{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

hvalpefoder vs. højtenergifoder {{forumTopicSubject}}

ja som sagt er chica jo i den magre ende og skal tage lidt på her hjemme har vi kæmpet en kamp med hende da hun også er kræsen.

nu er det næste problem så kommet og det er jeg går sygemeldt og er lige røget på dagpenge så vi har ikke råd til dyrt foder vi lever selv i forvejen af billigt rugbrøg og pålæg for at kunne klare os.

men hvad synes i skal hun have hvalpe fodet for at tage på eller højt energi foder???

hvilken foder typer vil i foreslå altså mærker mm. og det må IKKE være dyrt, vi er frygtelige kede af det fordi det er jo synd de ikke kan få det bedste af det bedste men sådan er økonomien bare kke lige nu desværre.

og ingen dumme kommentar tak. har jeg virkelig ikke brug for bare gode råd.


Kommentarer på:  hvalpefoder vs. højtenergifoder
  • #1   1. mar 2010 Nej, ikke hvalpefoder til fordel for højenergifoder til en voksen hund.

    Nu ved jeg ikke helt, hvad du definerer som dyrt, men der findes jo en hel række af gode kvalitetsprodukter i mellemprisklassen - mellem 350 og 450 for 13.5 til 15 kilo.

    Du kan også købe foder i Tyskland eller England - der kan være temmelig mange penge at spare der, uden man behøver at købe et regulært skodfoder.

    Jeg er ikke ret glad for at anbefale konkrete mærker, men jeg ved, at Olivers er et ret næringsrigt foder, som de fleste hunde tager godt på af. Nogle trives ikke på det, men det gælder jo for alle fodertyper.

    Og så kan jeg i øvrigt anbefale et tilskud af oksefedtpulver. Det afprøvede vi en en periode, hvor hunden lige skulle have det sidste sul, og det virkede upåklageligt.


  • #2   1. mar 2010 hvor kan jeg evt få fat i oksefedt pulver+?? jeg har ikke råd til foder på over 300 kr. vores budget siger max 250 hvis det skal være helt rigtigt har det bare så dårligt med det

  • #3   1. mar 2010 Auch!!

    Jeg har selv købt oksefedtpulver hos zooplus.de.

    Men det koster jo altså også noget...

    Hvad for noget foder har du givet indtil nu?


  • #4   1. mar 2010 vi har givet fitmin det sidste år men det er desværre steget og hun er ikke så vild med det mere

  • #5   1. mar 2010 der skal helst blandet olie eller ling. i før hun spiser

  • #6   1. mar 2010 ja den gør ondt glæder mig til det er overstået er sgu ikke sjov

  • #7   1. mar 2010 Det bliver dælme ikke nemt at finde noget, der matcher den pris, er jeg bange for - medmindre I skal helt ned og skrabe der, hvor ingen har lyst tl at være ;o)

    Jeg vil kigge mig lidt omkring.

    Jeg er også helt klar til at hjælpe dig med at finde penge i budgettet her og der - jeg har været uden indtægt i næsten halvandet år, så har måtte trimme ALT ned for at få råd til at hunden og kattene kan få et ordentligt foder :o)


  • #8   1. mar 2010 tusinde tak for de søde ord nej det er bare ikke nemt men sig endelig til hvis du finder noget. hr kigget lidt på noget der hedder fishfordog tror jeg det var og de har sat ders hvalpe foder ned til 150 kr fra 500 og et eller andet. men KUN deres hvalpe foder

  • #9   1. mar 2010 kender du det foder der hedder hike???

  • #10   1. mar 2010 Nej, det er ikke noget, jeg har hørt om før.

    Jeg har kigget lidt i udlandet - og Markus Mühle er måske et godt bud.

    Det koster 260 for 15 kg. Plus fragt, som vistnok ligger omkring 50 kr. ligegyldigt hvor meget, du køber.

    Vi har selv haft prøvet det - og med oksefedttilskud var det dælme et hit. Vi måtte desværre stoppe med det, da hunden af uvisse årsager gik fra foderet.
    Vi var MEGET glade for det. Og hunden også.


  • #11   1. mar 2010 okay hvor var det henne???

  • #12   1. mar 2010 Kan købes lige nu i Maxi Zoo for 299.- for 15 kg. Normal pris 368.-

    Kronch Active er et sundt og velsmagende Premium fuldfoder af højeste kvalitet baseret på friske laks.
    Ved fremstillingen af Kronch Active benyttes friske laks. Foderet er derfor rigt på de vigtige omega-3 og omega-6 fedtsyrer, ligesom det indeholder samtlige essentielle aminosyrer.

    Kronch Active indeholder en stor del Lakseolie og har derfor samme gode egenskaber som denne (se Kronch Lakseolie).

    Kronch Active er korrekt afbalanceret i henhold til AAFCO-normerne, således at det sikrer hunden en optimal dækning af det daglige ernæringsbehov for proteiner, fedt, kulhydrater, vitaminer og mineraler.

    Proteiner fra laks har en høj optagelighed og er meget letfordøjelige (se proteinlinien). Dette resulterer bl.a. i et lavere foderforbrug og mindre mængde afføring.

    Kronch Active er udelukkende sammensat af førsteklasses, kvalitetskontrollerede råvarer, og fremstillet uden brug af konserveringsmidler, kunstige farve-/smagsstoffer.
    Til hvem?
    Kronch Active er velegnet til alle hunde, der har et ekstra energibehov. Det kan være brugs-, sports-, jagt og tjenestehunde, eller hunderacer generelt, der har brug for et foder med ekstra energi.

    Kronch Active er også velegnet til alle unghunde og til hvalpe fra ca. 4-6 uger.

    Kronch Active har en særdeles positiv virkning på hundens hud og pels og medvirker til at forebygge/afhjælpe problemer som bl.a. allergi, fældning, kløe, mat pels, skæl og tør hud.
    Hvorfor Kronch Active?
    Kronch Active er perfekt afbalanceret til hunde med et ekstra energibehov. Desuden har laks et højt indhold af omega-3 og -6 fedtsyrer, der medvirker til:

    * at give hunden en sund hud samt en flot og blank pels
    * at styrke immunforsvaret og øge frugtbarheden
    * at mindske risikoen for hjerte-/karsygdomme

    Ingredienser
    Fisk (16% frisk laks, fiskemel), ris, majs, byg, svinefedt (spisekvalitet), blodmel, ølgær, sukkerroer, lecitin, hvidløg, vitaminer og mineraler.

    Kronch Active indeholder 24% protein og 16% fedt (se fodersammensætning).

    Kronch Active forhandles i 2 kg pakker, 7,5 kg og 15 kg sække.

    Fodersammensætning


    Yderligere information Kronch Active

    Forside



  • #13   1. mar 2010 P.S Kronch, hedder også Hennes Pet Food

  • #14   1. mar 2010 Du kunne hælde lidt piskefløde i maden. Det slubrer de gerne i sig og det er sundt fedt og til at få fat i til billige penge.

  • #15   1. mar 2010 Gitte, hunde og mælkeprodukter er ikke specielt gode sammen. Der skal ikke så meget af den slags til for de fleste hunde, før maven bliver slået i stykker.
    De kan ikke fordøje mælkesukker.

    Så er det bedre med vegetabilsk olie, hvis man ikke kan finde noget reelt animalsk fedt.


  • #16   1. mar 2010 tak for jeres svar kan være jeg skal en tur i maxizoo i aften

  • #17   17. mar 2010 Kronch er et super godt produkt som ligger 2. øverst på proteinlinien, men det kan du læse om her www.toyourpet.dk under artikler.

Kommentér på:
hvalpefoder vs. højtenergifoder

Annonce