2.920 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Sofa + Hund. Sofa + Hund.

ja vores hun er åbenbart blevet meget glad for vores sofa. ;D

hun går rundt OM DEN... Og gnubber sig op ad den, som om hele hendes krop klør. Lige som når en kat går rundt og gnider sig op ad ens ben...

vi ga hende et bad for at se om det var derfor, men hun gør det stadig.. hvad kan det være ?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sofa + Hund.
  • #1   10. mar 2010 Jeg tror da bare det er velbehag ? Lissomnår de gnubber sig i sneen eller i sandet ,,det gør mine så snart muligheden byder sig :o)
    Faren til Ayla's hvalpe gnubbede og gned sig op af hushjørnet og alle buske og træer da han var færdig med at parre Ayla,,ejerne sagde at det gjorde han altid,,fordi han bare var helt veltilpas,,og sådan så han nu også ud ;o)

• #2   10. mar 2010 Hvis hele hundens krop klør, ville jeg nok hurtigst muligt går til dyrlægen med den, for det kan være 100 ting feks. lopper, pelsmider, skab eller andre parasitter.

• #3   10. mar 2010 hmm..ja der kan man se hvor farlige HG's råd kan være,,jeg bed jo bare lige mærke i det med "Lige som når en kat går rundt og gnider sig op ad ens ben..."

• #4   10. mar 2010 Balto gør det også... han går under stole og sofabordet og gnubber ryggen op ad det.... Og så ser han helt salig ud bagefter, så tror også bare det er sådan lidt ligesom når vi bliver nusset på ryggen måske hehe...

• #5   10. mar 2010 I min verden er det ikke normalt at hundens pels klør!!

• #6   10. mar 2010 Gitte:
    hundens pels behøver jo ikke at klø bare fordi den synes det er behageligt at gnubbe sig.. Du synes vel også det er behageligt at din kæreste/mand nusser dig uden at det klør???
    Jeg tror bare det er i stil med når vi kæler med hunden... På den her måde gør den det bare selv så at sige hehe...

• #7   10. mar 2010 Hunde har ikke menneskelige egenskaber og tænker derfor heller ikke som os. Hvis min hund "gnubbede" sig op af sofa eller andet ville jeg straks tænke parasitangreb - men sådan er vi jo så forskellige.

• #8   10. mar 2010 Hvis ikke hunden klør sig ellers tvivler jeg meget på det er parasitter... Så ville man jo hurtigt kunne se det ved at den også klør sig almindeligt hele tiden...

• #9   10. mar 2010 Og selvom hunden ikke tænker som os er jeg nu ret sikker på dens tadig godt ved hvad der føles behageligt og hvad der ikke gør...

• #10   10. mar 2010 Mine hunde smider sig da tit på gulvet eller i græsset og gnubber ryggen,
    de kan jo ikke lige som mig snuppe en kløpind, det betyder da intet.

• #11   10. mar 2010 Ej altså man skal jo ikke straks tænke sygdom fordi hunden gør sig det behageligt :o)

gitte h
    Har din hund heller ikke rullet sig i sneen og gnubbet ryg ? Du for vel ikke straks til dyrlæge og fik den tjekket for parasitter, pelsmider, skab og lopper ? ;o)

Ikke at der ikke kan være noget galt,,men jeg synes da ikke der er grund til at gå i panik over det hvis ikke der er andre tegn på kløe eller anderledes pels :o)

• #12   10. mar 2010 gitte h
    Forstår ikke hvad du mener med at hunde ikke har menneskelige egenskaber ? Mener du at de ikke kan nyde omsorg og nusning ?

• #13   10. mar 2010 Hulebjørnen

Mine hunde har ALDRIG rullet sig eller gnubbet sig op ad noget...

Hunden tænker ikke " nu vil jeg opleve noget rart og gå hen og gnubbe sig op ad en sofa " dermed mener jeg menneskelige egenskaber. Dermed ikke sagt at de ikke syntes det er rart at blive kælet for af deres ejer, men at hunden tænker at den selv må opsøge denne følelse - det ligger simpelthen ikke til dem.

• #14   10. mar 2010 gitte h
    hmmm,,så er der da noget jeg helt har misforstået,,jeg troede jo fejlagtigt at når mine ruller sig i forårsgræsset på marken, fnyser og ligger med et kæmpe smil på,,så var det fordi de synes det er lækkert med forår i luften og føles dejligt på kroppen at slå sig løs i græsset,,,,men istedet indikerer de at årets første lopper har ramt dem ??
    Og hvad med faren til Ayla's hvalpe,,får han en ualmindelig styg kløe hver gang han har parret,,eller får han en slags kriller i kroppen og det er derfor dejligt stimulerende at gnubbe sig op af noget ?? Eller har samtlige tæver upåagtet haft parasitter som har givet omgående kløe ??

Undskyld jeg skriver det sådan,,men helt ærligt,,come on,,er vi mennesker da virkelig den eneste art der kan stimulere vores lyster ??
    Det kan du alligevel ikke bilde mig ind,,hi hi ;o)

• #15   10. mar 2010 Ifølge min overbevisning ruller hunde rundt på jorden for enten at ryste utøj ud af pelsen eller at camoflere sig med en duft på jorden, og ikke fordi de er forårskåde.

• #16   10. mar 2010 gitte h
    Jamen okay,,dig om det :o)

• #17   11. mar 2010 Mine hunde elsker da også at rulle sig i græs(for at afkøle sig,tror jeg) vores den franske bulldog ligger også ofte og ruller rundt på tæppet og nusser hans ansigt ned i det.
    De har begge lige været til tjek hos dyrlægen og de har hverken lopper eller andet.
    Så mon ik de bare gør det fordi det er dejligt:)

• #18   15. mar 2010 tak for alle svarene. Hun gør det faktisk ikke så meget mere!

Kommentér på:
Sofa + Hund.

Annonce