{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Min mareridt's uge er snart slut,,hip {{forumTopicSubject}}

Har en veninde som har 2 hunde, en lab. på 2 år og en gammel dansk hønsehund på snart 11.
Jeg har passet dem tit , også i ferier 1-2 uger. Det er altid gået fint. Den gamle passer sig selv og hygger med pivedyr, bolde og knogler. Tøsen er så af en lidt anden støbning,,og det slog da lige igennem denne uge,,,

De kom i søndags og 5 min efter at deres mor var smuttet, så røg bella og min Uba op at slås om en gulerod. Det var Uba's og bella ville ha' den,,Uba protesterede og bella angreb. Jeg kæmpede for at skille dem ad,,endte med at måtte sætte et knæ imellem dem og blev selvfølgelig bidt (kun markering)
Jeg var rystet,,men var jo nød til at lade dem blive da deres mor først kommer hjem igen her kl. midnat.....
Så hele ugen er gået med at stå imellem Bella og Uba, fjerne knogler, bolde, pinde og lignende. Mine har sovet sammen med mig i den ene halvdel af huset og de 2 andre i den anden,,der har været optakt til ballade et par gange om dagen ca.,,,
Min nabo har så en schæfer som gør hysterisk af alt hvad der bevæger sig i min have,,det kan bella ikke håndtere,,så jeg har råbt mig hæs af at få hende væk fra hegnet når naboens er blevet lukket ud,,hegnet er 1m. højt,,og jeg kunne lige se en af dem hoppe over og flå den anden,,,
Så det har så også været et obs-punkt i ugens løb,,,og jeg er virkelig hæs, det er ikke overdrevet .
Bella bider så ud efter mennesker der går forbi os når jeg lufter dem,,jeg fik fandme et shok første gang jeg hørte hendes tænder klappe,,og var lykkelig for at snoren ikke var længere, for så var manden blevet bidt,,, Det viser sig så at min veninde godt var klar over det "ja, nogle gange gør hun det og andre gange ikke,,og hun jager også busser og biler,,," sagde hun i telefonen,,
,,og så er det jeg tænker at det ville jeg måske godt ha' vidst ?
Hun knurrede også af mig da jeg irrettesatte hende og snerrrede af min veninde da hun skulle holde hende fordi det ringede på døren,,
Alt i alt har det været en lorteuge,,det her var kun lige hovedtrækkene,,og jeg glæder mig bare så meget til hun lander med flyet og henter dem her kl. midnat..

trængte bare lige til at brokke mig, håber i bærer over med mig,,og nej jeg passer aldrig de 2 hunde igen,,

27 min igen,,,, ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min mareridt's uge er snart slut,,hip
  • #1   19. mar 2010 Pyha sikke et mareridt. Du må være fuldstændig stresset. Ved du hvad din veninde gør for at træne hunden? For det lyder da til at være en uholdbar situation.

• #2   19. mar 2010 ud med dem ;0)
    og ro på igen... og så ser vi gerne at du får din stemme tilbage, så man kan forstå hvad du siger i telefonen smiley

T

• #3   19. mar 2010 M. I
    Jeg kan godt sige dig at jeg er ved at gå ud af mit go'e skind,,,kender du ikke det,,lige pludselig får man bare nok. Er ellers et meget tålmodigt menneske og der skal meget til for at bringe mig ud af fatning,,men det er lige ved at være nu,,
    Priser mig lykkelig for at jeg har så god kontakt til mine hunde at vi har kunnet klare denne uge sammen :o)

Nej, hun træner dem ikke,,hun har hunde som jeg har- de er hendes børn og hun elsker dem overalt på jorden - forskellen på hun og jeg er bare at hendes ingen regler har, overhovedet, vil jeg sige.
    Hun er lidt en speciel person, så hun vil heller ikke påbegynde træning,,men hun får påbud herfra mig om at holde hende i snor ALTID fremover, det andet er simpelthen for farligt,

• #4   19. mar 2010 Jo tak der søs,,he he,,eller hhæ hhæ er det vel nærmest ;o)

kun 12 minutter igen ,,, ;o)

• #5   19. mar 2010 Nå ja..og så er vores playdates også slut fremover,,holder utrolig meget af min veninde, men har ikk elyst til at vi skal mødes til gåture med hundene mere.

• #6   20. mar 2010 Håber der er ro på nu smiley

• #7   20. mar 2010 Janni J
    Jeg sidder stadig og venter ,,,det er jo ikke til at vide med kø og sådan ?
    Men jeg lukkede dem i udestuen kl. 21 fordi de var ved at ryge i totterne på hinanden igen,,du ved de nedstirrer i et par sekunder og så kunne jeg se at bella var ved at sætte af for at flyve på uba. Så strøg jeg lige imellem og fik smidt bella ud i udestuen,,så der venter de nu,,ikke at de lider,,de har sofaerne at flyde ud i og springvandet at drikke af

• #8   20. mar 2010 Nå,,hun har lige ringet og flyet var forsinket, så hun er her først kl. ca. 1.30...

• #9   20. mar 2010 Det lyder fandme som en helvedesuge!..

Een ting er at have en forkælet hund, det har jeg også, men at tolerere den adfærd, og ikke engang advare dig? Det synes jeg godt nok er ledt!...

Når du har fået afhentet de hunde, trænger du vist til et langt bad, en øl og en smøg hvis du ryger!..

• #10   20. mar 2010 AnjaCS !
    griner,,jeg er lige holdt med at ryge for en måneds tid siden, men er ved øl nr. 4,,he he he ;o) Så går tiden da med det og jeg skal først op kl. 7 (på job)

Jeg ved jo godt de er snotforkælede, når man sætter sig i hendes bil så har man en hund i nakken som man ikke kan fjerne igen o.s.v. , de får lov til alt. Jeg har ihvertfald ikke hørt hende sige nej endnu til dem.
    Om det så er Bella's støbning der gør hende sådan, hendes epilepsi, eller hendes måde at leve på,,det ved jeg ikke,,måske en combi af det hele ?
    Men jeg kan ikke være med i det ræs der. Mine er også forkælede og sover i både sengen og sofaerne, må rigtig meget. Men de ved også at de ikke må ta knogler og andre tyggeting med i seng/sofa, at de skal gå ned hvis jeg siger det og at de kun må gå op hvis der ligger et tæppe. For bare lige at ta sofa/seng som eksempel
    Bella blev sgu sur da jeg sagde hun skulle smutte ned fra sofaen fordi jeg skulle ligge der, krøllede snuden og kom med et lille knur,,så jeg hev hende ned i halsbåndet,,vinde skulle hun sgu ikke.

Jeg ville også rigtig rigtig gerne ha' vidst at hun var så slem,,for så havde jeg haft en chance for at melde pas. Hun kan ikke gå i snor i forvejen og trækker mere end min gamle Audi,,det er jo ikke hendes skyld ,,men det er sgu lidt svært ikke at blive irreteret på hende. Og jeg blev ærlig talt lidt paf da jeg fandt ud af at hun gerne vil bide andre mennesker..det var lissom dråben for mig

• #11   20. mar 2010 Hulebjørnen,
    det er jo også absurd altså!.. een ting er at gå skidt i snor, og hoppe op i sofaen uden at få lov.. Men at hunden ikke finder sig i at blive fjernet og bider efter mennesker er helt og aldeles uacceptabelt!..

Jeg ville slet ikke finde mig i den slags, og ja, ville virkelig blive gal over at blive sat i den slags situation hvor ejeren er væk og man intet kan gøre..

Ville godt nok ikke være tryg ved at have sådan en hund i hjemmet. Ville knap turde gå med den..

Har godt nok medlidenhed med dig!.. Sikke et arbejde du har haft dig..

• #12   20. mar 2010 AnjaCS !
    Det med snor og sofa er jo egentlig også bare ekstra irretationsmomenter lige nu,,altså du ved det bliver bare for meget .
    Men ja,,der er jo noget helt galt ? Hun vil meget gerne bestemme og det vil sige at når andre siger hvad hun skal, så bliver hun pissed og vil ha' sin vilje alligevel,,,og det er der vel ikke noget at sige til når hun altid får den normalvis ? At hun så bider efter andre tror jeg bunder i at hun kan,,og det er en udmærket måde at stimulere sig selv på når ikke der bliver budt på andet.
    Skal lige siges at de får lange gåture hver dag,,men det er jo ikke nok til den race.
    Kom også i tanke om at hun sidste år sendte en stor hvalp på "sygehuset" for at blive syet sammen,,,bella ville ha sin pind og det ville hvalpen også,,,
    Jeg magter ikke at være sammen med hende igen (bella) eller tør måske nok ikke, af hensyn til mine hunde.

• #13   20. mar 2010 Jeg er heller ikke tryg ved det og glæder mig bare til de bliver hentet,,jeg har været konstant på siden de kom,,og har faktisk nydt når jeg har været hjemmefra på job, så jeg ikke skulle tænke på dem,, (hvor langt ud kan man lige komme ,,hi hi ;o)
    Men det er ikke engang løgn,,så har de været hver for sig,,mine i huset og de andre i udestuen,,og så ku' de sådan set gøre som de ville .

Glæder mig til i morgen når vi skal ned og lege i vandet,,bare mine 3 og mig :o) afstressende for os alle :o)

• #14   20. mar 2010 Så er de lige blevet hentet og der er ro igen :o)

Jeg fortalte om alt der var sket og meget af det tog hun til sig med største alvor og Bella skal nu starte i skole så hun kan lære at opføre sig ordenligt som hun siger. :o)
    Det med Uba og hende er vi nok mere eller mindre blevet enige om er fordi det er to tæver.
    Jeg har også fået sagt at jeg ikke vil passe dem fremover og at jeg ikke vil bryde mig om at vi skal gå ture med hundene sammen mere selvom jeg synes det er rigtig træls, da det jo normalvis er megá hyggeligt.
    Men jeg har ikke lyst til ikke at kunne slappe af i de situationer ,,ej hvor er det irreterende,,,

• #15   20. mar 2010 Det er godt du kan slappe af nu. smiley

Jo, jeg kender det godt. Havde en veninde på besøg for nogle uger siden og hun kom med sine to hunde. Tæver, så omkring samme alder som Lia - og de havde sig nogle gevaldige tævediskussioner.

Det var kun bulder og brag og ikke noget med tænder og rigtig slåskamp, men det var utrolig stressende og selvom det gik bedre og bedre ved at hendes tæver begyndte at "overgive" sig, så åndede jeg lettet op da de tog hjem - og det var kun en 2-3 timer, mens ejeren af de andre hunde var tilstede og med nogle ellers uproblematiske og velfungerende hunde, så jeg kan lige forestille mig hvor meget værre det har været for dig.

• #16   20. mar 2010 M. I
    Jamen det er faktisk meget ubehageligt,,man går og er utryg hele tiden,,godt du slap med kun 2-3- timer.
    Har også tænkt på om det var blevet bedre hvis jeg havde ladet dem slåsse færdig ? For resten af ugen gik de jo nærmest og skulede til hinanden.
    Det er sgu bare underligt, Bella plejer at krybe for mine 3 og det gjorde hun også stadig for Ayla og Talut, men ikke Uba. Har tænkt på at hun jo nu er 2 år og voksenagtig og Uba har jo lugtet anderledes fordi hun lige er blevet opereret,,,måske det er det der har gjort udfaldet ?
    Nå men nu skal jeg ihvertfald lige ha' et pusterum før vi skal mødes med dem igen , og så må vi se :o)

Tak for støtten :o)

Kommentér på:
Min mareridt's uge er snart slut,,hip

Annonce