{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Lungeorm {{forumTopicSubject}}

Jer, der har haft hunde med lungeorm, hvilke symptomer viste de?

Samson skal til tjek på torsdag fordi han 1-2 gange om dagen lyder som om han har en hårbold i halsen. Et til to tørre host og så "krrraaau" siger det som om det er et kraftigt host til sidst. Ellers har han ingen lyde eller symptomer som kunne indikere noget galt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lungeorm
  • #1   23. mar 2010 min den ene har haft hjerte/lungeorm. Han startede med at hoste, vi fik ham undersøgt og prøven var falsk negativ. Så intet blev gjort. Han begyndte at miste pusten, når han arbejde, blev lidt mere sløv og pustede meget når han havde lavet et løbearbejde. Igen gik jeg til dyrlægen, og prøven var igen falsk negativ, men jeg insisterede på at få en kur. Samtidig mente dyrlægen at hans hjerte slog for hurtigt, så han blev røntgenfotograferet, blev scannet og det viste sig, at hans lunger har taget skade, men hans hjerte var bare som en toptrænet idrætsmand, derfor de mærkelige hjerteslag. Du skal tage afførrings prøver i mere end de 3 dage, som mange dyrlæger siger, tag dem over 5-6 dage, da der er forskelligt hvor ofte, at der er noget med i afføringen. Oden "lider" stadig af hoste når han ligger på ryggen, men han har et ok liv og kan løbe ved siden af cyklen og trænes. Men der er skader på lungerne. Der er en dyrlæge i dk, som har en mobil klinik, hvor han scanner lunger og hjerter. Så hvis du har mistanken, så stå fast på at du vil have en kur. Jeg behandler Oden, hver 4. måned med Stronghold, som forebygger og tager hjerte/lungeorm.

  • #2   23. mar 2010 Jeg vil også insistere på, at han får en kur, selvom prøven er negativ. Samson hoster dog ikke, det er mere et til to host uden kræfter og så den der krraau lyd. Ingen andre symptomer.

    Dejligt at høre at Oden trods alt har det godt endnu smiley


  • #3   23. mar 2010 Annette - fåes Stronghold ikke kun hos dyrlægen? Troede ikke, at nogen dyrlæger ville forebygge med noget middel.

  • #4   23. mar 2010 Basse havde en meget voldsom omgang kennelhoste. Vi snakker hoste det meste af dagen, samt ekstremt meget snot i svælg og næse.
    Når hun lå på mit bryst vågnede hun pludselig og nøs, og så var jeg bogstaveligt talt dækket af snot!

    Da kennelhosten ikke ville gå væk, fik vi testet hendes afføring, og det vrimlede med orm..

    Efter to behandlinger gik det væk..
    Efter det har hun fået lidt reverze sneezing hun får af og til.. Jeg ved ikke med sikkerhed om det har noget med det at gøre..


  • #5   23. mar 2010 Samsonitten: Jo, Stronghold kan du kun få gennem dyrlægen, men Oden må ikke rende ind i en gang uopdaget hjerte/lungeorm igen, derfor bliver han behandlet forebyggende.

  • #6   23. mar 2010 Annette R - nej det er forståeligt. Jeg vil prøve at høre dem ad ang Stronghold i hvert fald.

Kommentér på:
Lungeorm

Annonce