686 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Er Nico slem, eller bare normal.... ? Er Nico slem, eller bare normal.... ?

Min genbo fik jo en hvalp i sidste uge, og hun har ikke fået trænet meget alene hjemme træning med den, med det resultat at den hylede som besat da hun tog på job idag....
så har hentet hvalpen, som synes det er festligt, men Nico "jagter" den ... går rundt efter den, helt på tå og stiller sig i mellem hver gang hvalpen nærmer sig mig eller mine børn... han har ikke gjort ham noget, men har snerret efter ham 2 gange....

Nu går det bedre efter 1 times tid, de leger lidt, selvom Nico er noget større så fungere det vist fint...

Men er Nico slem, når han holder den lille væk fra mig og ungerne (nicos flok) ?

Han lader den spise og drikke af hans skål, så han er vel ikke rigtig ond ?
Men tør sku ikk lade dem være alene 2 sek.... smiley

Hvordan lærer hun sådan en lille fætter at være alene hjemme, og hvordan lærer man den at være ude, den ryster hver gang man bare åbner døren...

Hilsen Betina som pludselig blev hvalpesitter ....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er Nico slem, eller bare normal.... ?
  • #1   10. mar 2010 njah... det lyder da ikke som om han er slem. synes måske bare lige at den skal ses an før han vil lade den komme tæt på sin flok?

hvad alene hjemme træning angår, så er der vist i nærheden af en million tråde om emnet på hg, så det vil jeg ikke komme ind på.

hvilken race er hvalpen? kan det være at den fryser, eller er den decideret angst for at komme udenfor?

• #2   10. mar 2010 den er blandet af islands fårehund, springer spaniel og mini collie...

• anne t
    anne t Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #3   10. mar 2010 jeg tænker at det ville være fint hvis du viste Nico at det er DIG der bestemmer om du skal hilse på den lille hvalp. Du ved.., så han ikke tror at det nu er hans opgave generelt at lægge sig imellem når andre kommer i nærheden af dig eller dine børn. Du kan stille og roligt skubbe ham lidt væk hver gang han lægger sig imellem og så rose ham når han bare hygger sig med hvalpen.
    Hvorfor hvalpen ryster når den kommer ud...? - Mon ikke den bare er mega usikker på det hele, hvis den kun har været hos sin ejer i en uge? Måske har kennelejerne ikke været så gode til at træne med hvalpen så den er blevet vænnet til at komme udenfor i "store" omgivelser eller måske er den bange for sin snor/ halsbånd??? Der er mange muligheder.
    Held og lykke :o)

• #4   10. mar 2010 jeg er enig med Anne , jeg ville også stille mig / skubbe blidt , for at vise Simba at det er mig der bestemmer hvem der tilhører flokken.
    Det er altid rarest for hundene og mindre stressende , hvis de ved klart at det er os der bestemmer hvem der må være der og hvem der ikke må.

Du tager ganske enkelt dette ansvar fra ham og han vil føle sig trygger på sigt

• #5   10. mar 2010 ps . og nej han er ikke slem , men som jeg ser det , er jeres indbyrdes roller ikke helt placeret endnu , da han beskytter jer og det kan man slet ikke klantre ham for vel ?

Kommentér på:
Er Nico slem, eller bare normal.... ?

Annonce