2.843 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Korean Mastiff / Dosa Korean Mastiff / Dosa
Nogen der ved om Dosa'en (ikke at forveksle med Tosa.!!) er en ulovlig race her i Danmark, det er jo ikke en blanding af Tosa, men en selvstændig race (Koreansk Mastiff)
Og hvis den er lovlig, hvordan ser det så ud i forhold til forbuds listen, er den der på eller er denne lækre kæmpe hund smuttet igennem et hul i loven da den jo er ret sjælden/overset..
Jeg syntes nemlig ikke jeg kan google mig frem til noget i den danske lovgivning om at den skulle være forbudt..?!
0 synes godt om
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
der er gudskelov også mange andre de har overset
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 15
About the Korean Mastiff
Description
The Korean Mastiff is popularly known as Mee Kyun Dosa and Dosa Inu in its country of origin. This breed was developed in the 1800s thru the crossing of the Tosa Inu, the Dogue de Bordeaux and the Neopolitan Mastiffs. With a maximum weight of 185 pounds, it is considered to be the heaviest Korean dog breed. The Korean Mastiff has the typical mastiff appearance. The dog has ponderous and heavily wrinkled body and a slow and sluggish gait that is not unlike that of a bear. This dog seldom gallops. Walking and trotting are the dog's most usual gait. The dog though exhibits long and elastic strides.
A Korean Mastiff is a looker. The dog would never fail to get second glances not only because of its massive size but also because of its well balanced build that is made more eye-catching by the very shiny and smooth red, orange or brown coat. This breed was primarily developed to be a working dog. With its massive size and intimidating appearance, a Dosa Inu is commonly used as a guard dog. This breed is reserved with strangers but in spite of the Tosa Inu ancestry, a Korean Mastiff does not have a vicious or an aggressive temperament. The breed is often the choice of people wanting to have a gladiator type pet. This breed has the ideal temperament of a home companion. The dog is very loyal and affectionate to its family. Korean Mastiffs though are not for everyone. Potential owners must be aware of the fact that these massive breed can make a huge dent on the finances of the family. For one, the dog would need a lot of food. This is a wonderful choice for a pet. The dog is intelligent and easy to train but the breed is noted for a number of health concerns. Frequent visits to the vet can be very costly.
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
men hver sin smag.....;o)
ku nu heller ikke forestille mig at den var nem at få fat i?
T
apr 2007
T
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Håber så folk tænker sig lidt om, så der ikke kommer endnu flere evt. forbud
apr 2007
T
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
det tror jeg desværre heller ikke på
problemet hidtil har jo heller ikke været racerne men ejerne, og da de jo desværre ikke er blevet forbudt er der nok ikke noget der har ændret sig der
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 107
Men hva jeg også kan se er der to linier, en som blev prøvet til kamp som en tungere og mere løshudet tosa,
Og en linie udelukkende til udstilling hvor der blev blandet blodhund i istedet for tosa i de senere generationer..
Ja det er jo smag og behag, om man kan lide sådan en hund, den er jo lidt lige som Cane corso, eller mastin napoltano..
Og jo hudsygdomme, det kan vi nok også sige ja til.. Den trænger godt nok til en ny skrædder
Men det var mere ang. den danske lovgivning jeg var interesserede i..
jan 2006
Følgere: 74 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 359 Svar: 14.475
Det vist meget lidt den minder om sådan en ....
http://i303.photobucket.com/albums/nn137/mallerock/TrningRick001-1.jpg
jan 2006
jan 2006
Men sådan en Dosa hund der, kan vel næppe være særligt farlig skulle man tro. Den kan jo ikke engang se ud af øjnene, så den må være pænt nem at slippe fra ville jeg mene.
Arme hund at skulle leve i sådan en indpakning ..
Korean Mastiff / Dosa