{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
509 visninger | Oprettet:

Apropos kvindernes kampdag! {{forumTopicSubject}}

Nu også hos tæverne! smiley

http://avisen.dk/koenskamp-nu-kommer-der-toeser-i-patruljen_123682.aspx

Jeg var da virkelig ikke klar over, at der var denne "diskrimination" blandt hundefører?

Nogle der ved hvorfor det hænger sådan sammen hos politiet?

Jeg har kun haft hanner, men i jagtregi er det mit klare indtryk, at det udelukkende er en smagssag som hundefører, om hvorvidt man foretrækker det ene køn frem for det andet!
Personligt er jeg egentlig ligeglad om det er det ene eller andet køn, det har været omstændighederne der ligger til grund for, jeg kun har hanner. *s*

Bevares giver kønnet en forskel i mentaliteten -hvis man da kan kalde det sådan (?), men jeg har umiddelbart svært ved at se forskellen skulle ligge i færdighederne?!

Nogle som har et plausibelt bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Apropos kvindernes kampdag!
  • #1   8. mar 2010 Det er en gammel tradition på grund af løbertider, så vidt jeg er orienteret.

Ganske enkelt for at undgår, at hannerne slås fordi tæverne dufter fantastisk..

Men sådan som hundene bliver trænet nu, tror jeg ikke på, at det er et problem. Når de er på, er de så meget på, at det er opgaven, der er deres 1. prioritet, ikke duftende tæver.

• #3   8. mar 2010 Vil i øvrigt lige bjæffe, at tæver er blevet brugt som narkohunde, så HELT den første er den gode Ester i politiets tjeneste.

• #4   8. mar 2010 CH -jo jeg ved godt der er tæver som nakohunde -det undrer mig bare gevaldigt, at de ikke har arbejdet som forsvarshunde!

Ikke at jeg har erfaring med tæver, men jeg kan da se på træningsbanen, at de umiddelbart virker mere naturligt førerfikserede?
    Og en anden ting jeg har tænkt på er; at ser man på tæveslagsmål kontra hanner -så forsvarer de da med et raseri (hvis man kan kalde det det) hvor hanner er mere sådan; nå ja.. forstod du budskabet? *s*

Jeg mener, at have en førerfikseret hund der forsvarer dig med næb og kløer -kan da ikke være at kimse af, set i lyset af det arbejde de kan komme til at udføre?

• #5   8. mar 2010 Moster Gerda som sagt tror jeg det handler om, at man har forandret måden de bliver trænet på.

Hanner og tæver er lidt forskellige, men jeg tror deres egnethed til opgaven er den samme, hvis de er landet med en fører de harmonerer med.

• #6   8. mar 2010 (link fjernet)

Svaret står under "Hvilke racer anvendes?"

Kommentér på:
Apropos kvindernes kampdag!

Annonce