aggression hos hundehvalp {{forumTopicSubject}}
Hej alle
En veninde og jeg var ude og hygge med hundene i dag, på vej tilbage til bilen møder vi et ung par med deres muskehundehvalp, Hannibal vil rigtig gerne hilse og virker til hvalpen vil det samme.
De hilser så og Hannibal viser helt normalt hundeadfærd og slikker ham om munden, men hvalpen bliver sur.
Vi snakker altså om en hvalp på 8-12 uger max, den knurre så og bider ud efter Hannibal.
Er det normalt at en hund i den størrelse viser aggression?
Det var måske forkert at mig, men kunne ikke lade være med at sige "når det var tidligt var?" det fløj bare ud af mig. Og kan heller ikke lade være med at dømme dem lidt da han kig i det berømte pit bull tøj og tøsen var dullet helt op til lir...
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.475
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.616
maj 2005
Men jeg var meget venlig overfor dem og virkede ikke negativ heller ikke efter den havde bidt ud efter min hund.
maj 2005
Staveplade tak ; o )
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.616
maj 2005
maj 2005
Ja og er det sådan, er jeg meget ked af at jeg lod Hannibal overskride hans grænser.
Men den blev stiv i kroppen, lænende sig frem og knurre så læberne blev hævet op og bed derefter ud efter Hannibal.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.269
Jeg skal være ærlig og sige, at jeg godt kan forstå at du tænkte dit
maj 2005
Tak troede pluselig jeg var lidt unormal, og ked af jeg/Hannibal gjorde den lille usikker. Havde den vidst tegn på det havde jeg jo aldrig ladet Hannibal komme i nærheden..
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 133
Har en hvalp på 10 uger han knurre meget af os, hvad kan det betyde?
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 99
Jeg hader folk der dømmer på udseende, jeg er selv ung, tager sol, har joggingbukser på når jeg går tur med hundene og træningssko, min am bull var den mest lydige hund jeg nogensinde har haft, og jeg brugte meget tid på at opdrage den rigtigt, så det du skriver er i mine øjne en sviner til folk i forkert tøj.... ikke alle der går i bullrot tøj opdrager og bruger deres hunde ens..... TAK
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Jeg må indrømme at jeg synes din kommentar var lidt grov. Fik selv en lignende kommentar til Lia lige da vi havde hentet hende og var på vej hjem med hende, hvor hun have trukket sig da en dame på rastepladsen bøjede sig ned over hende og ville snakke med hende og det blev jeg da noget småirriteret over.
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.971
Heidi var på ingen måde grov..
Vi kom gående og hundene gik mod hinanden så alle stoppede og lod hundene hilse Hannibal var rolig og viste venlighed og den hvalp -kan måske have været ældre den var meget hvalpet men alligevel høj syndes jeg, jeg trak automatisk til den anden side med Tulle da hun ikke bare skal hilse på hver en hund og jeg føler mig usikker overfor fremmede hunde, men Heidi Stoppede da Hannibal gerne ville hilsen, der gik kun et split sec så viste den anden hund en meget væmmelig og fremaf hoppende adfærd som en hvalp altså ikke bør, har aldrig oplevet en hvalp gøre sådan fordi en hund hilser.
Heidi sagde med glad stemme og smilende at det var tidligt- intet andet og ingen sure miner mere forskrækkelse over at den reagerede sådan for jeg havde inden da sagt til Heidi jeg var usikker men hun sagde at så små hvalpe var rolige så der var intet at være nervøs over, men jeg fik da hurtigt set at min usikkerhed over for fremmede hunde bestemt ikke er helt forkert, man kan aldrig vide hvordan de reagere...
om det er en muskel hund eller ej så ville jeg også have kunnet findet på at sige noget på den måde i forskrækkelse over hvordan hunden reagerede.. og af frygt for at det går ud over min egen hund, gør det lige netop at man ikke tør lade ens hund hilse på fremmede...
og Heidi er en super flink pige der bestemt ikke mente noget som helst ondt med det hun sagde eller måden det blev sagt på...
Tror nogle gange man skal passe på ikke selv at tolke tingene der er skrevet på en negativ måde når man ikke selv har været der
Jeg lod så ikke mærke til deres påklægning kikkede blot på hundene og min egen
aug 2008
1. Hun siger "når det var tidligt var?"
2. Og kan heller ikke lade være med at dømme dem lidt da han kig i det berømte pit bull tøj og tøsen var dullet helt op til lir...
Der står ikke noget om glad stemme eller smil, så det virker negativt, selv uden overdreven tolkning.
Hvis du så siger at det forholder sig anderledes, så tror jeg da på det.
aug 2008
og så lidt foruroligende at det så altid lige skal være uheldige oplevelser man får med disse muskelhunde med unge ejere, det er temmelig ærgeligt for det er jo ikke det man ønsker.. tvært imod, så viste Heidi virkelig nysgerrighed og åbenhed- ellers havde hun jo gået over på den anden side med sin hund tæt til sig som jeg gjorde( pga dårige oplevelser med hunde igennem barndommen har jeg en vis skræk for fremmede hunde derfor går jeg til side)
Og Jep jeg var der og oplevede det og Heidi og vi gik ikke sure derfra eller noget slet slet ikke..
aug 2008
Hvis den viser usikkerhed som i skriver- skal man så ikke arbejde med det i sådanne situationer?? for at styrke dens selvsikkerhed?? og ikke bare ignorere?? eller kan man ikke det??
Altså nu har jeg selv bare en hund der altid har været lalle glad så har aldrig selv oplevet noget lign..
aug 2008
Lia var også usikker som hvalp. Jeg lod hende stå bag ved mine ben, sådan at hun selv kunne bestemme hvor meget hun havde mod på at hilse og sørgede ellers for at hun ikke blev presset. Når hun "skulle" hilse på en anden hund, sad jeg altid på hug mellem hundene, sådan at jeg kunne skubbe/holde den anden hund væk, hvis den kom til at presse hende, men jeg ignorerede altid hendes usikkerhed ellers.
Når nu hvalpen er blevet presset så meget, at den siger fra, så er der efter min mening ikke meget andet at gøre end at ignorere dens opførsel og fjerne den fra situationen ved stille og roligt at gå videre. Hvis man irettesætter den, så kan man risikere at gøre den mere usikker, fordi man fratager den retten til at sige fra når noget bliver for meget for den. Hvis man begynder at pyldre om den, så bekræfter man blot at der var noget farligt eller mystisk over situationen.
Lia har idag et sundt og afbalanceret forhold til andre hunde, mennesker og uvante situationer generelt. For hendes vedkommende var det ganske almindelig hvalpeusikkerhed, som nogle hvalpe har.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg tror vi mennesker har stor tendens til at misfortolke hundenes signaler og specielt med racer, vi ikke kender så godt.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 99
men at dømme alle ud fra sit tøj..... arhhh det er skidt
aug 2008
men bagefter kan man alligevel godt tænke at det måske er de typer der i fremtiden ikke vil styre hunden, men nej man ved det jo ikke...
det kan jo ske med alle hunde og ejere at ens hund gør sådan vel..
maj 2005
M. I
Det har aldrig været min mening at være eller virke grov og jeg skulle måske havde formuleret mig bedre, men jeg må indrømme jeg ikke tænkte på hvordan det lød, for jeg er ordblind og havde mere travlt med at se efter evt fejl.
Hannibal er selv usikker, han kravlede også hen af jorden til hvalpen samtidig med han slikkede den i mundvigen, men han vil rigtig gerne hilse (dog meget sjælden han får lov) og har kun rigtige gode erfaringer med ham sammen med hvalpe.
michael H
Jeg giver dig ret i det er dum at dømme for jeg kan på ingen måde vide, hvilke mennesker der gemmer sig bag tøjet, men alle mennesker danner sig altså et forstehånds indtryk og mit var meget dømmende.
Det er jo altså ikke fordi jeg mener det er dårlige mennesker, da jeg selv har venner og familie der går klædt ligeså, drengen kunne ligesåvel havde været min lillebror.
*CH* !
Ja du har helt ret og er helt sikker på jeg har lavet fejlen her ved at mistolke hunden, men Hannibal som ellers er en MEGET usikker hund, har aldrig selv reageret på denne måde og han er jo som sagt min egen første hund, så derfor tænkte jeg i den anden bane.
Uhh jeg har glemt halvdelen af det jeg ville sige, men håber i bedre forstå mig nu.
Og mopsejer tak fordi du lige gad og komme på banen, du ved jeg ikke er så stærkt til det at forklare mig ; o )
aggression hos hundehvalp