Korn, soya, ris, majs Korn, soya, ris, majs
Mine hunde har ikke allergi, men jeg går alligevel op i at give dem noget ordenligt foder, med det rigtige indhold.
Jeg undgår at købe hundefoder der indeholder korn, da korn fremmer allergier og er et fyldstof med lav optagelighed.
Jeg undgår også soya, da det også kan være alligerifremkaldene. Er der nogen der kan fortælle lidt mere om soya?
Både majs, korn og soya danner desuden grobund for lagermider der ofte forbindes med foderallergi, så ved at undgå disse ting, undgår man lagermider.
Men ud over at majs kan danne grobund for lagermidder, er der så andet dårligt ved majs i foder? Jeg mener jeg har hørt at maj indeholder for meget sukker, i forhold til hvad der er optimalt for hunde.
Og hvad med ris? Min umiddelbare opfattelse er, at ris bare er fyldstof, som ikke skader og egentlig heller ikke rigtig gavner, men som selvfølgelig bidrager til at hunden følger sig mæt. Men er dernogen der ved noget om ris?
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Prøv at tag et kig på dette foder
Petcurean Tørfoder http://www.rigtighundemad.dk/pages/webside.asp?articleGuid=59915
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Korn, soya, ris, majs