476 visninger
|
Oprettet:
Kat tyraniserer hund {{forumTopicSubject}}
D. 1 marts hentede min mor en kat, blanding mellem NFO og huskat..
Vi har i forvejen en Schæfer tæve fra 2007..
De har været holdt adskildt indtil i fredags..
Fiona (katten) kan bestemt ikke lide Kila (hunden) og hun tyraniserer hende, de har ikke været oppe og toppes eller noget (de er ikke sammen når der ikke er nogen til at holde øje med dem), men hunden er virkelig bange for katten, bare hun ser den piver hun og/eller kryber/gemmer sig..
Hvorfor er hun sådan??
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.741
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 70
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 538
Men fiona frygter hun..
Hun tør slet ikke være i samme rum som katten, hun piver og gemmer sig..
Og hun er altså en stor hund og har endda været MEGET efter vores (min og kærestens) ast hvalp
dec 2007
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Jeg vil KRAFTIGT anbefale dig, IKKE at følge Sezgin D "råd"!
Jeg har ved gud i himlen aldig nogensinde læst sådan en gang bull*hit!
Lader du hunden snuse katten i enden, risikerer du at katten går amok og i værste fald, går til angreb....
Trods ringe størrelse, kan de glimrende forvolde stor skade!
Hvorfor din hund reagerer så voldsomt, har jeg ingen ide om -siden den jo virker venligsindet over for kattene.
Jeg ville gøre som du blive rådet til at flere, hold dem adskilt i en periode.
Hvis det ikke går, så skulle du måske overveje om den pågældende kat er en god "ven" i huset..
Held og lykke med projektet! *s*
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.972
Det har dog altid endt godt. Indtil de har fundet ud af det med hinanden, så er de kun sammen under opsyn. Jeg prøver så vidt muligt selv at lade dem finde ud af det, men griber konsekvent ind hvis de bliver for grove eller begynder at mobbe hinanden. Alt positiv kontakt bliver rost og belønnet. Hvis de begge er madglade uden foderaggression, så kan man styrke flokbindingen ved at håndfodre dem godbidder. En til katten, en til hunden, en til katten, en til hunden osv.
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 70
dec 2007
Kat tyraniserer hund