1.351 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hjælp til viden om analkirtler.. Hjælp til viden om analkirtler..

Hej.. Jeg har en Pekingeser Hamtaro, og han har fået problemer med hans analkirtler, betændelse, han har lige været på pencelin i 21 dage, og idag skulle vi så til Dyrlægen og have tjekket det, og desværre var det ikke væk, og vi er kommet 30 dage mere på piller.. Men det der gjorde mig bange, var at hun sage hvis det ikke hjalp denne gang skulle han måske have dem fjernet, og hun talte som om der var meget der kunne gå galt, arvæv, lukkemuskelatur osv.. Så jeg vil gerne høre om der er nogen der ved noget om det.. ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til viden om analkirtler..
  • #1   23. feb 2010 Det er ikke uden risiko at få dem fjernet og slet ikke på en lille hund - der er det sværere at undgå at lukkemusklen tager skade..

Har i forsøgt at putte antibiotoka ind i kirtlen? det er et gammel råd jeg fik af en opdrætter. Man kan bruge streptocilin (det man behandler yverbetændelse på køer med) og ligge det op i de tømte kirtler... Det er naturligvis noget dyrlægen gør og skal tage stilling til, men det er ikke sikker din dyrlæge har tænkt på muligheden

• #2   23. feb 2010 Mange tak for dit gode forslag, sidder faktisk og bliver lidt nevøs, har lige læst her i forum om en der spørger om Dyrlæger i Esbjerg og hende jeg har skriver de om at hun ikke har forstand på noget, og jeg har ikke haft hende særlig længe.. Ved godt jeg har 30 dage og løbe på, men er faktisk ret bange, også fordi jeg var så sikker på idag at det var væk..

• #3   23. feb 2010 efter min mening er 30 dage på penicilin for lang tid.... jeg ville ikke være tryg ved så lang en kur.

Jeg vil anbefale dig at foreslå dyrlægen dette og så gentage behandlingen et par gange - få dem tømt ofte og lagt antibiotika ind

• #4   23. feb 2010 som jeg har skrevet til dig i gesergruppen - så kender jeg flere hvis hunde har fået dem fjernet. det er ikke uden risiko - men de hunde jeg kender klarer sig fint..

jeg ysntes også det lyder som en lang kur. ville nok også i første omgang prøve at få dem tømt ofte inden jeg ville lade opererer.. men det er svært at forholde sig til det når man ikke ved helt hvor grelt et tilfælde det drejer sig om. min pølse havde også lidt bøvl med sine - men klarede sig fint med en tømning i forbindelse med det årllige tjek

• #5   23. feb 2010 Det er også sådan jeg tænker, jeg syntes nemlig også det er lang tid og han har jo lige været på det i 21 dage først.. Jeg prøver at ringe derned imorgen ellers må jeg prøve en anden Dyrlæge og høre hvad de siger.. Mange tak...

• #6   23. feb 2010 Min gamle Credo fik sine fjernet og det uden nogen problemer overhovedet, men hun er også så stor så operationen ikke er nær så risikabel..

• #7   23. feb 2010 hvor langt har du til Varde? Christian ved dyrehospitalet på ndr. Boulevard er en meget dygtig kirurg(stav) hvis det kommer dertil....

• #8   23. feb 2010 Hej Hundemutter igen.. Det er rigtig slem med ham, det er helt grøn betændelse der kommer ud, det lugter ikke engang.. Tror som sagt jeg vil prøve en anden Dyrlæge imorgen, det kan jo ikke skade..

• #9   23. feb 2010 Hej Tina.. Har også hørt meget godt om varde, det var måske en ide.. Mange tak igen..

• #10   23. feb 2010 det lyder fornuftigt, det er meget vigtigt du er tryg ved din dyrlæge

• #11   23. feb 2010 Jeg ved det godt, og det er jeg ikke sikker på jeg er, da jeg også syntes det er mærkelig hans skal være på Penicilin i 51 dage, med et tjek..

• #12   23. feb 2010 Ja det lyder meget voldsomt i forhold til hvad jeg var gennem med Credo... Vi forsøgte ikke med steptocilin desværre, det var noget jeg først blev rådet til da hun havde fået dem fjernet, men hun var på antibiotikakur 5 gange på 2 måneder 10 dage af gangen... forskellige slags og det blev bare ved at komme igen..

det er en gammel opdrætter der fortalte om det andet og det har hun god erfaring med - jeg snakkede med min egen dyrlæge om det og hun havde faktisk ikke tænkt over at man kunne gøre sådan - men det er helt sikkert et forsøg værd hvis det sker igen for en af mine andre hunde

• #13   23. feb 2010 30 dage på penicillin? hold da op... Karla havde betændte analkirtler, fik lagt penicilindepot direkte op i kirtlerne - tjek efter 1 uge og da var alt fint igen...

• #14   23. feb 2010 Jeg har lige bestemt mig for at ringe til Varde dyrehospital imorgen og få en tid, hvor er jeg glad for jeg har taget det her op.. Det har været en stor hjælp.. Mange tak for hjælpen..

• #15   23. feb 2010 Hej Anna.. Jeg har slet ikke fået tilbudt at få lagt Penicilindepoter op.. Og mit tjek er først om 30 dage, og han har lige været på penicilin i 21 dage.. Puha..

• #16   23. feb 2010 min dyrlæge har erfaring med at den almindelige penicilin slet ikke trænger dybt nok ind til at kurere analkirtelbetændelse - derfor ligger de depot direkte i kirtlerne..

derudover sagde hun, at jeg måske skulle oveveje hvilke godbidder jeg brugte, da hun synes hun oftere ser analkirtel-problemer hos hunde der får mange "frolic-agtige" godbidder og bløde tyggeting af den art... det må jeg jo pligtskyldigt erkende, at jeg har været slem til at give hende, da hun elsker dem...

Så lige nu prøver vi at holde hende kun på kød og naturprodukter i godbidder og tyggeting og ser om det kurerer det...

Karla har desværre haft probelemr med sine analkirtler flere gange, at hun ikke selv kan tømme dem... det er dog første gang de har været betændte...

• #17   23. feb 2010 Hej Anna.. Kan også godt være jeg skal kigge lidt på mig selv.. Smiler.. Mange Tak for det gode råd, Hvor er det dejlig at høre om andre, må indrømme jeg er virkelig ulykkelig over det her..

• #18   23. feb 2010 pia> Det med de bløde godbidder er altså ingen endegyldig sandhed. Dyrlægen sagde, at hun ikke kunne bevise noget, men hun synes hun havde bemærket en tendens til det - derfor spurgte hun om Karla fik frolic og bløde tyggestænger som guf... og det måtte jeg jo med skam indrømme at hun gjorde...

• #19   23. feb 2010 Det må jeg jo også indrømme min får, og det er da hver at prøve med noget anden.. Mange tak igen..

• #20   23. feb 2010 man kan altså også godt lære og tømme dem selv. min dyrlæge har holdt et lille kursus for mig i at gøre det. men der har heldigvis ikke været problemer siden vores sidste besøg.

• #21   23. feb 2010 ja det er bare på med gummivanten også op i måsen *gg*

nej - hvis man ikke bryder sig om det - så skal man helt sikker lade dyrlægen gøre det.. det stinker ganske forfærdeligt.

• #22   23. feb 2010 jeg fik af vide og vist jeg lige skulle tage spidsen af fingeren og klemme forsigtig hvis ikke keg kunne ude fra.. men nu er mine numsehuller jo også lidt mindre end dine (der var en sætning jeg aldrig havde troet jeg skulle skrive)

• #23   23. feb 2010 min maya fik fjernet sine anal kirtler for 1 mdr siden, hun fik osse betændelse i dem hele tiden, sidst fik hun pencilin i 1o dage og hjalp det ikke skulle de fjernes, og fik osse risikoen af vide, men alt er gået godt,og hun er lille vejer 5,6kgog hvor er jeg glad for det blev gjort,det har virkelig generet hende i lang tid og hver gang de skulle tømmes til dyrlæge for jeg kunne ikke selv tømme dem, syntes godt nok osse det alt for lang tid på pencilin stakkels lille vovse,syntes du skulle prøve en anden dyrlæge pøj pøj med det.

• #24   23. feb 2010 Tak for alle jeres gode råd.. Smiler.. Jeg kan sige jeg er blevet meget kloger, og imorgen ringer jeg og får en tid ved en anden Dyrlæge, jeg ved at det vil gøre mig trykker.. Mvh Pia..

• #25   24. feb 2010 Vil lige fortælle jeg har fået en tid, ved Varde Dyrlæge Cristian, på fredag kl 11.00 Talte med ham i telefon, og han syntes også det lød mærkelig med 51 dage på Penicilin.. Skal nok melde tilbage..

• #26   24. feb 2010 Det lyder rigtig godt, ham er du i gode hænder ved smiley Og ja lad os endelig få en opdatering

• #27   24. feb 2010 Hej Tina.. Hvor er jeg glad for du siger det.. Smiler.. Du skal have tak fordi du fortalte om ham.. Smiler.. Jeg skal nok melde tilbage.. Mvh Pia..

Kommentér på:
Hjælp til viden om analkirtler..

Annonce