hvis det er de samme lege og tricks hele tiden, uden at niveuet ændre sig eller der er noget variation :o). Jeg købte to rigtig gode bøger der indeholder forslag nogle fantastisk sjove lege og tricks. De koster en "hund" stykket, men jeg syntes de er guld vær. Giv mig to sek så finder jeg dem lige frem så du kan få bøgernes navn og forfatter :o)

• #5   20. feb 2010 Den ene hedder "kom i form med din hund" og den handler om hvordan man kan komme i form med sin hund, hvad der er god kost for hunden, hvordan man varmer hunden op inden træning mm. (hvis man er i form kan man bruge dem som guide til hvordan man starter hunden op med bl.a. cykling, løb med ejer, aquilty, bold spil og meget meget mere). Den anden bog hedder "leg med din hund" og indeholder forslag til gode lege og sjov aktivering af din hund, så som alm. kommandoer (sit, dæk og bliv), kastelege (hente og bringe, slip bolden, find bolden og hent din snor), at regne den ud (skattejagt, gemmeleg med pivedyr, finde legetøj, godbidssøgning, spor, og gemmeleg med dig selv), hundekunstner/tricks (rul rundt, spil død, buk, rydde op, giv hals, genert hund, high five), udfordringer med agility (bakke rundt, sprnge gennem, slalom, pause på bord). Det er kun et lille udsnit af hvad bøgerne indeholder. De er udgivet af politikens forlag, og kan bl.a. købes i bog og ide :o)

• #6   20. feb 2010 Mange mange tak Michelle smiley det var super!! Dem må jeg da vist lige kigge på! Coda synes jo også nye lege er skønne

• #7   20. feb 2010 Katrine P- Så lidt :o). Håber i får lige så meget sjov ud af bøgerne som vi har fået her hjemme, men ja nye lege er altid et hit. Der er ikke noget bedre end når Riki kigger på mig og kan se jeg skal til at lære ham noget nyt. Man kan bare se at han tænker "hvad dælen har hun nu fundet på af sjove ting :o)"

• #8   20. feb 2010 Haha.. kender det ! de tror vist vi er lidt tossede men så længe der er godbidder er det jo altid helt ok at lave sære tricks smiley

• #9   20. feb 2010 HAHAHA:-.D ja lige præcis. Kunne ikke ha' sagt det bedre selv *LOL*

• #10   20. feb 2010 Begge bøger er på tilbud her :
    http://www.saxo.com/dk/item/karen-sullivan-kom-i-form-med-din-hund.aspx

;o)

Kommentér på:
Støver

Annonce