4.428 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Tandskifte og dårlig ånde! Tandskifte og dårlig ånde!

Hejsa Alle i Kloge hundefolk!

Min dværggravhunde hvalp på 6 mdr. er ved at skifte tænder og jeg synes han har en rædsom dårlig ånde, kan det skyldes tandskifte?

Lidt Info:
Han har været svær at finde foder til, idet han er meget kræsen. Nu spiser han hvalpefoder fra Eukanuba og det glider fint ned.

Han er meget glad for kattens mad, som han dog ikke må få, men får vi ikke lige tage skålen væk hurtigt nok, spiser han hjertens gerne op efter katten.

Han går desværre i kattebakken og henter kattelort ud, men om han spiser det er jeg ikke helt klar over, jeg tror det ikke, men nøj hvor er det ulækkert!

Tja ellers er han en sød lille drønnert som vi holder meget af og som ikke laver de store ulykker!

Han er vores første hund, så jeg må lige spørge til råds her.

På forhånd tak - Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandskifte og dårlig ånde!
  • #1   4. apr 2010 Ja det kan sagtens skyldes tandskifte.

Jeg ville flytte kattebakken væk fra hans rækkevidde. Evt op på en stol, et bord (jeg havde Olivers bakke stående ovenpå vaskemaskinen, da den stod på badeværelset).

Kattemaden bliver serveret oppe på køkkenbordet, så det er udenfor hundens rækkevidde. Der er ingen grund til at friste...

• #2   4. apr 2010 Samme skete for vores. det gik over da tænderne var skiftet.

• #3   4. apr 2010 Og det kan være du nogle dage skal bløde maden op, når alle tænderne er ved at være løsnede

• #4   4. apr 2010 Tak for jeres svar, det var lige hvad jeg havde brug for at høre! (Læse)

Vores kat tror desværre at alle borde nu er frit tilgængelige efter vi startede med at hun fik lov at spise på en hjørne af et bord, så vi er ved at udtænke hvad pokker vi så gør for at hunden ikke spise kattemad men også så vi kan få katten ned fra bordene igen;-)

• #5   2. jul 2010 Vores hvalp på 5 mdr og også igang med tandskiftning..

Og jeg siger dig en ånde hun har!!! Puuuhhaaa! Hun kan ligge og sove på gulvet ved sofaen, og alligevel kan vi lugte hende..
    Det lugter som rådden fisk - det er i hvert fald meget fælt..

Vi prøver at give hende sådan et "tand-kødben", og det har altid hjulpet - lige indtil nu, hvor hun skifter tænder.. øv!

Er der nogle der ved hvad man ellers kan gøre ved ånden? Og hvor lang tid tager det egentlig at skifte tænder?? Hun har mistet alle fortænderne nu, 2 kindtænder og 1 hjørnetand.. er igang med 2. hjørnetand... Det er i hvert fald hvad vi kender til.. Vi har gemt alle de tænder vi har kunnet få - blot som et lille minde..

Btw., vi bløder også hendes mad op, da vi opdagede hun ikke spiste lige så hurtigt op, som hun plejer..

Kommentér på:
Tandskifte og dårlig ånde!

Annonce