Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Verdens største hund
  • christine h
    christine h Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Svar: 3
    #1   23. feb 2010 den er godt nok stor 8O hvor vildt.

• #2   23. feb 2010 Den hund, som var verdens højeste hund, før Giant George, var også en GD og den blev 107 cm ved skuldrene.

Men det er nice, at GD'erne er de højeste : D

• #3   23. feb 2010 Hold da helt ferie, det jo en forklædt hest, hehe.

• #4   23. feb 2010 Kent -der står nu at tidl rekordindehaver var en mastiff på 95 cm;o)

• #5   23. feb 2010 Hvorfor er det nice Kent? Er det en kvalitet i sig selv at være høj?

• #7   23. feb 2010 Pynt?
    Man kan da "bruge" den til alt det man plejer at bruge en hund til... det er altså stadig en hund

• #8   23. feb 2010 Jeg troede egentlig den var tysk Ulla... ?

• #9   23. feb 2010 tja -om den er tysk eller dansk har der jo været megen debat om. Kan huske at jeg, da jeg boede i tyskland, undrede mig noget over at de kaldte dem "deutsche dogge", for jeg var jo helt sikker på det var GD'er ;o)

Men fransk har jeg alligevel aldrig hørt de skulle være

• #10   23. feb 2010 Michelle - Ja, vægtmæssigt. Men grand danoisen Gibson var verdens største hund, den er desværre død.
    http://avisen.dk/verdens-hoejeste-hund-er-doed_112013.aspx

Vi får da lige et link fra Guinness Worldrecords: (link fjernet)

Tina - Nok fordi jeg selv er en stolt ejer af en GD. Så derfor synes jeg det er nice, og så er jeg også kun til store hunde.

• #11   23. feb 2010 Ulla - Hvor får den til at den er fra Frankrig? Der er flere diskussioner om den er fra Tyskland eller Danmark. Grand Danois betyder Stor Dansker. I Danmark hedder den Grand Danois, i Tyskland hedder den Deutsche Dogge og i resten af verden Great Dane.
    Jeg citerer Grand Danois-klubben: "Som race deltog den på den første danske udstilling i 1886 og figurerer i første bind af Dansk Hundestambog fra 1890 under betegnelsen "Stor Dansk Hund". Ikke på noget tidspunkt har racen været i fare for at forsvinde. Dette hænger utvivlsomt sammen med dens imponerende og majestætiske fremtoning, som til alle tider har understøttet interessen for racen. Navnet blev dog anfægtet af Tyskland i 1930'erne, som i denne periode hyppigt hævdede sig selv som nation. Tyskland, gennem dets kennel klub, gjorde i 1936 krav på racen og påkrævede sig at racen skulle omdøbes til Deutsche Dogge. Dette blev behandlet på FCIs generalforsamling den 22. juli 1937 i Paris. Her afvises Tysklands krav og spørgsmålet om racens oprindelsesland anses for afsluttet da Tyskland endegyldigt frafalder kravet på racen. Grand Danois er herefter i FCI regi en dansk race, og kun den af Dansk Kennel Klub indsendte standard er gældende. De engelsktalende lande kalder racen Great Dane. I Skandinavien kalder vi racen Grand Danois og Den danske Hund."

(link fjernet)

• #12   23. feb 2010 Catalina - Man kan bruge den til så meget andet end "pynt". Det er da værre med de små hunde, som får tøj på og smykker. Så bruger man hunden til pynt, når man gør det der.

• #13   23. feb 2010 Elen@ - Ja :S Men det er nu ikke helt korrekt, da GD'en Gibson var højere

• #14   23. feb 2010 Elen@ - Generelt bliver GD'en meget store. Det kan være at de har været heldig at få hunden fra en opdrætter, hvor hundene er meget høj i forvejen.

• #15   23. feb 2010 Uh, lækker lækker vaps!! :oP

Kommentér på:
Verdens største hund

Annonce