{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

hunde i sofaen? kan de forstå det? {{forumTopicSubject}}

hej hg.
vi har egentlig lavet den regl at hundene ikke må være i sofaen.
men har alltså lidt fortrudt det:) kunne godt tænke mig at ligge og putte om aftenen:)
jeg VED at de hopper her op når vi ikke er hjemme.

nu er mit spørgsmål.: kan de forstå det hvis de pludselig for lov alligevel? jeg vil gøre det sådan at der er et tæppe. og de må være inden for tæppet kun. (vi har lys sofa, så det er for at skåne den for evt. beskidte hundepoter.

håber i kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde i sofaen? kan de forstå det?
  • #2   10. apr 2010 Hjemme hos os må hun være overalt, hos svigerne må hun være på et tæppe i sofaen - det samme hos mine forældre. Hos bedsteforældrene og det andet sæt svigere må hun slet ikke være i møblerne...

det kan hun sagtens forstå og efterlever de forskellige krav alle steder uden problemer....

• #3   10. apr 2010 Kia ved godt hun kun må være i sofaen når hun inviteres og kun på tæppet så her har jeg ikke problemer med det ... Ingen tæppe = ingen hund

• #4   10. apr 2010 oki.
    tænker også mest på om de vil kunne forstå at de pludselig må. nu hvor de ikke har fået lov før? de ved godt de ikke må. og prøver ikke at hoppe op når vi er hjemme.
    men ud fra alt det lege tøj og den varme plet der er når vi kommer hjem, kan jeg jo næsten regne ud at de er der når vi ikke ser det;)

• #5   10. apr 2010 Altså tror godt du kan lære den det, Zacho ved godt at han ikke må komme ind i vores stue, men hos min farfar må han være overalt, han må være i min seng og ikke i min Mors og fars - det forstår han godt smiley

• #6   10. apr 2010 Jeg tror det afhænger meget af hunden, og hvor god hunden er til at lære..

F.eks. kan Lulu ikke prale af at være den skarpeste kniv i skuffen sådan helt generelt - hun forstår så heller ikke at hun ikke må være i sofaen, selvom hun aldrig har fået lov *G*

• #7   10. apr 2010 hehe. mine er heldigvis gode til at lærer:)
    så nu tror jeg da at jeg vil prøve og se om det kan gå:)

• #9   10. apr 2010 min venindes hund må kun være i sofaen når der tæppe på, det forstår den ihvert falt fuldt ud

• #10   10. apr 2010 Haha de tilpasser sig hurtigt når der sker "opgradering".
    Samme er sket her, bare med sengen. Han måtte ikke komme der i starten.
    Så kom han op 10 min. om morgenen, kun i min side.
    Nu er han oppe om natten, og nærmest i hele sengen smiley
    Han kan sagtens finde ud af det. Og også at det kun er når vi der der - 99% af tiden.

• #11   10. apr 2010 Hos os i hlele sofaen, når vi skal have gæster kommer overtrækket af, så ved hunsofaen er forbudt, ude går hun aldrig om i sofaerne uden at have fået lov af dem vi er på besøg hos

• #12   11. apr 2010 Det kan de sagtens lære. Min hund forstår kommandoerne OP og NED uden problemer, så hun bliver bare bedt om at hoppe ned, hvis der er gæster. Det samme gælder, når hun har kødben. Så siger jeg "Kødben tæppet" og så hopper hun hen i kurven, på tæppet eller bare ned og lægger sig med kødbenet.
    Jeg har før været ligeglad med hvad hun gjorde når jeg ikke var hjemme (bortset fra sengen, hvor der som regel også er lukket af til), men efter jeg har fået andre sofaer af stof, smider jeg bare et ræppe hen over, når hun skal være alene.

• #13   11. apr 2010 tusinde tak for jeres svar:)
    vi puttede i sofaen i går til en god film;)
    de ville ikke selv hoppe op da jeg sagde de måtte, så jeg læftede dem op. de så godt nok lidt skeptiske ud i starten. men det blev hurtig til put og snorken:)

Kommentér på:
hunde i sofaen? kan de forstå det?

Annonce