{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

På vagt hele tiden {{forumTopicSubject}}

Min hund den har det med at gå rundt og knurrer hele tiden, og til tider ude ved hoved døren springer han op og gør som en sindsyg, som om der var nogen.. jeg har tit sagt til ham, er der banditter og så åbner jeg døren og vi kigger ud sammen... intet at se.. men så lidt efter knurre han bare igen.. hehe
Jeg tror hans hørelse er ekstrem god og han høre bladene fra træerne falde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På vagt hele tiden
  • #1   14. mar 2010 Jeg vil ikke anbefale dig at blive ved med at opfordre ham på den måde ved at sige, at "der er banditter".

    Din hund kan sagtens forstå dit tonefald, og har man med en hund at gøre, som i forvejen er meget vogtende og evt. i en alder, hvor den er en smule usikker, kan den er form for "træning" med tiden sagtens give bagslag.

    Lige pludselig er det en af dine venner, som måske kommer til at stå for skud.



  • #2   14. mar 2010 Kan se, at din hund er ung og højst sandsynligt inde i en usikkerhedsfase. Så er det bestemt meget bekymrende og kan gøre skade på længere sigt, hvis du overdriver denne form for opbygning af mistro i din hund.

  • #3   14. mar 2010 kim H

    Jeg synes at det er en meget dårlig indlæring du er i gang med, jeg vil anbefale dig at stoppe det, da det kan gå grueligt galt..

    Hunden der får lov og som bliver opfordret til det du er igang med, er på vej til at overtage hjemmet, og så har du ført et rigtigt problem.

    Du beder hele tiden hunden om at være på vagt, det er det dårligste man kan gøre..


  • #4   14. mar 2010 Min hund er på ingen måde farlig eller noget, han er så glad for alle mine gæster som jeg har besøg af dagen lang og han elsker at stå og tage i mod dem ude i gangen når de kommer ind af døren, så tror ikke han ville gøre dem noget nogen sinde! Men ja kunne da være jeg sku stoppe med banditter til ham og bare sige der ikke er nogen derude til ham.

  • #5   14. mar 2010 Jeg kan se din hund ikke er så gammel, og der er mange hvalpe/unghunde som får en periode hvor de "ser spøgelser". Netop som du siger man skulle tro han kan høre bladene falde af ttræerne. Det er en periode, hvor hunden begynder at blive opmærksom og lidt usikker på verden udenfor sammen med noget usikkerhed. Og derfor prøver den at advare. Det bedste er enten at ignorere hunden eller aflede dens opmærksomhed ved at kalde på den, finde noget legetøj o.lign., ellers bliver den kun bekræftet i at der er noget farligt udenfor.

  • #6   14. mar 2010 kim H

    Men nu er du blevet advaret,

    Og det er slt ikke for sjovt at jeg fortæller dig det, men det finder du nok ud af...


  • #7   14. mar 2010 Miemiv- Night Creatures' Nightmare L.

    Tak for rådet, det trods alt min første hund så sådan en erfaring vil jeg tage til mig. smiley


  • #8   14. mar 2010 Hvis min hund gør ved døren og der ikke er nogen, så tager jeg i halsbåndet og åbner døren så hun kan se ud at der ikke er nogen og så lukker jeg døren igen og går ind... Siger ikke noget og hunden lader til at slappe af med det samme...

  • #9   14. mar 2010 Men nu er min hund jo også "gammel"

  • #10   14. mar 2010 Tina jeg gør det sammen som dig med min ung hund på næsten 2 år. Han vogter og gør nemlig pga af sin usikkerhed.

    Nogle gange knurre han også i have døren men det er hvis de lokale katte går i nærheden af vores grund, de er nemlig ikke velkommen, det er kun vores egne der må værer der...


  • #11   14. mar 2010 Lia vogter en del og jeg er henne ved døren stort set hver gang. Hun får så besked på at gå bag ved mig, mens jeg kigger ud af vinduet og vurderer "fareniveauet" og hvad vi skal gøre ved et. Herefter siger jeg "ingenting" og går så min vej, hvorefter hun 9 ud af 10 gange falder til ro. De få gange hun bliver ved får hun så et "nej!" og så holder hun op.

    Vi har så også lært hende ved gæster at sidde pænt bag ved os inden vi åbner døren og ved uanmeldte fremmede (postbud, skorstensfejer osv.) ved hun at hun skal gå ud i køkkenet og vente mens vi tager os af sagen.


Kommentér på:
På vagt hele tiden

Annonce