{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
476 visninger | Oprettet:

Kat tyraniserer hund {{forumTopicSubject}}

D. 1 marts hentede min mor en kat, blanding mellem NFO og huskat..
Vi har i forvejen en Schæfer tæve fra 2007..

De har været holdt adskildt indtil i fredags..

Fiona (katten) kan bestemt ikke lide Kila (hunden) og hun tyraniserer hende, de har ikke været oppe og toppes eller noget (de er ikke sammen når der ikke er nogen til at holde øje med dem), men hunden er virkelig bange for katten, bare hun ser den piver hun og/eller kryber/gemmer sig..

Hvorfor er hun sådan??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat tyraniserer hund
  • #1   9. mar 2010 Fordi hun velsagtens er bange for hunden.. I må holde dem adskilt og så kun have dem sammen i små perioder, hvor I overvåger dem

• #2   9. mar 2010 Vores hunkat på 10 år tyraniserer også vores 2 hunde. 2 gange har hun rejst sig fra sin stol, hvor hun har ligget og sovet og gået ned og givet Caya "en over næsen" . Måske syntes hun at det var for vildt og for meget larm. Står katten uden for og skal ind og Caya eller Clara inden for og skal ud gennem den samme dør, er det katten der først får lov til at passere. De finder faktisk fint ud af det, men der er ingen tvivl om at det er katten, der har bukserne på. Hun er frygtløs. Katten er en helt almindelig lidt for tyk hunkat.

• #3   9. mar 2010 Hunden er vant til katte, vi har en udendørs staldkat hun så fint vasker (slikker den i hovedet), hun er RIGTIG glad for den kat..

Men fiona frygter hun..

Hun tør slet ikke være i samme rum som katten, hun piver og gemmer sig..

Og hun er altså en stor hund og har endda været MEGET efter vores (min og kærestens) ast hvalp

• #4   9. mar 2010 Katten er 2 år og skulle have oplevet hund før

• #5   9. mar 2010 CNN..*s*

Jeg vil KRAFTIGT anbefale dig, IKKE at følge Sezgin D "råd"!

Jeg har ved gud i himlen aldig nogensinde læst sådan en gang bull*hit!

Lader du hunden snuse katten i enden, risikerer du at katten går amok og i værste fald, går til angreb....
    Trods ringe størrelse, kan de glimrende forvolde stor skade!

Hvorfor din hund reagerer så voldsomt, har jeg ingen ide om -siden den jo virker venligsindet over for kattene.

Jeg ville gøre som du blive rådet til at flere, hold dem adskilt i en periode.
    Hvis det ikke går, så skulle du måske overveje om den pågældende kat er en god "ven" i huset..

Held og lykke med projektet! *s*

• #6   9. mar 2010 Så længe de ikke skader hinanden, så ville jeg lige se tiden an i nogle uger endnu. Det er meget normalt, selv for hundevante katte og kattevante hunde, at der lige går noget tid indtil der kommer ro på. Jeg har introduceret kat-kat og hund-kat kombinationer en 7 gange og kun en enkelt gang gik det fuldstændig gnidningsfrit fra dag 1. De andre 6 gange har mindst en af parterne haft en "JEG HADER DIG!" attitude. smiley

Det har dog altid endt godt. Indtil de har fundet ud af det med hinanden, så er de kun sammen under opsyn. Jeg prøver så vidt muligt selv at lade dem finde ud af det, men griber konsekvent ind hvis de bliver for grove eller begynder at mobbe hinanden. Alt positiv kontakt bliver rost og belønnet. Hvis de begge er madglade uden foderaggression, så kan man styrke flokbindingen ved at håndfodre dem godbidder. En til katten, en til hunden, en til katten, en til hunden osv.

• #8   10. mar 2010 Jeg tror altså ikke det er det store problem. det er jo ikke sådan at katten angriber hunden så vidt jeg har forstået. Men det er vel forståeligt, at katten ikke har lyst til at blive overslikket, som den anden kat du fortæller om. Vi havde også 2 katte og den anden kat skulle altid lige hen og hilse på hundene når den kom ind udefra. Mine 2 hunde kunne sagtens forholde sig kattene og accepterede, at den ene ville snakke og den anden absolut ikke vil.

• #9   10. mar 2010 Hun er ondskabsfuld.. hun venter på hunden kommer rundt om hjørnet og så jagter hun Kila eller truer med "angreb"

Kommentér på:
Kat tyraniserer hund

Annonce