{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Gravid? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg er i tvivl om min tæve sku ske og være blevet gravid . Det var bestemt ikke meningen. smiley Men ved i hvad nogle af de mest almindelige symptomer man kan holde øje med, er ? Hun har jo lige været i løbetid og i den periode vosker hendes bryster jo lidt, men de er ikke blevet mindre siden. Derudover slikker hun sig meget bagi, plejer hun ikke at gøre udover løbetiden.

Men ville lige høre jer inden jeg tager til dyrlægen med hende ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid?
  • #1   18. mar 2010 Har hun været uden opsyn med en hanhund er rissikoen for drægtighed der jo smiley

    Tag du til dyrlægen og forhør dig om dine muligheder ifht abort osv.


  • #2   18. mar 2010 Altså det synes jeg jo ikke hun har været, men det kan jo også ske i løbet af kort tid. Vil jeg prøve. Tak for svar smiley

  • #3   18. mar 2010 Debbie - en parring er ikke noget der foregår på 10 min..

    Jeg har hørt fra en avler jeg kender at det foregår således:

    5-10 min leg mellem tæve og han
    selve parringen vare fra 15-25 min hvor hundene hænger sammen
    tæven vil derefter slikke sig meget på kønsdelene


  • #4   18. mar 2010 det kan skam godt lade sig gøre bare hannen lige har været inde hurtigt , han behøver ikke ha siddet fast , det gjorde han ihvertfald ikke i dette tilfælde som jeg kender , der hoppede han lige hurtigt på og af , og de var ikke sammen hverken før eller efter så det kan kun være denne ene gang .

  • #5   18. mar 2010 følger lige med da nogle mener min lille tøs muligvis er gravid hvilket bestemt ikke var meningen

  • #6   18. mar 2010 hvorfor tager du ikke til dyrlægen mens tiden er nu når tæven er så ung som din smukke vovse helene ?

  • #7   18. mar 2010 Forresten er hunde ikke gravide de er drægtige!

  • #8   18. mar 2010 har jeg også overvejet men lige nu står kontoen på nul. men er lidt i tvivl for jeg har ikke set der har været en på hende men ca 4 uger efter hun var i løbetid førstegang var vi sammen med et hold venner og deres han hund. fyren og mig var ikke klar over at deres hund havde været på ryggen af hende for veninden fortalte det for ca 2 uger siden.. og det var omkring januar månede det skete. smiley men hun er ikke vokset om maven. :s

  • #9   18. mar 2010 nej men hun kan jo godt have 1 eller 2 små hvalpe .. men det vel også forsent nu hvis det var i januar

  • #10   18. mar 2010 må indrømme jeg ikke er så meget inde i det da det aldrig har været meningen. :s jo kunne da være fedt at have en hvalp efter hende men må ikke have to hunde der hvor jeg bor og har ikke overskudet til det pga en nakkeskade. men hvordan kan man virkelig finde ud af det udover dyrlægen? giver de nogle tegn eller hvordan?

  • #11   18. mar 2010 altså jeg tror den eneste sikre måde er dyrelægen , og jeg vil da mene at dyrlægen skal ind over uanset hvad ! da hunden den er så ung , og nej jeg tror først du kan se det lige op til , hvis hun nu kun har 1 eller 2 ..

  • #12   18. mar 2010 okay. må lige have fat i vores dyrlæge så. nogle ide om hvad sådan noget koster. men kan de bliver drægtige ca 4 uger efter løbetiden? :s synes jeg høre noget forskelligt om det nemlig

  • #13   18. mar 2010 puha nej smiley jeg har ikke lige forstand på lige det .. men du kan jo ringe og høre din dyrlæge smiley typisk vil det nok være en scanning .

  • #14   18. mar 2010 helene M
    Din tæve er alt for ung til at få hvalpe.
    Det koster også at have hvalpe??


  • #15   18. mar 2010 * Staffordshire Bull Terrier Mom * ja det ved jeg og det er heller ikke meningen. jeg vidste ikke at han har hoppet på ryggen af hende.. har aldrig tænkt alvorligt på at skulle have hvalpe på hende. ja ved det koster. bandt andet derfor jeg ikke ville have hvalpe. har ikke råd men en kontant hjæpl og har ikke overskudet pga en nakkeskade.

    Line. okay bare iorden. må lige have fat i dem. smiley


  • #16   18. mar 2010 ehmm helene.. du siger det er 4 uger efter hendes loebetid at han hoppede paa hende?/
    saa skulle hun ikek vaere med hvalpe, men tjek med dyrlaegen for at vaere 100%

    hvad jeg ved er at somme tider bliver ders dievorter stoerre naar de er 2-4 uger henne, men det er sikekrt ikke alle der har det saadan..


  • #17   18. mar 2010 anne H: ja ca sådan noget. hun var lidt ved mine svigerforældre da hun var i løbetid men der kom deres rotte ikke med hende i haven og hun sov i stuen med min kæreste og mig hvor deres rotte var i soveværelset. det er som om man kan så fat om et eller andet ved brystvorterne og de to bagerste hænger en smule eller virker lidt større end de andre. synes jeg jo heller ikke der burde være change for at hun er med hvalpe men bliver jo lidt usikker når man får noget andet afvide.

  • #18   18. mar 2010 CNN: Jeg behøver ikke dine flabede svar. Jeg skrev denne tråd for at få hjælp, ikke for at få sådan nogle svar. Og tak Line, jeg havde nemlig os hørt at det ikke behøvede at tage dem lang tid. smiley

  • #19   18. mar 2010 CNN: så skal de opdrætter du har talt med, sørme få tjekket op på tingene, for det kan sørme går rigtig stærkt. De behøver ikke leget og de behøver slet ikke hænge sammen - så det kan gå så hurtigt at du ikke opdager det, hvis man ellers er uheldig nok

  • #20   18. mar 2010 Hvorfor holder du ikke bare øje med din hund som en ansvarlig hundeejer?

  • #21   18. mar 2010 CNN: hvorfor taler du ikke bare ordenligt eller smutter - du ved jo ikke engang hvad du taler om ... suk

  • #22   18. mar 2010 Eks fra virkelige verden

    Hanhund , tæve mødes
    Snuser
    Hanhund hopper på
    Ind ud ,vupti færdig
    Hanhund hopper ned..
    Tid: Ca 5 min.

    Andet møde:
    Hanhund komplet ligeglad med tæve,trods ihærdige forsøg fra tæve.. Ingen parring...

    Resultat : 9 dejlige sunde og raske hvalpe.....


  • #23   18. mar 2010 CNN: gravid eller drægtig. vil gætte på mere eller mindre alle forstår hende indlæg.. så længe folk ved hvad der snakkes om går de nok ikke så højt op i hvad det helt præcis hedder inden for det dyr. kender jeg en del til. jeg holdte ikke øje med min da en veninde gjorde det. at hun så først fortælle hendes fyr og mig det nogle uger efter kan vi jo intet gøre ved..

  • #24   18. mar 2010 og hunde kan finde på de mærkligste måde/steder at gøre det. ved vi måtte skilde hun og han hundene fra hinanden med et bur imellem på efterskolen eller ville de gøre det igennem tremmerne.. så man kan ikke altid have den i snor og under konstant opsyn. og er sikker på debbi ikke har gjort det med vilje når hun skriver det ikke var meningen

  • #25   18. mar 2010 Selvfølgelig kan man gøre noget ved det, selv om der går 2 uger inden du finder ud af det - du kan gøre noget rigtig langt hen i drægtigheden

    Og jo, man kan og man skal holde 100% konstant øje med sin tæve, når hun er i løb - intet andet er godt nok.

    Vi har 1 han og 3 tæver og der sker ALDRIG uheld - og skulle det ske, så findes abortsprøjten og kan gives rigtig sent, hvis det skulle være nødvendigt


  • #26   18. mar 2010 platugler ;: nu var min ikke i løbetid da dette skete. det skete omkring januar månede har har først lige fået det afvide. derved mener jeg at jeg ikke kunne gøre noget ved det. gik jo udfra min veninde sørede for deres hanhund ikke hoppede på hende.. er 100% sikker på at dino (svigerforældrenes rotte) ikke har været på hende da han ikke har fået lov til at være sammen med hende medmindre der var nogle tilstede i stuen/køkkenet, nogle synes hun ligner en der kan være med hvalpe andre mener bare hun er vokset meget.. hun vævede også helt vildt op i sin løbetid da hun var for god til at vaske sig. :s

  • #27   18. mar 2010 hun hæver ikke op i løbetid fordi hun vasker sig - det gør hun pga hormoner og det gør alle tæver, nogle mere end andre.

    Er det en hund du lige har købt ??


  • #28   18. mar 2010 platugler ;: min dyrlæge sagde at hun var så hævet fordi hun vaskede sig for godt. han ved de hæver men hun var meget meget hævet.. og stoler da på min dyrlæge. og det kunne måske være en blandning med hendes bukser.

    har haft hende i et stykke tid. hvad da?


  • #29   18. mar 2010 hmm - det lyder bare mækeligt. Er det hævelsen da hun var i løbetid? eller fordi hun stadig er hævet nu, længe efter hendes løbetid ..... jeg forstår dig ikke rigtig.

    Jeg spørger til om du har købt hende efter hun var i løbetid - for så kan du selvfølgelig ikke gøre ved at der ikke er blevet passet ordenligt på


  • #30   18. mar 2010 Har lige et lyn hurtigt spørgsmål - skal en tæve ikke være højløbsk for at hanhunden kan gøre hende drægtig?

    Tænker bare på, når Helene skriver at hun slet ikke var i løb da det skete....???


  • #31   18. mar 2010 Anne: hvis hun ikke var i løbe, så vil hun slet ikke acceptere at han parre hende. Men nej. hun behøver ikke være højløbskt - noget sæd kan holde sig i flere dage i tæven

  • #32   18. mar 2010 Okay - undre mig bare fordi jeg ville personligt ikke være nervøs hvis min tæve slet ikke var i løb på det pågældende tidspunkt... smiley Men tak for svar Platugler smiley

  • #33   18. mar 2010 platugler ;: da hun var i løbetid var hun meget hævet. jeg fik hende da hun ca 4½ månede. hun mødte for hanhunden ca 4 uger efter hun havde været i løbetid. og da jeg selv lige skulle noget ville min veninde holde øje med dem.

  • #34   18. mar 2010 Tror nu nok det er ret almindeligt at tæverne hæver bagtil når de er løbetid - det har alle de tæver jeg har kendt gjort....

  • #35   19. mar 2010 ok ved ikke om jeg aabenbart er den eneste der forstaar helene lige nu..

    hun har haft hunden siden den var 4.1/2 maanede og ca 4 uger EFTER den var i loeb passede hendes veninde den for en kort tid og der har venindens hanhund proevet at springe paa helenes hund..

    en hund skulle ikke kunne blive gravid?draegtig naar den ikke er i loeb ( og jeg vil mene slet ikke naar det er 4 uger efter loebetid)

    og for debbies vedkommene, saa ja kan godt lade sig goere at de ikke leger.. min havde en date hvor ville gaa over i en lille park 2 min gang fra hvor jeg bor og vi naaede kun halvvejs da han proeve at springe hende, vi stoppede det da det var midt paa en stor vej smiley men det tog ham 3sec og saa var han ombor.. de sad saa sammen i 20min.. men som sagt af andere saa kan det gaa super hurtig..


  • #36   19. mar 2010 anne H. nemlig. det er det der undre mig om hun kan blive drægtig eller hvordan?? :s

  • #37   19. mar 2010 jeg tvivler at hun venter hvalpe, mend et kan vaere hun har bildt sigselv ind at hun er og saa kan de godt komme til at ligne de skal have hvalpe og begynde at passe paa et eller flere stykker legetoej..

    min hun havde det i 07 efter at en terrie havde proevet at springe hende (dog var hun i loebetid) men vi scannede hende og det eneste vi fik ud af det var at hendes blaere var helt fyldt og at hun nok skulle tisse smiley

    saa tror bare din had indbildt draegtighed.. smiley


  • #38   19. mar 2010 anne H. : okay var jeg slet ikke klar over de kunne.. hun er kun begyndte at knurre lidt af kattene når hun får noget at spise da hun ikke gider dele med dem mere når hun spiser. de må gerne spise inden hun begynder eller efter men ikke imens. smiley hun elsker hendes katte meget højt selv vores to killinger. smiley

Kommentér på:
Gravid?

Annonce