Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund vs. Panodil
  • #1   10. apr 2010 Det kan det være, ja... Så fat i en dyrlæge

• #2   10. apr 2010 Ikke så længe siden der var en hund der døde af det, så den skal til dyrlæge med det samme, og så må vi håbe den ikke har taget skade..

tjep tjep, det kan kun gå for langsomt =/

• #3   10. apr 2010 Er i tvivl om de er blevet spist...Men der vil være generelt opkast osv...Som form for symptomer ikk?

• #4   10. apr 2010 I visse tilfælde kommer symptomerne først når hunden faktisk ikke står til at redde ... Hellere være sikker og få pillerne ud af systemet hurtigst muligt.

• #5   10. apr 2010 var jeg i tvivl ville jeg alligevel forbi dyrlægen

• #6   10. apr 2010 Kastede op i morges...Og menes at skulle ha spist dem i går aftes...Altså hvis det er sket.

• #7   10. apr 2010 Det lyder til din veninde har bestemt sig for ikke at søge dyrlæge..

Håber hunden kommer sig helt og ikke får ødelagt de indre organer af pillerne..

God bedring til den.

• #8   10. apr 2010 En hund kan dø af en enkelt panodil indenfor 24 timer, så jeg ville slet ikke turde vente!!! Det er en meget pinefuld forgiftningsdød

• #9   10. apr 2010 Rolig nu... smiley Der er som vi skriver talt med dyrelæge... smiley
    Og mange tak for hjælpen. Fortsat god weekend.

• #10   10. apr 2010 Husk at forgiftning og skader af panodil ofte først dukker op flere dage efter, og så er det forsent

• #11   10. apr 2010 årh nej de forbandede panodiler.. Jeg ville ved mindste mistanke til at hunden har spist panodil haste afsted til dyrlægen....

Ved hvad der sker med en hund der har spist panodil og oplevede til skræk og rædsel hvad der kan ske på 6-7 timer med hunden... Det er ikke noget man skal roligt.. der er liv eller død for hunden..!!!!!!

• #12   10. apr 2010 panodil er det rene gift for hunde,dyrlæge hurtigst muligt
    M
    M

• #13   10. apr 2010 Rolig nu... smiley Der er som vi skriver talt med dyrelæge... smiley

jeg ville ABSOLUT IKKE tage det roligt
    M

• #14   10. apr 2010 Det kommer vel ogsaa lidt an paa stoerrelsen af hunde og hvor mange den har indtaget..
    jeg mener hvis en stor hund spiser en pille er den nok lidt mindre farlig end hvis nu en lille hun spiser en..

en helt anden ting.. har man ikke piller som dette ligne et sted hvor hverken boern eller dyr kan komme til det?

go bedring og haaber hunden klare den..

• #15   10. apr 2010 Linnea.. jeg synes det er lidt groft sagt at man er verdens daarligeste hunde ejere og at man er for dum til at have hund.. du ved jo ikke hvordan hunden har faaet fat i de piller her.. mange har jo en panodil i sin taske of hvis hunden gaar i tasekn om natten saa ved du jo ikke noget foer det er forsent..

jeg tror bestemt heller ikke at ejeren her er for naerig til at tage til dyrlaege, men hvis man ikke ved det er farligt saa goer man jo ikke som dem der ved noget om det.. (i hvert fald ikke hver gang).. og det er nu stadig menneskeligt at fejle.. selvom det er levene dyr vi har med at goere..

og tror mig jeg har set dyrlaeger komme med forkerte udtaleser om hvad dyret havde og derefter er dyret doed eller blevet endnu mere syg..

• #17   10. apr 2010 Hunden: det jeg mener er at jeg goer jo ikke min dyrlaege til en uegnet dyrlaege fordi han laver en fejl og jeg kalder ham heller ikke verdens daarligeste.. det var et exp paa at alle laver felj som jeg faktisk ogsaa skriver hvis du laeser hele min post.. smiley

jeg synes nemlig at linneas udtalese er lidt fej overfor ejer af denne hund der har spist pillerne..

• #20   10. apr 2010 Som de andre siger, det kan kun gå for langsomt med at komme afsted... Det er gift for hunden og den kan meget nemt dø af det..

• #21   10. apr 2010 Hej, vidste ikke panodil var så farlige for hunden, rart med ny viden... slog det op på nettet og fant denne forklaring, til de, der som jeg, ikke var klar over problemet:

"Smertestillende medicin
    Paracetamol (fx Panodil, Pamol, Pinex)
    Medicin godkendt til mennesker er ikke automatisk godkendt til hunde og katte. Evnen til at udskille medicinen er meget forskellig. Paracetamol tåles dårligt af hund og kat. 50-100 mg per kilo legemsvægt vil medføre leverskader. Symptomerne opstår 1-3 dage efter optagelsen og stammer fra leversvigtet: Appetitløshed, opkastning, blålig misfarvning af slimhinder (cyanose), hævede ben og ansigt, smerter fra leveren og gulsot. Det er muligt at behandle forgiftningen, men det skal ske, førend leveren svigter. "

Fra nu af skal vi kun have kodimagnyl i hjemmet, som ikke er farligt for hunden smiley

• #22   10. apr 2010 Linnea: det frem gaar ikke i TS posts om de vidste de var giftige for hunde.. det kan jo vaere uvidenhed og fordi de ikke er sikker spoerg de indtil det og kontakter dyrlaegen..
    vi kan jo kun haabe de har laert af denne fejl og fjerner alt hvad der hedder piller..

HUnden: ok men nu ved du vel hvad jeg mener smiley

• #23   10. apr 2010 Jeg vidste heller ikke det var så død farligt for hunde og tro mig vi måtte erfare at det er DØD farligt for hunde.. vi mistede nemlig vores hund pga panodil forgiftning..

Og havde jeg bare vidst hvad jeg ved idag så var vores Trille stadig blandt os....

• #24   10. apr 2010 Linnea : ved ikke helt hvad du vil men jeg er langt fra et forfærdeligt menneske.. selvom det der er sket er forfærdeligt...

Jeg valgte at oprette en profil på Trille herinde netop for at oplyse folk om hvor farligt menneske medicin kan være for hunde...

• #25   10. apr 2010 Linnea: i mine oeje har TS jo ikke vidst det var saa farligt og de siger de ved ikke 100% om hunden har spist dem eller ej.. og faktisk saa undersoeger de jo lige netop ved at lave denne traad..

jeg synes ikek du kan sige folk er daarlige hunde ejere fordi en hund aeder noget der tilhoere dens ejer.. det er sku menneskeligt at fejle..
    min har jo ogsaa lige aedt toms skildpadder og det kunne hun ogsaa doe af.. og det var en fejl fra min side at jeg ikke havde faaet dem fjernet..

saa synes ikke du skal kalde folk daarlige hunde ejere..

• #26   10. apr 2010 linnea jeg syntes godt nok du er grov... tror du ikke at folk der har lavet en fejl har dømt sig selv hårdt nok...
    flot at du kan jokke på folk der ligger ned.... god aften til dig også

• #27   10. apr 2010 jeg syntes stadigt det er groft skrevet på den måde, og hvor skulle man vide fra det kunne være så farligt... må nok erkende at inden hunden døede af panodil vidste jeg heller ikke det var farligt...
    hvor skulle man dog vide det fra?????

• #28   10. apr 2010 Karina stakkels dig! Det kan sku ske for den bedste. nomalt tænker man jo nok også at hvis et menneske kan tåle det kan hunden også... eller det gør jeg i hvert fald...

• #29   10. apr 2010 Linnea, så skal man jo tage på dyrehospital hele tiden... mine hunde spiser ofte ting, hvor jeg kun kan se de tygger på noget, hver gang er der jo risiko for at det er noget der er farligt, om jeg ved hvad det er eller ej.

• #30   10. apr 2010 Linnea:

Skrevet: 10-04-2010 20:58:41

Jeg vil skam ikke noget.
    Men når man ved at ens hund har spist en panodil og ikke reagerer på det, så synes jeg bestemt ikke man er en god hundeejer.

det er da lige det du skriver til mig!!!!

• #31   10. apr 2010 Britta: Takker.. Har virklelig haft det dårligt over det og kan stadig blive ked af det :O(

• #32   10. apr 2010 Karina: Vil lige sige at jeg synes det er forfærdeligt det der er sket, og ja, det kunne ske for selv den bedste. Man vil jo altid sine hunde det bedste og hvis du havde vist det du ved idag, så havde du selvfølgelig reageret. Så lad dig ikke slå ud af en smålig kommentar, men lyt til os andre smiley

• #33   10. apr 2010 Han skriver jo også at de har snakket med en dyrlæge, men spørger bare efter folks erfaringer med det herinde. Er det ikke det vi har HG til?

• #35   10. apr 2010 Betina : jeg blir bare såååå ked af det fordi jeg virkelig ikke anede at de var så farlige.. og føler at det Linnea skirver her:
    Skrevet: 10-04-2010 18:24:12

Anne:
    Ja men både i det her tilfælde og det andet tilfælde vidste ejerne det godt. I det tilfælde for noget tid siden her på hg, tænkte ejeren at det skete der nok ikke noget ved, og næste morgen døde hunden.
    DET er da 100 % ejerens skyld, og der er ingen undskyldning. Når man ved det, må man sgu reagerer

Er tænkt til mig, ved de ikke men tror det..

• #36   10. apr 2010 Han skriver at dyrlægen ER kontaktet og spørger herefter hvilke erfaringer andre har med det.
    Og Linnea: Det kan du ikke rigtig sammenligne. Der skal, som hunden siger, vildt mange til. Jeg vidste da heller ikke at en enkelt panodil kunne være så farlig før jeg hørte Karina's historie. Dermed ikke sagt at jeg ikke ville ringe til dyrlægen, men det er nemt at være klog når man ikke lige står i situationen.

• #37   10. apr 2010 Linnea: Jeg blir faktisk meget ked af det ... :O(
    Især på den måde du skriver det på så føles det faktisk som et angreb.. Jeg skriver jo også at havde jeg vidst at panodil var så farligt eller havde jeg bare haft den mindste tvivl havde jeg fået fat i min dyrlæge med det samme... men jeg VIDSTE det ikke... Og ja som jeg skriver havde jeg bare vidst hvad jeg ved idag så var Trille stadig levende...

• #39   10. apr 2010 Det synes jeg nu også er mange. Min pointe er bare, at det er nemt at være bagklog eller klog når man ikke selv lige står i situationen. Vi er alle kun mennesker og kan begå fejl. Så det med at være et forfærdeligt menneske og dårlig hundeejer synes jeg er en grov udtalelse. Her er ordet uvidenhed mere berettiget synes jeg. Jeg har da også givet min hund vindruer indtil jeg fandt ud af de kunne være giftige. Men hvordan skal man vide det når ingen har fortalt det?

• #40   10. apr 2010 Betina A: Lige mine ord.. Jeg er også blevet en hel del klogere på hvad der er farlig og hvad der ikke er farligt for hunde ....

• #41   10. apr 2010 Charlotte: Jeg angriber ikke Karina som har mistet sin hund, jeg taler om TS.

Jeg føler skam heller ikke du angriber mig.. men at det du skriver er til trådstarter

• #43   10. apr 2010 Charlotte:

her kan du læse om det hele.. sidder med tåre ned af kinderne og oveveje at lukke ned for idag.. det gør sku for ondt det her :O(

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=67682

• #44   10. apr 2010 Charlotte: Det fik jeg at vide af min dýrlæge efter hund havde aflivet Trille:O(

• #45   10. apr 2010 Charlotte : Tak.. Lige nu ønkser jeg måske lidt at jeg ikke havde og at jeg ikke havde skrevet i trådene.. Så havde jeg sluppet for at være så ked af det som jeg er lige nu....

• #46   10. apr 2010 Jeg synes ogsaa det er lidt groft at stemple folk som daarlige hundeejer fordi en fejl er sket.. og hvis man virkelig ikek ved det saa proever man jo at finde ud af det paa bedste vis eller se hvordan hundens tilstand er i loebet af dagen.. men laere af sine fejl og det er jeg sikker pa TS's veninde ogsaa har..

og ja man kan altid vaere bagklog men det hjaelper bare ikke noget naar hunden er i denne situation..

Kommentér på:
Hund vs. Panodil

Annonce