{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv og hundesprog???
  • #2   24. mar 2010 Jeg bor i Schweiz og her har mange hunderacer mundkurv på de ser ikke ud til at mistrives og mange af de her "mundkurve" giver altså en vis frihed - bare ikke friheden til at bide smiley

  • #3   24. mar 2010 Caroline: Hvis f.eks. der er en hund der er utryg ved andre hunde, så vil den jo ikke kunne vise det på sammen måde, som hvis den f.eks. ikke havde mundkurv på.
    Mundkurven skjuler jo temmelig meget hundens mund....
    Jeg ved godt at resten af kroppen godt kan aflæses, men munden har jo stor betydning i hundens sprog....
    F.eks. slikke andre hunde i mundvigen osv.......


  • #4   24. mar 2010 Ja, den kommer til at mangle et af dens muligheder for at kommunikere, men med alle de muligheder for at udtrykke sig, tror jeg næppe mundvigene bliver det afgørende. Præcis som hunde uden hale klarer sig fint og som at hunde med hængeører ingen problemer har. Hunde med kødfulde muler har heller ikke den samme kommunikationsmulighed hvad angår mund/læbe kommunikation, men klarer sig desuden ganske udmærket.

  • #5   24. mar 2010 Jeg er helt sikker på at de skal lære at kommunikere på en helt anden måde..
    Og jeg er også sikker på at det i starten vil være svært for hundene..

    Nu har jeg en hund som overfor fremmede hunde bruger kroppen meget, og f.eks lægger sig ned ved møde med fremmede.
    Men når først hun lærer dem at kende, komunikerer hun meget med munden.
    Smiler, slikker sig om munden, korte mundvige, lange mundvige, og det vil helt sikkert være noget hun skal lære forfra..
    Selvfølgelig skal hun ikke omgåes mange hunde når hun har kurv på, men med tiden skal vi da gå tur i snor med en eller to andre hunde, og der får hun helt sikkert brug for sit "´nye sprog".. Jeg kan kun krydse fingre for at det vil gå godt..


  • #6   25. mar 2010 Nu har jeg en hund der bruger mundkurv, og han har ikke problmer med at komunikere med andre hunde... og han trives fint med at gå med den ude...

  • #7   25. mar 2010 Jørgen: Er det fuldstændig umuligt for dig at svare i en tråd uden at være nedladende konstant???
    Er det måske endda muligt at du kunne komme med et konstruktivt svar??
    Jeg ved da godt at det ikke kun er munden hunden kommunikere med, jeg spørger bare om ikke mundkurven kommer til at skjule noget af hundens sprog, da mundkurven jo skjuler munden.....

    Til jer andre: Tak for svar :0)


Kommentér på:
Mundkurv og hundesprog???

Annonce