{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

hoftedysplasi er det aveligt? {{forumTopicSubject}}

nu er det sådan nemo babyen har hd grad d...sad lige og tænkte på om det er aveligt? for er ved at skrive et brev til dem jeg har købt nemo a!
det er svinskt han har lige et kuld hvalpe til salg igen!
han er det støørste røvhul jeg har mødt... men han har bare sine hunde for at lave penge.. tror ikke han ved hvor meget man kommer til og elske dem!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hoftedysplasi er det aveligt?
  • #1   9. apr 2006 ja det er det vist ... men det kan også komme selvom mor og far er sunde og raske...

• #2   9. apr 2006 Det er til dels arveligt, men har også noget at gøre med hvordan man bruger hunden mens den vokser.

• #3   9. apr 2006 oki skulle lige vide noget inden jeg skerev til dem!

hmm nemo er blevet skånet for lange ture trapper osv.
    har aldrig fået billigt foder altid noget der har været købt ved dyrlægen!
    og begyndte først til agility for 1/2 måned.
    så i hendes tilfælde må det næsten være aveligt!

• #4   9. apr 2006 Mette: Så vidt jeg husker fra din sidste tråd om Nemos HD - så havde hun en A hofte og en D hofte - er det ikke rigtigt?

En hel rask hofte og en temmelig syg hofte er ikke det man typisk ser i HD-tilfælde. Her er hofterne for det meste temmelig ens - svinger måske med en grad.

Når der er så stor forskel på hofterne er der en stor chance for, at den dårlige hofte skyldes et uheld på et eller andet tidspunkt i hundens opvækst - altså at hunden på et tidspunkt er blevet skadet. Det behøver ikke være en skade I har bemærket, og kan være sket på et tidligt tidspunkt.

• #5   9. apr 2006 Jeg er også ret sikker på at du ikke kan gøre noget uden en garanti fra opdrætteren.

Det med forskel på hofterne, min Nemo har b på den ene og e på den anden, så det sker altså.

• #6   9. apr 2006 Yvette: Jeg ved godt det sker at hofterne er meget forskellige .... jeg stiller mig egentlig bare tvivlende overfor, om det er den arveligt betingede HD, der medfører det. Jeg hælder mere til, at det er en skade på den dårlige hofte.

• #7   9. apr 2006 Helle, Nu var Nemo et ½ år da vi købte ham, så vi ved af gode grunde ikke hvad der er sket der, men ved at over halvdelen af hans søskende har hd. Så i hans tilfælde tror jeg at det er arveligt.

Hans mor havde også c hofter og normalt ville jeg aldrig købe en hund hvor der var c hofter på stamtavlen, men af forskellige grunde fik jeg ikke lige set det.

Jeg vil dog give dig ret i at det nogen gange godt kan være en skade på den dårlige hofte.

Men vil da lige sige at han er blevet 9 år i marts og han har haft et godt og aktivt liv. Er iøvrigt stadig frisk og med på lange gåture.

• #8   9. apr 2006 ja det er arveligt og derfor skal man aldrig købe en hvalp uden at begge forældre har fået fotograferet deres hofter! Er meget ked af det på dine vegne!

• #9   9. apr 2006 helle j! jo det er rigtig! det kan selvf godt være en skade! men såer det bestemt ikke noget jeg har set ske!
    jeg kan vel godt lige gøre ham obs på der måske er hd i familien?

Kommentér på:
hoftedysplasi er det aveligt?

Annonce