913 visninger
|
Oprettet:
Teenager-fasen.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle, nu sad jeg lige og læste et indlæg ang. en hund der var på vej ind i "teenager-fasen" (som jeg så professionelt kalder den)
Og så var det jeg tænkte, kommer alle hunde i denne fase, og vil alle hunde prøve at rykke op i hierakiet i flokken? Kan faktorer som race, størrelse, mv. spille ind i hvor "problematisk" hunden kan blive? Eller handler det kun om opdragelse af hunden i hvalpe-fasen?
I'm just wondering..
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.132
Men Zacho var i Teenagefasen, han var ret dominerende da vi fik ham, og han er den slags hund der skal have en masse grænser, men vi har da heldigvis fået opdraget ham "smiler"
Tror ikke det har så meget med størelsen at gøre jeg kender både store og små hunde og de har ALLE været i "teenage fasen"
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Ligeledes sker der så meget i kroppen at det vitterligt kan være en fysisk umulighed for hunden at husle en øvelse, eller reagere på et signal den før har kunnet til punkt og prikke...
Nogle hunde går nærmest tilbage i hvalpestadiet og kan finde på at begynde at lide af separationsangst, bide i forbudte ting osv.
Der er 2 "teenageperioder" - den første ligger sådan ca fra de 7-10 måneder - detter er den fysiske kønsmodning og så kommer der en periode igen fra omkring de 18 måender til de 2 år - her er det den mentale modning der er tale om....
Præcis hvornår de forskellige perioder ligger afhænger både af racen og af individdet... nogle bliver bare senere modne end andre...
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Lia har et helt andet temperament hvor hendes hvalpetest viste lav dominans overfor mennesker og ved hende mærkede vi stort set ikke noget til lømmelalderen.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men lige i den tid, er der jo hormoner der raser, og det kan ofte mærkes på hunden.
Jeg tror bestemt det er forskelligt, både fra race til race, men osse fra hund til hund hvor slem den periode er.
Og ja, jeg mener osse det har meget at gøre med hvordan man opdrage, og hvordan man tackler det at hunden nu er blevet "teenager"
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
Og nej, mener helller ikke at det har noget som helst at gøre med at hunden vil "rykke op". Men som Michelle også skriver har det meget at gøre med hvordan man tackler det at hunden er teenager.
Teenager-fasen..