{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

tv 2 øst.. {{forumTopicSubject}}

Har lige haft et indslag om modehunde og tøj..

Opdrætter sagde direkte at det var synd, at de havde tøj på.. : De skal da ha´ lov til at være hund !

Hundetøjs designerne syntes det var "sødt" og "sjovt" med disse accessories til hunde.
Stod ovenikøbet stolt og fortalte om en lapper, der skulle have en T-Shirt, med et : FBI skrevet på ryggen !

Jeg syntes det har taget noget overhånd !

Og ja, jeg har selv dækkener til mine hunde !
Men det bliver brugt, i forbindelse med træning, enten for at holde hundens muskler og led, varme til marktræning, eller efter vandapportering og hunden kommer ind og sidder i en kold bil..

Jeg mener at, er hunden i bevægelse, så er tøj unødvendigt !

Hvor langt mener i, det er ansvarligt -at give sine hunde tøj på ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tv 2 øst..
  • #1   11. apr 2006 Ja, det er jo ikke for sjov at de har pels. I sidste ende er det synd fordi dyrene vænner sig til at have jakke/sweater/trøje på i en sådan grad at de bliver afhængige af dem.
    Jeg kan godt forstå at en Chinese Crested kunne have brug for det, men sq ikke en labbe.


  • #2   11. apr 2006 hvis det er en hårløs skal den da have tøj på for at holde varmen.... Ellers er det vist bare noget pjat.

  • #3   11. apr 2006 Nielson fryser meget om vinteren når vi er ude og gå tur så han har en frakke, men han gider ikke gå med den... de har jo heller ikke den samme frihed så. Jeg synes også meget af det har taget overhånd, køb en dukke i stedet for en hund hvis du skal lege "dress-up"

  • #4   11. apr 2006 Moster > Mine har haft dækken på som små, da de ingen underpels har, og man som bekendt ved hvalpe skal skåne smod for meget og for vild motion - og de skal jo ikke fryse fordi de står stille.
    så der har de haft dækken/trøje på.
    Men som voksen hvor de har rig mulighed for at bevæge sig, der syntes jeg ikke det er nødvednigt, ikke herhjemme.
    Men vi har snakket om at tage til Sverige for at besøge min søster, og hun bor langt oppe - og så skal de have dækken på allesammen*ss*


  • #5   11. apr 2006 Dækken er jo også praktisk, en jakke med pelsfor er meningsløs mode..

    Jeg gik også HELT kold da jeg så galla-kjolerne i *Vi Med Hund*


  • #6   11. apr 2006 Kenneth og Nadia, en langhåret hund har ikke brug for overtøj, slet ikke når den er i bevægelse !


  • #7   11. apr 2006 ja dt program kunne jeg slet ikke holde ud at kigge på... men det var jo også tydeligt hvorfor de havde de små hunde

  • #8   11. apr 2006 ja når det er tydeligt at hunden ikke gider, er det da noget pjat... Nielsons "frakke" er også lagt laaaangt væk smiley

  • #9   11. apr 2006 jeniki, det er også fjong *ss*
    Da bliver tøjet jo netop brugt -med omtanke ! *ss*



  • #10   11. apr 2006 *LOOL* Heidi

    Det kan jeg kun grine af - jeg fralægger mig ikke ansvar fordi mine som hvalp for dækken på, eller de for dækken på når vi skal til Sverige næste vinter.


  • #11   11. apr 2006 Moster > Ja, det mener jeg jo også.

  • #12   11. apr 2006 jap jeg har da også forståelse for de hårløse.. men ellers ?

  • #13   11. apr 2006 Men de der designere.. Kææft de tjener kassen ..
    Og det, på noget hamrende uetisk.. Øvs..!


  • #14   11. apr 2006 citat:Til det kan jeg kun sige: Hver gang man undskylder for en handling, fralægger man sig et ansvar!!

    og jeg er helt enig ! *ss*


  • #15   11. apr 2006 Thea har et par dækkener fordi hun fryser meget nemt. Så har hun også lige fået en trøje til om natten og som forårs "dækken".

    Jeg har aldrig været tilhænger af tøj til hunde, men efter jeg fik Thea har jeg fundet ud af at det er en nødvendighed til visse hunde... også når de bevæger sig.
    Jeg mærker altid på Thea flere gange i løbet af en tur om hun er for varm eller for kold, og tilpasser det så ved at tage noget af eller på. Et værre mas at skulle have ekstra med, næsten som at have et lille barn, men det er nødvendigt da hun ellers bliver syg. Hun fik lungebetændelse den første vinter jeg havde hende, fordi jeg ikke var fan af at give hende tøj på.

    Mht tøj med tekst mv. har jeg fået den indstilling at nu når min hund behøver at have noget på, så kan jeg ligeså godt købe noget der ser smart ud og er af en god kvalitet. Så ja, Thea har en trøje med en playboy bunny og hun elsker den!... hun kommer løbende når jeg tager den frem og hun stikker selv hovedet ind i den, så helt træls kan hun ikke synes det er.


  • #16   11. apr 2006 Når Lady bliver klippet om vinteren får hun et dækken på, ellers kan man slet ikke få hende ud.! Hvis hun er lidt langhåret og det er en kold dag, kan det også ske at hun får et på, der vil jeg så lige sige, at jeg ikke synes at det ser sødt ud.

  • #18   11. apr 2006 Hvorfor anskaffer man sig en hund der ikke egner sig til temperaturen her i landet?

    Meget groft, men egentlig også et meget godt spørgsmål.


  • #19   11. apr 2006 Heidi:
    Vi har ca 16 grader i soveværelset, og Thea begyndte at vade rundt halvdelen af natten og pive. Hun har nu fået en tynd trøje på og så sover hun igen hele natten.


  • #20   11. apr 2006 Annemie:
    Jeg har valgt hund efter temperament ikke udseende.


  • #22   11. apr 2006 Thea ligger sig selv helt hen foran brændeovnen på en kold dag... og det har hun gjort lige fra hun var helt lille, også da hun ikke gik med dækken, så det er ikke mig der har gjort hende kulderæd... sådan har hun altid været.

  • #23   11. apr 2006 Heidi:
    der kan måske godt være en anden grund, men jeg kan ikke se hvad det skulle være.
    Thea vader også rundt nu og ryster fordi jeg lufter ud... så jo hun er måske ekstrem, men sådan er hun nu engang og jeg må så tage de hensyn der skal til.


  • #24   11. apr 2006 Jeg er bestemt ikke typen der pakke min hund i for sjov...
    Min kæreste har kun haft med jagthunde at gøre og han pakker hende mere ind end jeg gør, fordi han synes hun fryser.


  • #25   11. apr 2006 Til træning i jagtforeningen bad de mig faktisk give hende et dækken mere på fordi hun sad og rystede, men jeg sagde nej, fordi jeg ikke vil gøre hende til en vat hund...

  • #26   11. apr 2006 Agge trods pels, nyder at ligge i solskin, fuldstændig lige som katte.. !
    Han kan ligge op af radiatore i timevis !

    Begge drengene ligger under min dyne, indtil jeg sover, jeg vågner i allefald ikke med dem under dyneren..
    Jeg har 15 grader i soveværelset..

    De fryser sgutte når de kommer ud !

    Jeg fatter stadig ikke, at det er "nødvendigt" at hunde med pels skal have tøj på ?


  • #28   11. apr 2006 Tror du skal komme forbi og se Thea... mærke på hendes pels og hendes bygning... så vil du måske forstå at sende hende ud i frostvejr uden dækken er som at sende dig ud i bikini.

  • #29   11. apr 2006 Sussi.. det lyder da interessant !

    Hvad er der klippet væk ??
    Een er svært nysgerrig *s*


  • #30   11. apr 2006 Stine: du vil da ikke bilde mig ind at der ikke findes temperatur-egnede hunde med et lignende væsen?

    Et eller andet sted må man da også overveje om ikke det er synd for sit dyr at det skal bo et sted der er ubehageligt for den (og her påstår jeg ikke at netop din eller nogen andens hund har det på den måde, jeg slynger generelle tanker ud her)

    Ditte kommer ellers med en udemærket pointe her, at der også er varmt om sommeren. Men *varmen* i Danmark er så relativ mild at det drejer sig om få dage om året hvor hundene finder det direkte ubehageligt.
    Jeg har selv haft Golden retrievere i et land hvor gennemsnitstemp'en for et helt år er 35 grader og luftfugtighed omkring 65%... No problemo...


  • #31   11. apr 2006 Fjong Michael *s*

    Rart at høre, der er belæg for dækkener *s*
    Men har de også brug for dækken på gåtur ?


  • #33   11. apr 2006 Altså vores fryser også når der er koldt uden for - men vi sørger for at de arbejder sig til varmen. I tilfælde som Michael nævner, hvor hunden SKAL stå stille i sådan et vejr, synes jeg er dækken er okay... Men så heller ikke mere...

  • #34   11. apr 2006 Annemie:
    Mynder har et temperament og et væsen du ikke finder magen til i nogen anden race... sådan er det bare og hvis jeg har lyst til at have en hund der skal have dækken på er det vel min sag?

    Vi har gjort så mange ting ved hunden som ikke er dens natur... bla lade den bo indendørs...


  • #36   11. apr 2006 Ditte-Marie: Prinsesse dækken? Hvad vil det sige at det er et "prinsesse"???? Og vores løber sig heller ikke til varmen - de går... Når vi lufter dem løber vi ikke med dem - men går i almindeligt tempo... Dét kan en englænder vel holde til???

  • #38   11. apr 2006 MP: Uha nej det kan jeg forestille mig... *ss*

    Anna: Nu vil jeg lige først sige, at denne debat da ikke er negativ - men at dit indlæg nærmest gør den negativ... Vi har vel alle ret til vores meninger? Eller hvad...
    "Du fryser = Du tager tøj på!
    Hund fryser = Hund får jakke/dækken på!
    Så simpelt" skriver du....
    Jeg, og åbenbart også andre, er af en anden mening - Så´ simpelt!


  • #40   11. apr 2006 Stine: Hej, jeg hedder Annemie og jeg er hamrende ligelad med hvilken hund du ejer og hvorfor du har valgt den, bare den er glad. Vi snakker tøj (ikke dækkener) og jeg stiller generelle spørgsmål. Hvis du føler dig stødt så prøv lige at slappe lidt af og læse igen for du stejler over noget som jeg ikke har sagt (det er dig selv der siger at den fryser og at det er synd for den, ikke mig). Mynder er dejlige, ingen diskussion, og jeg har intet imod dækkener. Jeg spø'r bare generelt og uden anklagende pegefinger eller skjult dagsorden, for det ER nemlig ikke mit problem og jeg ER faktisk bare nysgerrig.

    Sussi: Hvem har sagt det?


  • #41   11. apr 2006 Ditte-Marie: EJ - jeg ville da blive stik tosset hvis mine hunde løb når jeg går med dem - vores er aldrig uden snor - så jeg ville jo ligne en rosin i pølseenden hvis de løb mens jeg bare går almindeligt... Og desuden ville jeg miste en arm... *ss*
    Så vores hunde løber kun i haven...


  • #43   11. apr 2006 Annemie:
    Jeg svarede også bare stille og roligt... ingen caps lock her...


  • #44   11. apr 2006 MP: Det samme må jeg sige om vores... Tror da især Baloo ville være træt af at blive kaldt prinsesse... *gg*

  • #46   11. apr 2006 Ditte-Marie: Ja sådan skal det tolkes fordi jeg hader mine hunde og ønsker at bruge alle mine penge hos dyrlægen... Øhhh hvad tror du selv... Måske skal det tolkes sådan, at jeg under ingen omstændigheder vil give mine hunde tøj på fordi det er ganske unaturligt for dem og hæmmer deres sprog hvis de skulle møde andre hunde... Men som jeg har skrevet tidligere, kan jeg forholde mig til et ganske almindeligt dækken som man giver hunden på for dens skyld, og ikke fordi den skal være smart!

  • #47   11. apr 2006 Ditte Marie:
    ;o)


  • #48   11. apr 2006 Anna T: Tak for det... *ss*

  • #50   11. apr 2006 Ditte: jeg mener bestemt der er belæg for, at give en tynd hund grundet sygdom dækken på...
    Det er ikke det der er min pointe ! *s*

    Michael: nej det gjorde jeg faktisk ikke.. Men jeg bed mærke i en sætning din mor kom med om Karins Fridapige.. *g* nemlig hvælvede ribben og fortykkede hårrødder!
    retur til mynder, dvs. at når man bare går "almindeligt" og de ikke får lov til at løbe, så er dækkenet en nødvendighed ?

    Sussi, det jeg bed mærke i, var den der lapper der skulle have en FBI T-shirt på.. Det er i overkanten, og da mener jeg at man profiterer på noget der er hamhende uetisk ..
    Og at en hårløs har behov for tøj, det kan vi vist ikke blive uenige om..!.. Jeg kunne endda også forestille mig en tynd T-shirt til at skærme mod solens stråler om sommeren..
    Men du er vel så ikke helt uenig i, at der er mange racer (rigtig mange) for hvem, dækkener er en unødvendig gene, og kun tilfredsstiller ejerens behov ?





  • #51   11. apr 2006 Jeg har aldrig oplevet at Thea har svært med at kommunikere pga et dækken... jeg har ikke set at andre hunde reagerer anderledes på hende end på hunde uden dækken... jeg tror faktisk ikke at de lægger mærke til det.

  • #52   11. apr 2006 Ditte-Marie: Fint nok - det er din holdning... Og min pointe er lige præcis - hvis hunden er ligeglad, så nøjes dog med et dækken istedet for at "klæde hunden ud"... Det er ligesom der jeg vil hen...

    Stine: Det har jeg så tilgengæld set en del af - at de hunde som har tøj på render rundt og knurrer ekstra meget eller andet, fordi de ikke kan kommunikere med deres pels og deres krop ordentligt... Og knurren kan altså godt ende galt...


  • #54   11. apr 2006 krusedullen:
    Ok... jeg har bare ikke oplevet det... tror måske det kan være fordi hundene har været små og nervøse også uden dækken...


  • #55   11. apr 2006 Anna.. citat:Det er så sørgeligt den måde man konstant finder negative debatter inde på HG efterhånden. Der er altid nogen der skal starte et eller andet negativt op.

    Jeg eksempliserede ved en Labrador !
    Jeg spørger:Hvor langt mener i, det er ansvarligt -at give sine hunde tøj på ?

    At du føler dig "ramt" er ikke tilsigtet fra min side !

    En Labber har et robust og tykt hårlag.. Og derfor min harme !


  • #56   11. apr 2006 17 grader... Aaaat du nænner det ! Hrmfff ! *gg*

  • #57   11. apr 2006 Ditte:
    Nej, den var skam ikke møntet på hende eller nogen anden bestemt. Det var en tanke der blev slynget ud (hvilket jeg også gjorde opmærksom på).
    Ordkløveri er tydeligvis din ven ;). Ja, jeg spurgte hvorfor *man* anskaffer i forbindelse med klima, men jeg er ligeglad med hvilken hund hun har og hvorfor fordi jeg ikke er i tvivl om at hun behandler dem godt. (det er en meget forvirrende sætning og jeg håber inderligt at den forstås rigtigt)
    Men det var sådan set heller ikke fordi jeg har noget imod at man anskaffer kuldeskær hunde at jeg spørger. Dækkener er jo praktiske og ikke dybt åndssvage som balkjoler. Jeg synes bare at det ville være et interessant spørgsmål.


  • #58   11. apr 2006 Nu vil jeg forlade jer igen... får rottebesøg... UDEN dækken ;o)

    Men tak for sludderen... og tak for alle de forskellige meninger. Vi kan ikke alle være enige om alt... og heldigvis da :o)


  • #59   11. apr 2006 Jeg mener så bare ikke, at man bør have denne "cencur" holdning som forhandler !

    Men hellere vejlede kunderne om reelt behov !

    Det gør jeg da i min forretning !

    Om hvorvidt at dækkenet er moderigtigt eller ej..
    Hmm jeg kunne ikke se mig selv gå på gaden med en hårløs i pink og pallietter og andet tingeltangel..
    Men så længe "skidtet" er i en god kvalitet, og dækker dyrets behov. Så nøjes jeg da med at trække på smilebåndet.
    Men hvad angår labberen, ja.. da blir jeg desideret forarget !


  • #64   11. apr 2006 Citat: det er da sjovt at desto mere smart og sjovt tøj der kommer til hunde - desto mere fryser de.... Og der blir flere og flere i tagt med moden.......
    Sjovt nok frøs så mange hunde ikk, da der kun var sorte røde gule og grønne dækkner......

    Jap helt rigtigt Heidi !

    I mit stille sind, tænker jeg på eks, den dansk/svenske gårdhund. Det er godt nok en gammel race.
    Hvis den ikke kunne tåle kulden, så ville den da forlængst ha været uddød ! For i gamle dage (som faktisk ikke er såå længe siden) gik de sgutte med dækkener ! Og det var heller ikke alle, der fik lov til at komme ind i "familiens varme skød"..De måtte nøjes med stalden, eller laden... ja de måtte *gg*


  • #65   11. apr 2006 Ditte-Marie: Kan den vise hvis den er usikker? Det gør en hund jo som bekendt ved at rejse børster... Kan det ses hvis den er klædt ud?

  • #66   11. apr 2006 MG: Godt eksempel dér med den dansk-svenske... Thumbs up! *ss*

  • #67   11. apr 2006 Ditte: Ja.. Men det spørgsmål er stadig generel.. den handler jo ikke om hende eller hendes måde at gøre ting, men hundepersonlighed.

    Og nu lader jeg det også ligge...


  • #69   11. apr 2006 nå jeg vil takke af for nu *ss*
    Skal til træning med LilleSkiden, med duer, dummies OG dækken i tilfælde af, at han skulle plumpe i vandet og ikke have tid til at han løber sig tør !

    Tak for endnu en berigende og lærerig diskussion.. !
    Der kom for en gang skyld, lidt flere oplysninger om de forskellige hunderacers behov, end hvad normen er, når dette emne diskuteres !



    Og ja, jeg tjekker op herinde senere *ss*


  • #70   11. apr 2006 Ditte-Marie: Måske - men efter de rejste børste, er de næste "trin" sjældent nogle som bliver forstået korrekt af de andre hunde. Tit og ofte begynder hunden at rende rundt og gø eller knurre for at vise sin usikkerhed, hvis ikke den kan vise det vha de rejste børster.

  • #71   11. apr 2006 Orker ikke læse hele indlæget , da det er meget langt , men vil gerne dele min erfaring . Jeg har 2 korthårede chihuahua , den lille er født her i vinter og har defor ikke haft en ordentlig pels, og har kun været ude i korte perioder. den store har jeg gået til hunde træning med hele vinteren , han har aldrig haft tøj/ dækken på , og hvis vi har stået stille lidt for længe , er jeg gået en lille tur med ham , der ud over havde jeg svært ved at få ham til at dække, derfor havde jeg et tæppe med som han kunne dække på, han har ikke været syg/ forkølet , og det har fungeret fint :o)

Kommentér på:
tv 2 øst..

Annonce