{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Underlige lyster folk har....Lidt brok {{forumTopicSubject}}

Ja så går man ud i haven for at lede efter Freya.. Og så står hun og gnasker i en pølse...

Der ligger nogen gange mere mad i min have end i mit køleskab.. smiley
Ved ikk hvorfor folk render og kaster med mad..
Men dagligt ligger der mad i haven..

De nyeste fund er..
Pølsen
Wienerbrød
Skinke steg (skåret i skiver)
Rugbrøds madder
Ben fra grill kylling
Franskbrøds skiver
Hele madpakker
En frikadelle

Ja jeg ku blive ved.... Og jeg er så pisse træt af det..
Freya har allergi og hun må altså ikke få andet end hendes Tørkost.. Hun slår total ud og kradser sig selv til blods , hvis hun får menneskemad..Og så render hun rundt og ligner en stor byld...
Og det koster en formue ved dyrelægen hver gang hun finder noget i haven.. Den er 750 kvm og hun finder ofte noget selvom jeg har taget en runde..

Jeg går ud fra at det er nogen der smider det i haven.. Hvor hvem sku det ellers være.. Og melde det kan man jo ikk rigtig..

Andre der døjer med det samme?







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlige lyster folk har....Lidt brok
  • #1   12. mar 2010 nej dog ikke.. Men jeg ville da helt sikkert holde øje med om der er nogen der går forbi og bevidst gør det..
    Måske hænge et skilt op om at der IKKE må kastes alt mulig over i din have da din hund har allergi?


  • #2   12. mar 2010 sæt overvågning op... må du godt på egen grund

  • #3   12. mar 2010 Jeg holder rigtig meget øje..
    Og farer op af sofaen hvis jeg kan høre nogen der går forbi....

    På den ene side af haven, bor der et meget gammelt ægtepar og på den anden side er der en lille sidevej, hvor der så ligger 2 huse bagved min have.. Så dvs at nede i enden af haven har det ene af de 2 huse altså indkørsel op ad min hæk..

    Udover det er hækken altså ca 180 cm høj...


  • #4   12. mar 2010 bor du tæt ved en skole ???

    det kan jo være nogen unger lige skal af med den madpakke som de ikke gad spise inden de kommer hjem - he he


  • #5   12. mar 2010 Den med overvågning er egentlig en fin ide.. Men da hækken er så høj, blir jeg jo nød til at filme UD på selve gaden.. Og det må man ikk...

    Jamen skolen ligger i den anden ende af byen smiley Og der er ikk rigtig nogen børn på gaden i den forstand..


  • #6   12. mar 2010 jeg tror det er naboer, kan du ikke ligge et brev ind til dem og skrive om det evt er dem og at det ikke er godt for hunden og forklare hvorfor hun ikke må får det, pænt og sødt brev,og undskylde hvis det ikke er dem der har gjort det

  • #7   12. mar 2010 Vi har ikke problemet med at der kommer mad ind i haven - eller hvis der gør aner vi det ikke for så er det VÆK inden vi når at se det :o)

    Men der kommer så meget andet ind engang i mellem. Fx sidst der var valg røg der en valgplakat ind og så havde vi et stk. foletingskandidat splittet i atomer udover hele græsplænen. Dåser, plasticflasker, plasticposer og andet godt leger vores hund tit med uden at vi aner hvor det kommer fra...hmm!
    Men det er da super træls for dig når din hund har allergi, men hvad du skal gøre - udover det der er foreslået - ved jeg desværre ikke :o( Men held og lykke med det.


  • #8   12. mar 2010 Det kan meget vel være skader (fugle).
    Hjemme hos os tager de nemlig alting og prøver at flyve afsted med det. De kan endda flyve med et helt kødben, hvis de hjælpes om det, men de taber det kort efter - i andres haver.
    Jeg er så skide træt af at de stjæler alle Lua's ting, det er både godbider, kødben, pivedyr mv. Vi overvejer at anskaffe noget at skyde dem ned med. Lua kan ikke fange dem, desværre.

    Men man tror det er løgn første gang man ser det.


  • #9   12. mar 2010 Har ikke problemet i haven men alle andre steder er der mega mange spiselige ting! Så irriterende for hunden bliver 'døv' og syg!

  • #10   12. mar 2010 Malene:
    Det er sku da frækt at de ligefrem tager Luas legetøj....møgfugle :o( Hvis hun da bare kunne få fat i en og sætte et eksempel...ha ha :o)


  • #11   12. mar 2010 jeg ville også mistænke skader eller andre flyvende rotter --

    lyder ret underligt hvis din nabo smider sådan enkelte ting ind over hækken --

    hvis i går haverne i området efter vil i garantert finde svar.


    men det er da klamt -- men så sparer du jo til gengæld i foder *gg*


  • #13   12. mar 2010 Skader kan tage "alt" - man blir temmelig overrasket over deres evnet... ved så ikke lige hvorfor det havner i den samme have, hvis det altså er dem, men kan være de er blevet gode venner hunden smiley
    Nej - var bare for sjov... har ikke selv problemer med mad, mere lidt affald i ny og næ... men ikke noget stort problem smiley


  • #14   12. mar 2010 evnet = evner... altså...

  • #15   12. mar 2010 jeg havde en nabo,ja faktisk overbo,hun smed ting ned i min have til min hund, engang blev han rigtig syg, hun smed en leverpostej pakket i hård vakum plast,og felix skyndt sig at sluge det,for jeg ikke skulle tage det fra ham, han blev så syg, og lavede ikke i mange dage,efter 3 dage kastede han det op, halvt fordøjet,ellers skulle han ha været opereret

  • #16   12. mar 2010 Hvis det er fugle der smidder med madden må der være en åben kontainer eller skraldespand i nærheden.

    Det vil også tydeligt kunne ses når man går forbi sådan en at affaldet ligger og flydder rundt om dem og evt. pose er revet i stykker. Vi har problemet i Vallensbæk Havn går man der om morgenen har fuglene fået sig et fest måltid i skraldespandene der hænger rundt om ved grill husene.


  • #17   12. mar 2010 Jeg tvivler lidt på at det er fugle.. For så ville maden vel være lidt ødelagt..? Eller de ville ha spist lidt af det.. Vi har alle de samme skraldespande her i byen og dem kan de ikke komme i på nogen måder nemli...

    Og der er sjældent fugle i haven smiley


  • #18   12. mar 2010 jeg ville sætte et skilt op til at starte med og så håbe folk lader være
    evt skrive du overvåger(uden du gør det) og dyrlæge regning bliver eftersendt


  • #19   12. mar 2010 Go ide.. smiley

Kommentér på:
Underlige lyster folk har....Lidt brok

Annonce