3.103 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

bule ved chip bule ved chip

Vi var ved dyrlægen igår, igen igen smiley

Jeg havde opdaget Elton havde en stor bule ved nakken, i hans venstre side,
han var ved dyrlægen for 3 uger siden, med en betændt pote og fik i den forbindelse bedøvelse og penicilin indsprøjtninger og jeg tænkte det måske kunne være en form for reaktion på det.

Det var det ikke.. dyrlægen sagde hun havde set dette flere gange, særligt på det sidste, -at hunde reagerer dårligt på deres chip, hun mente det er væske ansamling i forbindelse med arvæv, som nu har "sat" sig, han er ikke øm, eller på andre måder påvirket af det, men har en bule på størrelse med en tennisbold ved nakken, det ser galt ud..

Vi skulle prøve en uge på smertestillende for at se om det kan tage hævelsen? Men hun regnede med vi bliver nødt til at operere.. ØV

nogen som har prøvet noget lignende?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bule ved chip
  • #1   9. mar 2010 Nej, jeg har ikke oplevet noget i den stil. Jeg har hellere ikke hørt om det.
    Det er godt nok træls, håber at det smertestillende hjælper og at I ikke er nødt til at operere..
    Vil sådan noget kunne erstattes af opdrætterens dyrlæge eller andet.?

• #2   9. mar 2010 Fie fik efter en indsprøjtning en bule i nakken.

Den var rigtig lang tid om at forsvinde, men den blev tjekket et par gange og forsvandt af sig selv...heldigvis

Hvorfor gives der smertestillende til at tage hævelsen, troede man skulle ud i noget antibiotika istedet ?

• #3   9. mar 2010 Elmo fik på et tidspunkt en stor bule på toppen af issen... var til dyrlægen og han kaldte det en plutobule???? ja men formentlig havde hunden slået hovedet op i en bordkant eller anden hård kant.... og den gik væk, men det tog altså lang tid... mellem 3-6 mdr.

Stakkels lille Elton.. god bedring og håber bulen går væk af sig selv.

• #4   9. mar 2010 @rené, -jeg husker ikke hvad pillerne hedder, men de er firkantede og skulle smage lidt af bøf smiley
    de skulle ifølge dyrlægen virke som ibumetin til mennesker, og muligvis ta' hævelsen, men jeg synes nu også det lyder spøjst.. hunden har jo ikke ondt.
    Jeg tænkte nu også først på de injektioner han fik for 3 uger siden, ca. samme sted..

@louise, tak smiley det håber jeg heller ikke bliver nødvendigt, ..vi overtog Elton som 7 mdr. gammel, så jeg har ingen kontakt haft til opdrætter, som iøvrigt er i tyskland, men ellers ville jeg da klart ha' forsøgt mig den vej

• #5   9. mar 2010 @louise s, -tak skal du ha' smiley
    ..plutobule?? den må jeg lige google, tak for input smiley

• #6   9. mar 2010 Hehe.. ved så ikke om Plutobule findes.. eller det bare var dyrlægens ord... men ja lyder da sjovt..

• #7   9. mar 2010 @louise s,- nah jeg finder ikke noget, det var måske dyrlægens måde at beskrive hans hovedform, pga. bulen.. sjovt billede jeg får på nethinden smiley men stakkels lille elmo dog..

• #8   9. mar 2010 Codas bror havde det... kan ikke huske hvad det var men det var også ved chippen. Han skulle gå med krave.

• #9   9. mar 2010 Ja, det lyder "lidt" underligt, det er sikkert Rimadyl du har fået. Hvis jeg var dig ville jeg da lige ringe og høre om hvad smertestillende skulle hjælpe på en bule der ikke gør ondt.

• #10   9. mar 2010 det lyder da ikke så godt har aldrig selv hørt om det , men der må da være en fejl eller noget ved chippen hvis dyrelægen siger hun har oplevet det flere gange inden for den sidste tid?

• #11   1. maj 2019 Temmelig interresant læsestof var bulen blød for jeg har fået en tidligere gadehund for snart 7 mnd siden , som jeg står og skal til dyrlæge med da den bule han har ved chipmærkningen vokser og den er meget blød .

Kommentér på:
bule ved chip

Annonce