460 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}
Min hund kan ikke være alene hjemme, da han blev mishandlet som lille. ( Han blev lukket i et lille rum med hans søskende i en uge uden mad og vand )
Han ødelægger ting og prøver at slippe ud, han går fuldstændig i panik. Og da jeg ikke har råd til hundepsykolog osv vil jeg gerne have tips fra nogle ERFARNE hundejerne. Da han skal lære det... Hjææælp
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
Det er noget skidt når ens hund ikke kan være alene hjemme.
Du skal i gang med en langsommelig proces. Du Starter med at gøre din hund helt tryg ved at være i det rum den skal være i når den er alene. træn med den og leg med den i dette rum, brug masser af godbidder, når du føler at din hund er tryg ved dette værelse, sætter du en børnelåge eller en lav plade op foran døren, nu er den første del af adskillelses processen i gang, snak med den og nus den, lav igen lidt træning, mens i har denne plade imellem jer, når din hund er tryg ved det, så træk en stol hen og sæt dig og læs en bog mens du ignorerer hunden, lægger den sig ned og hviler er du godt på vej . du flytter denne stol længere og længere væk gradvist for til sidst at være helt ude af syne, hvis din hund begynder at pibe er du gået for hurtigt frem.
held og lykke med projektet.
hilsen Tina
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
www.etologi.dk/GratisRaadgivningBody.htm
aug 2005
mar 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 15 Svar: 40
Tina - Tak for dit gode råd. Det vil jeg prøve!!
Og alle jer andre - Tak..
aug 2005
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
HJÆLP!!!