naboerne er sure!! {{forumTopicSubject}}
hejsa jeg skriver dette for min mormor, som har brug for jeres hjælp!! min mormor har en jagthund og når hun går hjemmefra, så begynder hunden at græde og hyle, og det bliver hun ved med til min mormor kommer hjem igen. Hun er begyndt meget inden for det sidste 1/2 år efter, at min morfar døde, så er det blevet meget slemt, så naboerne ikke kan holde det ud mere, hunden er 10 år. hvad kan hun gøre? er det for sent, at gøre noget overhovedet? hunden fejler ikke noget, så det vil være syndt, at aflive hende, men min mormor har ikke andre svar på, hvad hun skal gøre.. hun kan jo ikke sidde hverdag og holde hunden i poten, så den ikke græder! håber virkelig, at i kan hjælpe min mormor, det vil være så syndt at aflive hunden, når hun lige har mistet min morfar også hun også skal miste hunden, pågrund af naboerne, men man kan godt forstå dem, det er også svært for dem, at skulle høre på en hund græde hele tiden.
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 49
feb 2006
feb 2006
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.591
Så burde den jo i teorien ikke sige noget.
Syntes det er en rigtig god idé at starte forfra med den som Karina skriver.
nov 2004
Følger: 43 Følgere: 45 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.320
Tror din mormor skal forsøge at træne "alene-hjemme" med hunde, præcis som man gør med en lille hvalp.
Sørg for at hunden er velstimuleret evt. har fået maden spredt ud på gulvet eller søgt efter godbidder rundt omkring i huset.
Når hun skal hjemmefra kan hun give den et rigtigt lækkert stort kødben eller en Kong fyldt med lækkerier. Mens hunden er beskæftiget går hun - ikke noget med overstømmende afsked - bare gå. Efter få minutter vender hun tilbage og her skal heller ikke være nogen stor velkomst, hun skal faktisk ignorere hunden et par min., så kalde og nusse + evt. godbid.
Tiden hun er væk øges langsomt for hver gang.
En god idé er også at købe et lille tæppe, have det i sengen om natten og så give hunden det, når den skal være alene. Duften af din mormor kan virke beroligende.
Lad evt. også radioen spille lavt.
Hvis din mormor begynder at træne dette skal hun huske, at hun ikke må gå tilbage, mens hunden hyler/kalder, for så får den noget ud af sin kalden og vil blive ved med det. Hun skal vente på en pause og så smutte ind.
Håber disse råd kan hjælpe, for det er synd for både din mormor og hendes hund, som tydeligt er bange for at miste hende.
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 103
feb 2006
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.560
Derud over kan det også gavne hunden at få adgang til et vindue eller dør med glas så hunden kan kigge ud og se hvad der sker udenfor ( tit gør hunde af lyde de ikke forstår og hvis man giver dem en plads i huset hvorfra de kan kigge ud på det der siger lyde stopper de ofte med at gø igen )
Men som C & K siger så er det meget vigtigt at hun ikke gør et stort nummer ud af at nu går hun og nu kommer hun tilbage.. afled hundens opmærksomhed med noget andet mens hun lister sig ud... og ja start forfra med alene træningen, selvom hunden er 10 år gammel burde det godt kunne lade sig gøre.
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 381
feb 2006
nov 2004
Følger: 43 Følgere: 45 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.320
(link fjernet)
Kan måske være et godt supplement til alene-hjemme træningen og tæppet.
feb 2006
naboerne er sure!!