{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.421 visninger | Oprettet:

beskidt trick overfor angribende hunde {{forumTopicSubject}}

Har læst et par indlæg om agressive hunde, så kom jeg i tanke om et trick som jeg lærte for mange år siden hos salig Hans Bresson, forfatter af den gamle rottweilerbog. Dengang gik jeg på hundeskole hos ham, med en hanhund på ca. 50 kg. - jeg var 17 år og vejede da nok 45 kg. Midtvejs i træningen havde hundene frikvarter, hvilket indebar at der lå en stor klump, bestående af kæmpende rotter og schæfere - mest hanner, metoden var at alle fangede enten en hale eller et bagben på een af hundene - ligegyldigt hvilken og trak til. Jeg lærte hurtigt at tage en schæfer da de havde haler og ikke vejede så meget, hvis dyret knurrede af mig tog jeg halen over skulderen så hunden hængte ned bag min ryg, og nej den kunne bide mig i den posiston, når den blev rolig (10 sek) slap jeg den fri. Fidusen er at hvis der opstår slåskamp skal du tage den andens hund og pacificere den, så skal den anden hundeejer nok fange din hund og gøre det samme ellers har ejeren et problem og lærer nok at vedkommende selv skal gribe ind tidligere - primitivt - ja - men det virker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  beskidt trick overfor angribende hunde
  • #1   5. apr 2010 Groft, men i nogle tilfælde nødvendigt.

• #2   5. apr 2010 Jeg lærte hurtigt at tage en schæfer da de havde haler og ikke vejede så meget,

det har de da altid haft.Ggg
    M

• #3   5. apr 2010 Susanne ;

jeg ved sgu ikk

virker noget barskt , jeg opdrager min hund med positiv feedback , så det ligger det fjernt for mig med sådanne metoder

men der er nok nogen der kan bruge rådet

• #4   5. apr 2010 Ja det har en schæfer jo altid haft, heldigvis har mine 4 rotter også haft haler - hvor dejligt.
    Pt har jeg 2 fine store logrende haler.

• #5   5. apr 2010 hvis du løfter en schæfer op i halen og smider den om på ryggen ja så er du total skambidt bagpå.
    M

• #6   5. apr 2010 Jeg opdrager også min unge tæve med positivitet - men det sker jo at hun desværre oplever andet på lufteture, som andre har nævnt. Mit råd er kun til absolut ekstremt brug, for også vores hunde kan lide ubodelig skade ved at blive mishandlet af en uopdragen hund som ejeren ikke har spor styr på.

• #7   5. apr 2010 jeg vil STÆRKT fraråde at løfte en schæfer eller rotte op i halen
    M

• #8   5. apr 2010 Enig med T og M endnu engang smiley

Meget meget dumt at gøre og JO en hund vil sagtens kunne bide fra sig os selvom den hænger på ryggen af dig!

• #9   5. apr 2010 kan haler ikke også brække ? hvis belastningen bliver for voldsom tænker jeg

• #10   5. apr 2010 Og hvad havde su så tænkt dig jeg skulle gøre, med mine hunde??? GGggg...

• #11   5. apr 2010 Løfte dem smiley *GG*

• #12   5. apr 2010 hvis der var nogen der gjorde det ved min hund ville jeg ikke svare for konsekvenserne,men det skulle den nu nok selv klare og så ville den få et kæmpe ben bagefter.
    M

• #13   5. apr 2010 For mange år siden tog vi en 8 mdr. rottetæve til os. Et par måneder efter kom min mand hjem efter en luftetur på stranden (han havde ikke haft hund før), og fortalte at tæven havde angrebet både en 4 år gammel tæve samt hendes hvalp på næsten 2 år.(begge også rottweilere). Så så jeg at vi havde et stort problem. Kom i tanke om at på den lokale hundelufterplads mødte jeg ofte sent om aftenen en tæve, 5 år gammel, 3/4 rottweiler 1/4 grønlandsk slædehund, opdrættet på Christiania, hvor alle hunde dengang gik løse. Jeg fortalte ejeren om problemet, og han indvilgede i at jeg bestilte en opdragende "røvfuld", hvor jeg ville betale for evt. skader. Som ventet gik min lille unge tæve til direkte angreb, men overmagten var som ventet så stor at ingen led skade fysisk, men min tæve lærte at opføre sig pænere - hun var ikke supermand længere.

• #14   5. apr 2010 Er det bare mig der er lidt fatsvag, siden jeg ikke forstår formålet med at lade en flok store stærke hunde ligge og kæmpe rundt i en bunke, indtil det bliver nødvendigt at slæbe den ene væk i halen? Er det normal hundetræning?

Det kan godt være det er en god måde, hvis man skulle være så uheldig at ens hund bliver overfaldet af en agressiv hund. Men ligefrem at bruge "øvelsen" på træningspladsen???

• #15   5. apr 2010 hvad fanden er det for en måde at opdrage hund på??????
    M

• #16   5. apr 2010 en hund kan altså lide STOR psykisk skade af at blive overfaldet af en anden hund.
    M

• #17   5. apr 2010 Wow... en ting er at pacificere en hund ved at løfte den i halen, hvilket jeg synes det dybt åndssvagt, for ja, hunden kan stadig bide. Noget helt andet er BEVIDST at sætte den sammen med en stærkere hund "for så kan den bare lære det" eller hvad?

Ej sys sku det er nogle dybt gammeldags og ikke-fungerende-optimalt metoder du bruger!

• #18   5. apr 2010 Syns´ det lyder noget underligt, har aldrig prøvet det og tror heller ikke jeg ville.. Man kan sgu da ikke løfte en velvoksen hund på 50 kg eller derover i halen ??? Og den ville da sagtens kunne nå at bide!!
    Min venindes hund blev en gang angrebet af en Amstaff, der slap den da blev hevet væk i bagbenene, det hjælper...

• #19   5. apr 2010
    det med halen ville jeg nok heller give mig i lag med, men jeg har en gang været med til at skille to kæmpende malamute tæver ved at de blev løftet i bagbenene og "drejet" rundt. Lidt svært at forklare rigtigt, men det var effektivt -de slap omgående.
    Ingen af dem led skade -heller os der skilte dem ad-

• #20   5. apr 2010 Jeg ved ikke om det er mig, der har misforstået, men jeg tror ikke at det foregik på en træningsplads eller med en træner..

• #21   5. apr 2010 Det tror jeg der menes.. OG den dag idag findes der træningspladser hvor der trænes på den måde, at en flok hunde bliver sat sammen.. Mest Rotter... Men med mundkurve på og så må de bare lærer, at gå sammen der.. Tsk tsk..

• #22   5. apr 2010 Rikke F - Jo prøv at læse trådstartes 1. indlæg igen. Hun gik på hundeskole hos en person og midtvejs under træningen....etc.

• #23   5. apr 2010 Ja men længere nede bliver der fortalt at det er på en lokale hundelufte plads... Det kan jo også være lige meget hvor det er, jeg ville aldrig gøre det med min ellers andres hunde...

• #24   5. apr 2010 Jeg er lidt i tvivl om hvorfor folk bruger ordet "opdrage" i denne forbindelse. Snakker vi ikke om at stoppe slåskampe? Hvordan havde folk lige tænkt sig at en håndfuld godbidder skulle hjælpe der?

Hvis en stor hund overfalder min og jeg bliver tilstrækkeligt bange på hans vegne, så vil jeg da være møgligeglad med om jeg brækker kræets hale. Den skal bare væk, og det kan ikke gå for stærkt.

Men ja, hvis ikke hundene kan sammen er det nok smartere at holde dem fra hinanden end lade dem lege.

• #25   5. apr 2010 **CHINE* * peberspray og stungun , det er vist ikke helt lovligt ;D

• #26   6. apr 2010 Hvis man står i situtaition at ens hund bliver skambidt, er der nogle få tricks der kan pasifere hunden,
    - Du kan sparke hunden i lysken. det får højst sandsynlig få hunden til at krumme sammen.
    - Den anden ting, dræber hunden. i en meget simpel metode. man løfter hunden op i forpoterne og skiller dem så meget fra hinanden du kan. nogenlunde vandret . 2 knogler brækker og rammer hjertet.

• #27   6. apr 2010 og med hensyn til pepperspray har du en masse muligheder for at lave dem helt selv.

eller smutte til tyskland og købe en hundepepperspray for 80 kroner.

• #28   6. apr 2010 "Men hvorfor lukke kønsaggressive hunde bevidst sammen?? Det er jo perverst!!"

"Keld: Nej, og jeg betaler gerne de kr. 3500,- for overtrædelse af våbenloven hvis det kan redde mine hundes liv!!!!"

Vi kan ikke være mere enige!

Iøvrigt, den Rottweilerbog der henvises til kan s'gu ikke være meget bevendt, når forfatteren benytter sig af så middelalderlige metoder!
    Det virker lidt på mig som om det er den type ejere -der får stådreng af at manifestere sin magt over dyrene!
    *Går lige ud og brækker mig*

• #29   6. apr 2010 Jeg har heldigvis kun en gang i mit liv set to hunde, der for alvor sloges. Og de kunne ikke skilles ad uden grove metoder - den angribende hund bed så hårdt fast i den anden, at en voksen mand ikke kunne skille kæberne fra hinanden.

Det blev til at spark lige i vommen på hunden, der ikke ville slippe - før det var det også prøvet at løfte hunden i bagbenene, men den slap ikke.

Sparket virkede. Utrolig hårdt og grimt at se på, men i sådan en ektrem situation, bliver man nødt til at handle for at passe på begge hunde. Og dette havde fortsat til en af dem ikke levede længere... (det var to schæfertæver)

At opdrage synes jeg er noget helt andet - og at lade store, fysisk og mentalt stærke hunde lege sammen i en dynge er i mine øjne dybt uansvarligt.

• #30   6. apr 2010 "Det blev til at spark lige i vommen på hunden, der ikke ville slippe - før det var det også prøvet at løfte hunden i bagbenene, men den slap ikke."

Ja, hvis et velplaceret los i bugen kan redde livet på den anden hund -ser jeg intet galt med sådanne metoder!

Men omtalte "hundedynge" og sætte en kønsagressiv tæve sammen med en anden "så den kan lære det" -det er i mine termer sygt...

• #31   20. apr 2010 Dejligt at vi alle fik luftet vores meninger/erfaringer.
    Mærkeligt skriver flere at hvis man tager en hund i halen, så bliver man bidt - jeg har faktisk haft mindst 3 schæferhanner hængende på ryggen og det r aldrig sket at jeg er blevet bidt. Det er nu mere end 40 år siden, og grunden var at jeg skulle skille to hunde ad som sloges (hanner), og jeg havde en mega rottweiler med kuperet hale. Så fangede jeg modstanderens hund -. Det har siden givet mig den ide, at hvis andres hunde overfalder min hund, så pacificerer jeg deres hund, og så er det op til dem at deltage aktivt ved at tage fat i min hund. Det sker naturligvis kun i den situation at den anden hundeejer ikke selv aktivt deltager for at splitte hundene ad, hvad flere indlæg også tyder på.

Kommentér på:
beskidt trick overfor angribende hunde

Annonce