17.447 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Kløe og sorte pletter på maven? Kløe og sorte pletter på maven?

Jeg skriver herinde da jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre ved min søde lille hund.
I lang tid har min tæve haft nogle sorte pletter på maven, i sær omkring brystvorter og skede er det slemt. Pletterne kunne sikkert godt ligne loppe lort, men det er somom pletterne også er under huden, som en splint, lidt svært at forklare.
De andre hunde hun går sammen med har ingne lopper, så det kan ikke være det. Mine hunde bliver også behandlet med loppekur.
Af dyrlægen fik jeg at vide det kunne være stafylikokker (staves?), og jeg fik noget at smøre det med, men det hjalp heller ikke.. Hun klør en del i det, nogle dage værre end andre, hun er begyndt at få noget hvidt skæl agtig noget ved ørene, plus et sår ved det ene øre.
Nogen der ved hvad det kan være?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kløe og sorte pletter på maven?
  • #1   30. mar 2010 Hm, ingen anelse men jeg ville nok opsøge en anden dyrlæge eller få en henvisning fra din dyrlæge.

• #2   30. mar 2010 Kløen og såret kunne tyde på en omgang hudbetændelse, der ofte udspringer af allergi af en slags. Det skal behandles med antibiotika, så du skal nok en tur til dyrlægen. Så kan du jo ved samme lejlighed spørge til de sorte pletter. Vil da gerne høre hvad det er når du får det opklaret

• #3   30. mar 2010 Uden at have set det lyder det som fortykninger i huden hvor der er kommet en inflammation hvilket forårsager kløen.....dette kan være symptomer på allergi

• #4   30. mar 2010 Ja jeg skal nu også have en tid hos dyrlægen igen igen, men ville lige høre om der var nogle som kunne fortælle mig lidt om hvad det er, har været ved to dyrlæger nemlig, men prøver da bare en mere smiley
    Men tak for svarene, det kunne da være dejligt hvis det "bare" kan ordnes med antibiotika.
    Allergi har jeg også tænkt på, har prøvet at skifte foder et par gange, Barfer hende lige nu, og har gjort i lidt over en måned, men lige lidt virker det.

• #5   30. mar 2010 Vores forhenvrende hundepige var allergihund og hun havde de symptomer som du beskriver og hende prøvede vi osse at barfe men det var ikk sagen....du kan få lavet en blodprøve for at få afklaring om det er atopi allergi

• #6   30. mar 2010 Hvad gjorde I så ved allergien? Kunne det kureres, eller holdes nede på nogen måde?

• #7   30. mar 2010 Okay har lige læst om det, og må bare en tur til dærlægen og få taget en blodprøve, så håber jeg at kunne finde ud af hvad hun er allergisk over for, hvis hun er allergisk.. Øv hvor er det træls...

• #8   30. mar 2010 Pøj pøj, håber I finder ud af det :o)

• #9   30. mar 2010 Altså det er den akutte hudbetændelse(såret) der skal behandles med antibiotika ellers forsvinder infektionen ikke. Selve allergien (hvis det altså er det) kan skyldes 1000 ting. Mange gange kommer det fra luften, altså husstøvmider o. lign, så det er ikke altid løsningen at skifte foder, dog kan det rette foder mindske allergien fremover. Sally får hjemmelavet og wolfsblut, tilsat viacutan olie, hun klør sig stadig lidt, men der har ikke været sår siden november. Jeg vasker hende plus hendes kurve osv 1xpr måned ved 60 grader, for at holde husstøvmiderne nede. Svinekød provokerer allergien, så hold hunden fra dette (pølser, frikadeller osv.) Alt dette er forebyggende, den akutte kløe og sår skal behandles først.....god bedring

• #10   30. mar 2010 De sorte pletter kunne godt lyde som alt hudorme/pigment - men det er svært at vide når der ikke er billede smiley

• #11   30. mar 2010 Hun får intet der ligner menneskeføde, og jeg har selv lige bestilt Wolfsblut for at prøve det.. En god idé det med at vaske kurv m.m., vil jeg da prøve.

Jeg kan lige sætte billeder ind på min profil senere, så I kan se det..

• #12   31. mar 2010 det er fint at du prøver at skifte foder, men pas på at der ikke bliver for meget skift hele tiden. hendes system kan blive forvirret af det og reagere uhensigtsmæssigt. i øvrigt, når du afprøver noget nyt skal du regne med at der godt kan gå 2-3 måneder før den endelige effekt viser sig, så hvis du "giver op" for hurtigt når du aldrig at finde ud af om det rent faktisk virker. har hørt at i nogle tilfælde skal det endda blive værre før det bliver bedre når man skifter. bare lige noget at tage med i dine betragtninger, hvis du ikke allerede var opmærksom på det....

• #13   31. mar 2010 Jeg har fodret hende med Kingsmoor siden hun var hvalp, prøvede barf, men nu hvor jeg har fået en hvalp, har jeg købt wulfsblut i stedet for. Tør nemlig ikke fodre ham med barf, og så kan jeg jo lige så godt fodre dem med det samme. Så det er ikke fordi jeg skifter foder hele tiden smiley

• #14   31. mar 2010 jamen det er godt. så er det bare mig der misforstod... hvorfor tør du ikke barfe din hvalp?

• #15   31. mar 2010 Hmm ved det ikke, er nok bare bange for han ikke får det han skal. Ikke at det er en garanti med tørfoder, og alle siger det ikke er en videnskab med barf, osv osv. Men føler mig bare mest sikker med tørfoder jeg ser som værende godt..
    Måske ændrer jeg mening, men foder er en stor videnskab, og der findes millioner af holdninger til det smiley

• #16   1. apr 2010 Hvis du skulle vælge at BARFe på et tidspunkt skal du blot være obs på at der er en 'afgiftnings periode' dette fik jeg ikke at vide i tidernes morgen da jeg BARFede vores forhenværende allergihund så det stoppede jeg hurtigt med da hun fik 'negative' symptome i mine øjne da jeg havde den viden jeg havde. Idag er det forholdvis nemt at BARFe da man kan købe sig til de forskellige grøntsagsmix så cellevæggene er slået i stykker hvilket de skal være for at hunden kan optage dem plus der er hakkede kød med ben i osv

• #17   31. dec 2010 Hey smiley

Jeg har en hund, en tæve, og hun har fået sådan nogle sorte "splinter" som du beskriver din har haft..... Hvad er det og er det farligt? Vi har kun lige opdaget dem, og er lidt bekymret for dem....

• #18   1. jan 2011 Jeg har ikke kunne finde ud af hvad det var, og hun havde det nok i et halvt år, men nu er de væk, og de er bare selv forsvundet. Så tror ikke det er noget farligt. Det har heller ikke irriteret hende eller noget, synes bare de så mærkelige ud smiley

• #19   1. jan 2011 Kløen forsvandt også, tror ikke det havde noget at gøre med pletterne, simpelthen bare hun havde meget tør hud.

• #20   27. okt 2015 Fandt nogen nogensinde ud af hvad det var...? Min lille Bølle har det samme, og har tid ved dyrelægen på torsdag... smiley

• #21   16. dec 2015 Jeg fandt ud af hvad det var, ja. Hun har det nemlig altid, og rent tilfældigt fortalte min dyrlæge mig hvad det var her for 1 års tid siden - det er noget så ufarligt som uren hud smiley

Kommentér på:
Kløe og sorte pletter på maven?

Annonce